10 mei 2025, 17:30:16

Fallow albino man met lutino pop

Gestart door valkie, 11 april 2005, 22:41:12

« vorige - volgende »

valkie

11 april 2005, 22:41:12 Last Edit: 11 april 2005, 22:43:01 by valkie
Hallo,
Ik heb gisteren een koppel fallow " albino" man x lutino pop gekocht. De man is wit met een licht bruine gloed op zijn vleugels. Ik heb nog niet echt kunnen zien dat hij ook rode ogen heeft. Het is wel een mooi gezond en fors koppel. Ik was er helemaal blij mee maar nu lees ik hier dat het niet verstandig is om daarmee te gaan kweken.  :-[
Als de man geen rode ogen heeft kan het dan wel om er mee te kweken? De man had vorig jaar een andere pop, witmasker, en heeft daarmee 12 jongen groot gebracht.
Ik heb ook een witmasker koppel maar de pop wil niets van de man weten, zowiezo niet van mannen, ze heeft al wel 5 eitjes gelegd, allemaal onbevrucht.
Wat moet ik doen? Ik wil graag met het nieuwe koppel gaan kweken en zoals ik al zei ik heb nog niet duidelijk de rode ogen van de man kunnen zien, ze lijken mij meer bruin/normaal van kleur.

Wie helpt mij? ???

Valkie

Tara

Hoi hoi,

als het werkelijk een koppel is hoef je ze niet te scheiden hoor, wees niet bang, het is nooit goed met ino's te kweken omdat ze wat zwakker zijn, maar er zijn meer mensen met koppel albino x lutino en het is veels te zielig ze uit mekaar te halen.

Groetjes, Tara

Peter

Hoi,

Waarschijnlijk heb je een witmasker lutino (Albino) die gekweekt is over een cinnamon. Deze lijkt heel veel op een fallow, als je witmasker fallow hebt ziet deze er zo uit:

Een normale fallow:

Zoals je ziet knappen de rode ogen er echt 100% uit. Is dat niet zo dan heb je een witmasker lutino cinnamon gekocht.

Groetjes,
Peter

Inger m

Citaat van: Tara op 11 april 2005, 22:44:00
Hoi hoi,

als het werkelijk een koppel is hoef je ze niet te scheiden hoor, wees niet bang, het is nooit goed met ino's te kweken omdat ze wat zwakker zijn, maar er zijn meer mensen met koppel albino x lutino en het is veels te zielig ze uit mekaar te halen.

Groetjes, Tara

Hoi,
Sorry, maar dit klopt niet helemaal. Een koppel valkparkieten bijelkaar laten en dan 'zwakke' jongen kweken? Dat lijkt me niet in belang van de soort... Als je een koppel uitelkaar haalt, zullen ze vaak vrij makkelijk weer een andere partner kiezen. Vogels zijn daar niet zo moeilijk in. Dus je spreekt jezelf bestwel tegen...

Hoi Valkie,
Het wordt idd vaak afgeraden, omdat juist bij ino's zwakkere vogels voorkomen, die kleiner van formaat zijn en bv. een kale kop hebben. Dit is het gevolg van doorkweken. Als het een mooi, gezond koppel is, is het mss wel mogelijk. MMaar mochten het niet goed zijn, is het beter het koppel te scheiden en er een betere partner bij te zoeken.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

carco

Hoi Peter

Nu ik deze foto zie van jou weet ik ook zeker dat de vader van mijn albino een witmasker fallow was, zoals jij beschreef bij DNA -test ( andere vragen)
Zo'n soort foto stuurde de kweker mij ook en niet van de gewone fallow.
Weet ik dat ook weer. ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

valkie

Hallo Peter,

De man die ik heb lijkt op de foto van de witmasker fallow alleen is hij heel veel lichter van kleur. Hij is bijna helemaal wit met een hele licht bruine gloed over zijn vleugels. De witte strepen op de vleugels lijken op die van een wildkleur. Zijn staart is ook helemaal wit en ik zie geen knallende rode ogen. Is het dan toch een witmasker lutino cinnamon? Kan ik daar dan wel verder mee kweken, het is verder een fors en gezond koppel zonder kale plekjes achter de kuif.

Groetjes,

Valkie

valkie

Hallo allemaal,

Ik heb foto's van de valk gemaakt, misschien kan iemand nu zeggen welke mutatie dit is.

Groetjes,

Valkie

Peter

Hallo Valkie,

Het lijkt mij zo op de foto een witmasker lutino cinnamon.

Groetjes,
Peter

Mandy

Mij ook en voor fallow is het een voorwaarde dat die rode ogen moet hebben, maar dat is bij een albino ook natuurlijk... ::) Maar ik heb hier ook een albino pop met hele donkerrode ogen en een albino man met hele fel rode ogen.

En wat het kweken betreft, om de mutatie gezond te houden is het beter ze uit elkaar te halen en met split valken te kweken. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

valkie

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb de valken al zien paren dus deze ronde mogen ze bij elkaar blijven. Ik hoop dat de jongen toch goed gezond zullen zijn en niet veel zwakker dan de andere.  :-\
De volgende ronde, of misschien zlefs wel volgend jaar, haal ik ze denk toch uit elkaar om er een forse pop en man tegen te zetten van een andere mutatie.

Mandy gefeliciteerd met je eerste jong van dit jaar !!!!

Groetjes,

Valkie