4 juli 2025, 14:45:02

wangvlek

Gestart door marga, 19 april 2005, 22:29:19

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Tara
Nu snap ik er niets meer van.
Is dan een van de twee of vader of moeder split voor bont???
Groetjes Riny ??? ??? ???

Tara

Hoi Riny,

nou vraag je weer wat hoor.... ;D

Je kan op verschillende manieren een bont gepareld valkje krijgen, als beide ouders split voor bont zijn en de vader split gepareld, of als de vader gepareld is, en je kan ze ook krijgen als bijvoorbeeld de vader bont gepareld is en de moeder split voor bont.

Snap je?

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Tara
Bedankt voor de uitleg maar weet je,ik ben een hopeloos geval en zal dit nooit leren.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Paul

Hoi Marga,

Heb je ook een foto waar de kop wat beter op te zien is van de zijkant?
Het lijkt mij namelijk dat ik vlekken op de kop zie en dat zou inderdaad duiden op dat je valkje bont is maar vanaf die foto zou ik het niet met zekerheid durven zeggen.
Maar ik ben ook niet echt een expert hoor daarin maar ik ben wel benieuwd waar Tara het zo zeker aan ziet al op die foto?
In elk geval moeten bij bont beide ouders of split voor bont zijn of zelf bont zijn anders kan je in elk geval nooit bonte jongen krijgen.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul en Riny,

het is gewoon superoverduidelijk juist, ook doordat de kuif spiergeel is en het nekje volkomen, wijst echt op bont.

Groetjes, Tara

marga

hoi allemaal
hier nog een foto van coco
wat eeen schatje he

groetjes marga

Tara

Hoi Marga,

zeker weten een schatje,
zie je wel, bont he ;D

Riny

Hoy Marga
De volgende die bij mij uit het ei kruipt en er zo uit ziet wordt niet meer verkocht.
Ook niet aan mensen uit Schoorl!!
Groetjes Riny :D :D :D

Joyce28

ja hoor bont gepareld,lol
je ziet het aan de kuif,was de kuif grijs was het een gewone geparelde geweest ;)

enne,kippetje zitten dan heb je een pop(vrouwtje)

Paul

Hoi Marga,

De kuis is inderdaad veels te geel voor een gewone parel dus ik moet Tara ook gelijk geven en ook lijk je wat vlekken te zien op de kop wat ook op bont wijst.
Wel een heel mooi koppie zo :)

Groetjes, Paul

Riny

21 april 2005, 07:41:56 #25 Last Edit: 21 april 2005, 07:47:01 by Riny
Hallo allemaal
Maar  hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat uit 3 nestjes met hetzelfde koppel (16 jonkie's)alleen Coco als bonte geboren is.
De rest is allemaal wildkleur of gr gepareld.
En moeders kan ook niet vreemd gegaan zijn want er zat toen nog geen bonte in de voliere.

Dit is moeder en vader is een gewone wildkleur.Ik weet dat er iemand split kan zijn ergens voor,maar ik dacht dat er dan wel in ieder nestje zo'n jonkie zou zitten.Dus niet,weer wat geleerd.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Riny,

Het kan zijn dat het een cross over is en dat de ouders niet eens split voor bont zijn.
Er kunnen altijd best wel eens mutaties tussen de jongen zitten die je niet verwacht :)
Er kan namelijk altijd van generaties terug ineens wat terugkomen van de voorouders en misschien is dat hier gebeurd.
Je ziet inderdaad duidelijk dat de moeder heel weinig geel in de kuif heeft en dat is dan ook een gewone geparelde.

Groetjes, Paul

Marije

Hoi iedereen,
Ik ben hier niet zo'n expert in, maar kunnen die vervaagde parels ook niet komen door het bonte?
Bij de mutatiepagina staat precies zo'n ruggetje, ook met die vervaagde pareltjes.....
Ben benieuwd!
Groetjes,
Marije, P&S

Joyce28

nee hoor dat komt niet door het bont.Daarom is het bont gepareld,dus de parels vervagen en na een tijdje is het gewoon een bonte,terwijl het dan toch een bont geparelde is :)

marga

hoi allemaal
ik ben er achter coco is een man
we zijn vandaag naar iemand geweest en die zag het meteen
en het valkje waarvan ik dacht dat het een man was is een geparelde pop  dus zit ik nu goed met 2 poppen en 2 mannen
groetjes marga