29 maart 2024, 16:22:09

wat kan dit betekenen?

Gestart door ~Natas~, 19 april 2005, 22:13:43

« vorige - volgende »

~Natas~

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn valkje Joepie.
Sinds een maand heb ik ontdekt dat Joepie heel gezond eet, hij eet namelijk blaadje lof, blaadje van een spruitje, andijnvie en gewoon sla.
Maar nu ben ik tot ontdekking gekomen dat als ik iets van fruit eet dat Joepie dat echt uit mijn mond haalt.
Ik geef hem dan een stukje op mijn tong en dan wilt meneer het hebben, en als ik het zo geef dat wilt hij het niet  :(
Kan dit nog te maken hebben dat hij zich nog gevoerd voelt door zijn ouders?
Oh ja hij doet dit trouwens nu wel erg veel, en nu echt met alles.

Wie weet wat dit kan betekenen

Groetjes,

Natasja

Tara

Hoi Natasja,

dat deed Plukkie ook bij mij, at wat ik at en wou niet eten als ik het niet aan 'm gaf of het zelf niet at, Plukkie werd bij mij door de hand gevoerd en ik werd als zijn moeder/partner gezien, wss ziet Joepie dit ook bij jou :).

Groetjes, Tara

Carine

Haaj Natas,
Zazou doet dit ook altijd hoor! hij wil het liefst alles uit onze mond halen wat we aan t eten zijn! Ik maak me hier niet zoveel zorgen over... hij eet zijn eigen voer ook nog gewoon dus het kan denk ik geen kwaad... Ik weet eigenlijk niet of dit iets te maken heeft met het feit dat ze nog door de ouders gevoerd willen worden ofzo.... vraag ik me ook wel af....
Groetjes, Carine  :-*

Inger m

Hoi,
Het beste is wel om dergelijk gedrag niet te veel te bevorderen. In onze mond zitten ontzettend veel (vieze) bacterien in het speeksel, die een vogel beter niet binnen kan krijgen. Een vogel heeft nl. weer heel andere bacterien in de bek.
Verder kun je hierdoor partnergedrag bevorderen en dat is niet heel handig.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Karin

Inger, je neemt me de bacteriën... eh, woorden uit de mond  ;D Ik heb laatst ook ergens gelezen dat de bacteriën uit onze mond heel anders zijn dan de bacteriën die vogels hebben en ze daardoor gezondheidsproblemen kunnen krijgen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves