19 april 2024, 10:55:01

steeds in de rui?

Gestart door pinojoep, 16 april 2005, 14:58:34

« vorige - volgende »

pinojoep

Hallo,

ik heb thuis een koppeltje falkparkieten. Het lutino vrouwje heb ik nu 6 maanden en het mannetje nu ongeveer 2 maanden. Nu gaat het om het vrouwtje vanaf december liggen er steed veren van haar om en in het hok, soms een paar dagen helemaal niets, het verenkleed ziet er naar mijn weten goed uit zitten geen gaten in o.i.d.
wat zou er aan de hand kunnen zijn?????

Tara

Hoi,

het kan zijn dat ze in de rui is hoor..
Kijk anders even of er bloed aan de pennen hangt, als ze in de rui is mag dit niet.
Zoja kan het zijn dat ze ergens van schrikt, het is ook beter voor lutino's om ze een nachtlampje te gunnen.

Groetjes, Tara

pinojoep

Bedankt Tara voor je tip; ga meteen even kijken maar volgens mij is dat niet het geval. Is het wel normaal dat ze zolang in de rui zijn?

Groetjes Jose

Paul

Hoi Jose,

De rui duurt normaal een week of 6 dus vanaf december is wel erg lang hoor.
Krijgt ie wel regelmatig groenvoer en fruit ?
Je zou hem vitaminus kunnen geven als hij de rui niet goed door komt want voor de rui heb je speciale vitamines om ze er beter door te helpen.

Groetjes, Paul

gonnie

Hoi

Mijn valkje is ook al best lang in de rui , zo`n 4 maanden , de kooi ligt soms vol kleine veertjes maar gister nog verloor hij weer twee grote , hij lust bijna geen fruit en groen voer met mate, dus kan ik denk ik het beste rui hulp gaan kopen want het duurt nu toch wel erg lang, verder is hij levendig genoeg .
Groetjes Gonnie




Paul

Hoi Gonnie,

Dat is inderdaad wel heel erg lang :(
Je kan ook dr Feld bellen die heeft ook een soort vitamine preparaat wat ze erg goed door de rui helpt met aminozuren en vitamines erin.
Hij kan dat gewoon opsturen naar je of als je in de buurt van Amersfoort woont kan je dat zo halen.
Je kan hem altijd even bellen om te vragen hoe of wat zijn telefoonnummer staat bij dierenartsen in de linkerkolom.

Groetjes, Paul

gonnie


hoi Paul

Ga ik doen bedankt , het is heel prettig dat jou die kleine berichten,ook opvallen en dat je antwoord krijgt jij leest nergens zomaar overheen , mijn complimenten, ik woon in Mierlo dus ga ik dr. Feld wel bellen.

Groetjes Gonnie




gonnie

hoi paul

heb dr Feld gesproken , ze sprak eerst oner een veer opsturen , omdat Fransje misschien een schimmel zou hebben , maar na even doorgepraat te hebben kiezen we nu voor vitamienen, en mineralen, ze heeft me ook wat tips gegeven , over hoe ik Fransje groenten en fruit het beste kan aanbieden. nou ben benieuwd wanneer we resultaat zien, nogmaals bedankt.

Groetjes Gonnie




gonnie

das tuut,tuut snel ,heb de vitamienen al binnen, en hij heeft er al van gedronken ,gelukkig.

Gonnie




Riny

Hoy Gonnie
Had jij een vrouw aan de telefoon??
Ik heb zondag ook gebeld en ik meen toch zeker dat Feld een man is.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

gonnie

Hoi Riny

Klopt het was een vrouw , waarschijndelijk zijn  assistente of zijn vrouw dat weet ik niet, ik heb nog nooit eerder naar Dr.Veld gebeld gehad , en wist eigenlijk niet of het een man of vrouw was , maar toen ik de rekening zag , wist ik het wel , een man dus inderdaad, maar ik neem aan dat die assistente het ook wel weet of had ik naar Dr.Feld zelf moeten vragen toch niet voor zo`n kleinigheidje.

Groetjes Gonnie




Riny

Hoy Gonnie
Die assistente's weten er ook veel van hoor en als die dokter voor ieder wisse wasje aan de telefoon moet komen.
Hopelijk beterd het nu snel.
Groetjes Riny :D :D :D