8 mei 2025, 15:28:29

opvoeden/eten jonge valkparkiet

Gestart door Desiree, 19 april 2005, 15:02:42

« vorige - volgende »

Desiree

Hallo allemaal,

Mijn dochter heeft sinds zaterdag een valkparkietje van 5 weken van haar vriend gekregen. Het voeden gaat prima (mede dankzij deze website) maar ik maak me over het volgende zorgen.

Mijn dochter werkt en dat betekend dat ik overdag die kleine valkparkiet eten moet geven. Maar mijn dochter woont ook om de week, een week bij haar vader. Het frummeltje gaat dan mee en wordt daar door weer door anderen gevoerd. Is dat geen probleem dat hij door zoveel verschillende 'handen' gevoerd wordt?

En moet zo'n kleintje overdag even 'rusten' met bijvoorbeeld een doek over de kooi?

En als laatste; hij eet nutribird a21. Wanneer kunnen we dat gaan mengen met eivoer?

Alvast bedank, groeten Desiree

Riny

Hoy Desiree
Dat het valkje door verschillende handen gevoerd wordt is niet erg.
Daardoor leert hij alleen maar veel mensen kennen.
Maar hoe hij er op reageren zal om de week in een ander huis weet ik niet,daar heb ik geen ervaring mee.
Ik denk dat die daar ook wel aan went zeker omdat hij nog zo jong is.
Rusten doet hij vanzelf wel daar hoeft geen doek voor over de kooi heen.
Doen jullie hem wel iedere dag wegen,want eerlijk gezegd vind ik dat die wel heel erg jong is.
Bij mij mogen ze op die leeftijd nog niet weg.
Je mag hem wel al trosgierst geven en je kunt kijken of die eivoer wil eten.
Voeren jullie met een spuitje of een lepeltje?
Groetjes Riny :D :D :D

Tara

Hoi,

het is niet echt erg ofzo, maar ik vind het toch persoonlijk beter als ie door één persoon gevoerd wordt, of soms wel eens een hulpinval ja had ik ook wel. Maar waarom? Gewoon eenvoudig zodat je op dezelfde manier voeding geeft aan het jong. Hier merk ik al op dat die kleine al door drie (tot meer) verschillende personen gevoerd wordt, dit kan zijn dat het telkens anders gebeurt, of door iemand met mindere ervaring, dan kan het vaak minder gezond voor de kleine zijn.

Groetjes, Tara