verhaal van lucky, binkie en de rest nu nieuwe filmpjes en foto's

Gestart door trienke, 19 april 2005, 09:36:06

« vorige - volgende »

trienke

Hoi

Het gaat goed hier aan deze kant, alleen wil binkie nog niet groeien :-( zou niet weten wat ik moet doen, Ik probeer vanalles, dikkere pap, dunnere pap, iets meer geven, eivoer er door heen, pellets er door heen.

Maar het helpt nog niet. Hij zit nog steeds op 4 voedingen per dag en weegt nu 41 gram en is 6 weken oud, ziet als grote er uit als een grasparkietje.

Lucky gaat ook goed en de rest ook.

Groetjes Trienke

Christine

Hier gaat het ook heel goed, ik weet niet hoe het komt dat binkie niet wilt groeien maar je doet enorm je best voor hem! hij zal wel ineens een enorme groeischeut krijgen (daar hoop ik op) anders zal het altijd een klein valkje blijven! :-* maar over het gewicht is hem wel enorm mager, maar ja een enorm actief beessie is het ook wel! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

??? Waar zouden valkjes nu dik van worden? Zonnepitten? Chips? Ik vind het erg vreemd, je zou dr Feld eens kunnen bellen en de situatie uitleggen, kijken wat hij zegt. Want dit is echt veel te licht. :-\

Riny

Hoy Trienke
Dat zou ik zeker doen wat Rianne daar zegt,en dan moet je eens vragen of het kan dat zo een jong valkje wormpjes krijgt.
Ik weet het niet of dat zou kunnen maar ik zou het zeker navragen.
Groetjes Riny :D :D :D

trienke

ik ga nog een paar dagen afwachten en als het dan nog zo is zal ik feld eens gaan bellen en kijken wat hij mij gaat adviseren.

Erg licht valt wel mee ( klein Valkje)  het is eerder een super klein valkje. Zonnepitten kan ie nu nog niet hebben, ik doe er nu wel extra pellets in, mischien dat dat wat voedzamer is.

Groetjes Trienke

trienke

hoi allemaal

Het gaat goed met binkie, ook is hij weer een paar gram aangekomen ;) Hier ben ik blij om. Ik geef door zijn voeding veel pellets en weinig opfokvoer.
Ook vraagt bink steeds meer aandacht ;) wel lief.

Lucky: ik had hem gisteren even bij binkie in de kooi, en dat vond hij niet leuk ooo wat was hij de hele avond boos op me ::). Nu is het gelukkig weer over en is ie weer lief tegen me ;)

Groetjes Trienke, lucky en binkie

Riny

Hallo Trienke
Ja Lucky laat zich de kaas niet  van het boterham eten,die heeft duidelijk een eigen willetje.
Het zal heus nog wel een keer komen dat ze vriendjes worden ,maar Lucky laat zich niet dwingen.(Zou hij dat van zijn peettante hebben?) ;D ;D ;D
En fijn dat Binky weer wat aangekomen is.
Groetjes Riny

trienke

inderdaat lucky heeft een eigen willetje iets wat hem niet zind wil ie ook niet.

Hahah is peettante ook zo dan :P

groetjes Trienke, lucky en binkie

Christine

ff kort berichtje! is alles goed hier? met binkie, lucky en ook met jou natuurlijk?? verzorg jou en je valkjes maar heel goed! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

Hoi allemaal

Het gaat goed met de birds en emt mij

Binkie is weer lekker aangekomen ;) gelukkig gaat nu de goede kant op en weegt nu 46 gram.

Groetjes Trienke

trienke

hoi allemaal

Ik heb vandaag mijn vogels eens extra verwend met een lekker stuk mais.

ze zijn er erg gek op.

groetjes Trienke

Riny

Hallo Trienke
Geef jij de vogels die mais gewoon rauw of kook je die even.
Gaat het gewicht van Binkie al weer wat omhoog.
Groetjes Riny en  :-* :-* :-*voor Binkie en Lucky

trienke

ik geef die mais gewoon rauw, ze kloven het er lekker vanaf. Ik geef ze er natuurlijk niet teveel van. heb een paar op voorraad.

en ja het gewicht van binkie gaat al wat omhoog ;D

Groetjes Trienke

Lin

Hey

mooi dat het gewicht wat omhoog gaat. Ga je het volgend jaar weer proberen met de ouders van Lucky?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

trienke

hoi allemaal

Het gaat goed aan deze kant binkie weegt nu 47 gram, en begint ook al kleine korreltjes trosgierst te pikken van de grond.

Vandaag even een keer exrta gevoerd omdat me vader 2 uur geleden weinig gevoerd heeft omdat hij onervaren is.

Over de vogels die ik volgend jaar mee ga kweken

De ouders van lucky ga ik uit elkaar halen, en de laatste koppel die alleen maar onbevruchte eitjes geleverd heeft ga ik ook uit elkaar halen en van lucky's ouders en die andere koppel ga ik weer opnieuw koppelen, hopen dat dit lukt. Ik ga in iedergeval apart kweken met de koppels een aantal en ook een aantal blijven gewoon in de voliere broeden.

Ik zie wel hoe dat gaat.

Groetjes Trienke