verhaal van lucky, binkie en de rest nu nieuwe filmpjes en foto's

Gestart door trienke, 19 april 2005, 09:36:06

« vorige - volgende »

trienke

hallo allemaal

Angel kan vliegen  ;D ;D ;D
angel stond op tavel en ik zei kom maar, en angel vloog zo omhoog :-D, ik schrok me dood. nu lucky nog maar die is nog niet zo ver in de ontwikkeling.

Nu zie je echt dat valkjes je toch begrijpen ;D Ook reageren ze op het woordje hoi, dan geven ze een piep terug

Verder gaat de 3 voedingen per dag goed.

Groetjes Trienke

trienke

hallo allemaal

Lucky probeert ook al een beetje te vliegen, angel is een super in vliegen ;) alleen moet ze nog de plekjes zoeken waar ze neer kan landen.

Ze zijn ook afgevallen, 3 gram. maar dat komt omdat ze net geleerd hebben te vliegen, dus meer beweging.

Verder gaat het goed met ze.

Groetjes Trienke

Rianne

Wauw, wat een kanjers! :) Dat had je niet durven dromen toen je begon met handopfok denk ik.

trienke

nee ik had inderdaat neit verwacht dat ik zo ver zou komen, het zijn echt kanjers en echt sterke valkjes. Ik ben superblij me ze.
oja lucky heeft ook al gepropbeert te vliegen, maar dat lukt nog niet echt

Groetjes Trienke

trienke

hallo allemaal

het gaat goed met angel en lucky, ze leren elke dag een beetje meer vliegen.

Alleen lucky zeurt eigelijk een hele dag door :( word er echt gek van. wat kan dit schreeuwen/ zeuren betekenen? Ze krijgen wel veel aandacht elke dag, dus aandacht vragen is het niet.

Groetjes Trienke

Lin

Hey van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!! Je zal wel een fijne dag hebben met je twee schatjes die je super hebt opgevoed. Ik heb echt respect voor je!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

trienke

hallo allemaal

Het gaat redelijk met lucky en angel, alleen vallen ze nog steeds af, dus hou ik het toch nog maar op 3 voedingen per dag en daar vragen ze ook echt om. ze zijn nu rond de 77 gram als de krop leeg is. maar ze bewegen ook veel, zaadjes eten doen ze nog niet, en  met water doen ze ook nog niks. ze zijn nu 40 en 37 dagen oud.

De rest van de valkjes hebben het erg warm. de temperatuur is nu 11 uur boven de 30 graden. Ook is dit weer erg slecht voor de eitjes de luchtvocht is maar 30. OOk denk ik dat de eitjes niet meer uit zullen gaan komen van de ouders van lucky en angel, ze zouden rond de 30e uit gaan komen, dus laat ze nog lekker liggen.

Groetjes Trienke

Rianne

De eitjes besproeien/benevelen met de plantenspuit kan ook helpen als er een lage luchtvochtigheid is. :)

trienke

Ja dat doe ik ook al het benevelen

Enne lucky en angel heb ik vandaag even in de grote voliere gehad en het ging super ze vonden het leuk, ze liepen dan alleen eigelijk nog over de takken heen.

Groetjes Trienke

trienke

hallo allemaal

lucky en angel hebben gister lekker in de grote voliere buiten gezeten samen met de andere valkjes.

Hier wat foto's

Dit waren de foto's

Verder gaat het goed met lucky en angel ze komen bijde weer aan, en ga zins vandaag ook proberen om naar 2 voedingen te gaan. tussen door laat ik ze zoveel mogelijk van de trosgierst snoepen, zelf in de kooi doen ze er niks mee..

Groetjes Trienke

gonnie

Hoi Trienke

Mijn indy is nu 6weken en eet geheel zelfstandig nu , en sinds 5 dagen vliegt ze , ook nog vrij onhandig met een landingsplaats zoeken , dat wil nog wel eens verkeert gaan , toen indy overging op voledig zaad , en ook meer ging klauteren viel ze ook af , maar nu niet meer.

Groetjes Gonnie

Rianne

Wat spannend, voor het eerst in de voliere! Zo te zien bleven ze  erg rustig, of lijkt dat maar zo?

trienke

ZE waren inderdaat lekker rustig ;D.  Maar de moeder van lucky en angel was wat gemeen en pikte zo een veertje er uit, toen heb ik wel even me stem verhoogt en dat gebeurde ook niet weeer.

Groetjes Trienke

Kirsten

Hoi Trienke,

Ik vind het zo heerlijk om te lezen dat het met deze twee moppen zo goed gaat, super! Heb ook weer genoten van je foto's :-*

Hoest met je eitjes?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

trienke

Hoi allemaal

Het gaat goed met de 2 ze krijgen nu 2 voedingen per dag, Angel doet alleen soms erg moeilijk met het eten zoals vanmorgen kreeg er amper 5 ml in, maar het komt ook die eet ook al veel eivoer en krachtvoer en trosgierst, Lucky lust nog wel pap. verder blijven ze op dit moment mooi opo gewicht. Van zaadjes maken ze nog niks van ze proberen het wel maar het schiet weer weg. Ik geef grasparkietenzaadjes met kleine stukjes er door heen.  wat het precies is weet ik niet.  OOk vliegt angel weg als ik met het voeding geven ben, alles komt er echt onder >:(

Met de eitjes, 1 gaat denk ik binnenkort uit komen van de ouders van lucky en angel, verder weet ik op dit moment niets van de eitjes, moeilijk te zien en druk.

Groetjes Trienke