29 maart 2024, 06:49:17

Wat vinden jullie?

Gestart door Valerie, 16 april 2005, 18:20:24

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Valerie
Alleen de nieuwe valkjes die in quarantaine zitten heb ik binnen,en over een paar weken de kleintjes die ik tam moet maken.
Groetjes Riny :D :D :D

Valerie

Als wij een huisje zouden hebben, i.p.v. een flat, dan zou ik ook een voliere hebben buiten, maar ja, dat kan nu eenmaal even niet.
Maar kan een vogel achter de keukenmuur? Of is dat te ongezond?



Anita1

kan makkelijk hoor valerie.bij de keuken.en anders past ricky er wel bovenop.
ik zou zeker niet voor die chincilla kooien gaan.maar voor kooi 1 of 2
knuff anita

Valerie

Je bedoelt de kooi van Ricky bovenop de andere kooi? Ik dacht al even bovenop het muurtje van de keuken.  ;D
Heb al zitten kijken ook op ebay. Kooi in duitsland, uurtje rijden voor 2 €. :o
Maar geen kooi die ik wil, wel grote papegaaienkooi die anders heel erg duur is.
Het wordt dus nog ff wachten. Ik zag een heel mooie, goedkoop, maar TE ver weg. 250 km ofzo.  :-\



Anita1

 ;D gewoon een jockkooi kopen voor 75 euro
duurder hoeft hij echt niet te zijn.en als ie bijna nieuw is zou ik er 100 voor over hebben.knuff anitaps..en niet zo dwangmatig doen over de maten en poten ahahahahaa.komt wel goed!

Anita1

 ;D kijk hier maar eens valerie.ze bezorgen ook thuis.je kan zelfs nog pingelen.dan bezorgen ze hem thuis voor de prijs dat de kooi is.
http://www.handels-papegaaien.nl/
succes anita

Valerie

Leuke site, Anita!
Die dubbele kooien zijn ook wel mooi.
Wss wordt het wel zo'n jock kooi als jij hebt.



Paul

Hoi Valerie,

Ik zou toch uitkijken met een kooi vlakbij de keuken want bakluchtjes zijn heel slecht voor vogels en tefaldampen dodelijk.
Hoe verder ze bij de keuken weg staan des te beter.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo allemaal
Als we Paul toch niet hadden!!
Vorig jaar december hadden we er allemaal aan gedacht en nu een paar maanden later,alleen Paul.
Groetjes Riny :D :D :D

Valerie

Hoi,

Tefalgeurtjes heb ik niet, bak nooit zonder vet. Daarom de vraag.
Er komt ook een nieuwe afzuigkap.



Valerie

Heb zitten denken... Han wil evt. helpen een nieuwe kooi zelf te bouwen. 70 cm diep, 70 cm breed en de hoogte weet iknog niet precies. Is dat voldoende voor 2 valkjes, evt. 4 in de latere toekomst? Bedoeling is een dubbele kooi te maken, 2 x 70 op 70 zodat Ricky ook meer ruimte heeft en ik geen 2 kooien moet neerzetten. Wel komt er dan een dubbele scheiding tss beiden, 2 keer gaas met evt. plaat ertss zodat de rosella niet aan de valkjes kan en omgekeerd.
Dan wil ik zo'n jockkooi maken als de eerste kooi op pagina 1 hier. Maar hoe hoog zou ik die maken en heeft iemand tips, wat ik het beste kan gebruiken en waar te halen? Dan kan ik mss van de week al in een bouwmarkt gaan neuzen.  :)
Groetjes,

Valerie



Paul

Hoi Valerie,

Ik wel binnenkort ook een kooi zelf gaan maken van aluminiumprofiel maar echt goedkoop is dat niet maar je kan ze dan precies op de maat maken die je zelf wilt hebben :)
De hoogte hoef je niet echt heel hoog te maken ik zou zelf zeggen 80 cm tot een meter want aan hoogte hebben ze niet zoveel de breedte en diepte is veel belangrijker.
In 70x70 kunnen in elk geval makkelijk 2 valkjes en als ze er regelmatig uitmogen zou 4 ook net gaan lijkt me.
Voor Rickie is dat ook best een veel mooiere ruimte als wat hij nu heeft :)
Je kan een kooi natuurlijk ook van hout maken maar dat zullen ze ongetweifelt zeker gaan stukknagen.
Je zou dan wel aluminium profiel op alle hoekjes van het hout kunnen maken.
Ook is hout veel minder makkelijk schoon te houden natuurlijk.

Groetjes, Paul

Valerie

Van hout? Met slopbedrijf Valko en Daffy (en Peppie als die terugkomt) gaat die kooi niet lang meegaan.  ;D Ricky kan er ook wat van, van slopen. Ik reken wel uit wat een aluminum kooi zelfbouwen kost. Als dit te duur is koop ik eerder een dubbele kooi. 60 breed is te weinig voor Ricky eh? Van mij mogen ze er uit zoveel ze willen, maar Han heeft dit niet zo graag. Ik zou ze zelf tijdens het eten eruit laten, maar dan krijg ik pas echt problemen.  ;D ;D
Haal je die platen dan gewoon bij de bouwmarkt?
In mijn hoofd heb ik wel een hele mooie kooi.  ;D



Valerie

Oh, wat ook niet onbelangrijk is, stel dat Peppie terugkomt en ik hem toch een popje zou geven, en volgend jaar zou ik eitjes krijgen.... Wat is dan de min. maat voor een kooi voor 4 valkjes? Daar moet ik ook rekening mee houden natuurlijk. Ikwil ze niet de evt. eitjes gaan ontnemen.



Riny

20 april 2005, 20:36:01 #29 Last Edit: 20 april 2005, 20:38:33 by Riny
Hoy Valerie
Vandaag loop ik toch op marktplaats tegen een kooi aan precies hetzelfde als jou kooi 1.
Wat denk je voor €50
Ik gelijk in de auto en nu heb ik ze thuis staan.Ze is als nieuw was pas  5maanden oud.
Groetjes Riny :D :D :D
                      De bruine kooi is een gewone papegaaienkooi.
De blauwe is de nieuwe.