16 april 2024, 09:08:06

Wat vinden jullie?

Gestart door Valerie, 16 april 2005, 18:20:24

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi,

Ik ben volop aan het zoeken voor een geschikte kooi voor Valko en Daffy, waar (indien nodig) een doek over heen past. Ook wil ik kijken of ik Ricky dan in de voliere kan doen, heeft ie ook een mooie ruime kooi.
Ik heb 1m50 plaats (breed) waar de kooien nu staan en +- 75 cm diep.
Volgende dingen zag ik op internet:
100x50,170 (199 €):

125 € jock kooi:

h 90/d 55/l 100 cm (eigenlijk chinchillakooi, maar erg mooi en groot) 89 €:

dan nog van marktplaats 2 chinchillakooien 1 voor 30 € (licht beschadigd) en 1 voor 70 €  95cm breed, 80cm hoog, 50cm diep.

Wat denken jullie hiervan, wat zou ik nemen?
En als ik de voliere aan het muurtje (achter) van de open keuken zet, is dit erg ongezond voor Ricky eh? Of zou dat nog kunnen?
Lieve groetjes,

Valerie



KoosjeTweety

Haha mijn mening moet je niet vragen :)
Ik ga voor nummer 1 :)
Maar die van die chins is ook wel mooi hoor.
Zeker als het voor Rick alleen is...
Wel HEEL goed schoonmaken dan he :)
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Valerie

Welke van die chins bedoel je? Die mooie roestvrijstalen? Daar zou de kooi van Ricky op kunnen staan.
Ik weet het nog niet goed. Is wel erg groot, maar hoe groot zouden de poten zijn.
Niet dat als ik langsloop, de vogels in paniek raken door een stel benen dat voorbij komt.  ;D



KoosjeTweety

Denk dat de poten van die rvs wel hoog genoeg zijn.
Maar ik bedoelde de laatste.. die vind ik ook wel lekker ruim :)

maar ik zou toch voor die bovenste gaan :P ja aan mij heb je niets....
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Valerie

Die eerste, hoe hoog zijn die poten alleen? Kan daar een plaid over?



Suzanne

Hoi,

Ik zou voor nummer 1 of 2 gaan.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

KoosjeTweety

Ik doe geen doeken of plaids over mijn kooien :)
Zoals ik al eerder zei, totale hoogte is denk ik 175cm ofzo.
Ik ben zelf 172, en kan er net niet over heen kijken  ;)
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

margreet

hallo Valerie,

Als je de ruimte er voor hebt zo ik voor kooi nr.1 gaan, valkjes zitten graag hoog, ziet er ook nog erg goed uit, alleen de prijs is nog wel redelijk hoog voor tweedehands, zou gewoon een bod doen van 150 euro, je kunt dan altijd nog meer bieden. voor de prijs van 200 euro heb je op de site www.kannietgoedkoper.nl een nieuwe kooi. succes met je beslissing.

groetjes Margreet

margreet

hallo Valerie,

bovenstaand adres is gewijzigd zag ik. moet zijn
www.koopjeshalrenswoude.nl, zie papagaaienkooien pagina 1 nr. A 09, mooie nieuwe kooi voor 202 euro, staan nog veel meer modellen op.

groetjes Margreet

Valerie

Ben sterk aan het twijfelen tussen 1 en 2. Over 2 kan ik, als het nodig is (te luid voor Han), een doek over leggen EN kan ik de benodigdheden (doos met eten enzo...) er onder zetten.
Voor beiden moet ik een eind rijden, dus dat maakt al niks meer uit. Maar kooi 2, wat zou ik daar max voor kunnen geven? Ben eigenlijk ook niet van plan om op dit moment een grote investering te doen, ik bedoel over de 100 € gaan. Misschien als we ooit een huisje kopen. Ik zit ook voor Ricky te kijken, als de voliere blijft voor Ricky, heb ik niet veel geld over voor zo'n mooie grote kooi over de 100 €.  :-\
Wat denken jullie?
Groetjes,
Valerie



Kenay

Als je voor kooi 2 kiest zou ik toch nog even wachten. deze kooien worden vaak in hele goede staat aangeboden voor 50 euro. ik vindt de prijs van 125 euro wel erg veel voor zo'n kooi. ik heb deze kooi zelf gehad in het begin en ik heb hem verkocht voor 50 euro. zat geen roest niks niet aan. alleen geen speeltjes enzo zaten erbij. maar je komt ze regelmatig tegen voor 50 euro.
Ik zou toch nog even verder kijken als je voor kooi 2 kiest.

Kooi 1 is ook erg mooi, maar zo'n jockkooi is groot genoeg voor 4 valkjes, dus waarom een nog grotere kooi kopen, die nog duurder is voor maar 2 valkjes... natuurlijk blijft de keuze bij jou ;)

Groetjes Dees

Riny

Hoy Valerie
Ik kan natuurlijk niet in jou portemonnee kijken maar ik zou kiezen voor kooi 1.
Je kunt er dan ook meer speelgoed in doen dan zijn ze misschien ook wel rustiger.
Groetjes Riny :D :D :D

Valerie

Hoi Riny, Heb jij zo'n kooi als kooi 1? Ben wel eens nieuwsgierig naar foto's van hoe jullie de kooi hebben ingedeeld, met speeltjes enzo.
Met mijn puntdak (van de voliere) is het erg moeilijk zoveel op te hangen.
Heb al naar de foto's van KoosjeTweety (wat is jouw echte naam eigenlijk?) zitten kijken, ziet er wel leuk uit. Maar op die advertentie is al 100 € geboden en ik weet niet hoeveel die max. zou waard zijn, op die ene pagina zie ik nog grotere kooien (nieuw) voor die prijs of voor minder. Maar die kooien vind ik dan weer niet handig. De kooi zal toch op hetzelfde plaatsje komen te staan. Oh, ik had noch niet laten zien hoe de kooien nu staan, zeker? Momentje, hier komt een foto...

hier heb ik 1m50 in de breedte plaats en +- 75 cm in de diepte. Dus heb zitten kijken, EN een nieuwe kooi EN de voliere kunnen er niet staan, want het dak van die voliere moest ik ook nog meemeten, dus is meer dan 64 cm  breed.
Maar kan een kooi op een plek achter de muur van de open keuken staan? I.v.m. koken...
Even foto:



Han wil daar wel geen kooi, maar als het niet anders kan....
Groetjes,

Valerie




Riny

Hoy Valerie
Ik heb een kleinere uitgave van kooi 1 als reserve kooi ,maar ze zijn helemaal geweldig hoor.
Toen ik nog geen voliere had zaten er bij mij wel valkjes in de huiskamer .
Het is een echte aanrader.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Valerie

Hoi Riny,

Dus jij hebt nu geen valkjes meer binnen?
Ik blijf iig nog verder zoeken. Die ene chinchilla kooi is al weg, maar die ging ik toch niet nemen. Gewoon alle dagen kijken op marktplaats en speurders en hopen dat er snel een goede kooi uitkomt. ;)