Weet niet waar dit thuis hoort --> bobbel

Gestart door Fam._van_Doremalen, 3 april 2003, 13:13:44

« vorige - volgende »

Fam._van_Doremalen

We hebben 2 valkparkieten...ongeveer een jaar oud..zei de vorige eigenaar... kan ik dit zelf ergens aan ontdekken????

Nou hebben we een vrouwtje en een mannetje..
en nu lijkt het alsof dat vrouwtje een bobbel heeft...boven haar poten..in de onderbuik zal ik maar zeggen..

Wat zou dat kunnen zijn..ik heb er niet aan gevoeld dus ik weet niet of het van veren is of echt een bult.

Wij hebben deze vogels opgevangen van een ander gezin. En ik snap niet dat mannen en vrouwen bij elkaar gezet worden...dan leggen ze toch kei vaak eitjes!! Of is dat niet zo...wie kan me daar dan weer wat meer over vertellen..?

Sorry dat alles door elkaar staat..zit te typen en dan komt er dat weer tussendoor en dan dat weer..je kent het blabla :D

dunija

ik weet met de eerste indruk niet echt hoe je kunt zien hoe oud een valkje is (als je het wel ergens kan aan zien) en ik zou eens voelen of die bobbel zijn veren zijn of niet en als het de veren niet zijn mss eens een dierenarts raadplegen

lockie+flip

dunija

als er een eitje vast zit dan is het best (klingt mss raar) om het achterste van het valkje een endje in lauw water te stoppen zodat het ei wak wordt en makkelijker eruit raakt maar ik zou toch even voelen of het echt niet de veren zijn en het gedrag van het valkje bekijken en vind je echt geen raad maakt de dierenarts wel en daad

Mandy

Hallo Familie van Doremalen, :)

Alleen als je valk een ring om heeft kan je daar een jaartal op af lezen.
Het zou inderdaad een ei kunnen zijn, pas dan op met voelen en druk niet te hard op het buikje, want als dat eitje in het buikje kapot zou gaan kan je niet veel meer voor je valk doen... :-/ Het best lijkt me om er even mee naar een dierenarts te gaan.
Succes ermee! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

dunija

je mag nooit hard drukken want hen beentjes zijn teer om te breken

Fam._van_Doremalen

Ik zou nooit te hard drukken  ;)

De vogel woont bij mijn zus, en die woont niet thuis.
Ze gaat een weekend weg en daarna kan ze pas voelen.
Bij deze parkiet is het niet makkelijk want deze is nog niet zo tam dat hij op je handen komt zitten!!

Maar na het weekend zou ze de parkieten er meteen uit halen en meteen voelen om te kijken wat het is.
De vogel heeft het ook al sinds dat wij hem hebben, weekje...dacht eerst dat het hoorde maar bij de man zie ik dat niet!
Vandaag waren ze los en heeft mijn zus gekeken, niet gevoeld en zij dacht dat het veren waren maar na het weekend voleen we voor de zekerheid.

dunija

het is best om niet zo lang te w8en want de meeste popjes overleven een vastzittend eitje ik heb zo al 6 popjes dood gewoon door een vastzittend eitje

Fam._van_Doremalen

Maar moeten ze dan niet pas eitjes gelegd hebben?

Ik heb het tegen mijn zus gezegd..ik ben ook zo iemand van meteen de da bellen!!!
Mijn zus zegt dat ze weet dat het veren zijn...tis ook geen grote bobbel maar als ze op het stokkie zit dan zie je naar achter toe een verhoginkje....

Ik zal morgen mee gaan naar mijn zus, die gaat dan naar weekendje weg...en dan zal ik haar maar eruit proberen te halen.
Had het strax geprobeerd maar toen ben ik dus goed gebeten. We hebben ze nog niet lang, een week, en ze vinden het niet leuk als we met onze handen de kooi in komen!

Ik ga het morgen nog eens proberen...

Ik wil ook echt dat het niets is...

dunija

hmmm ik zou beginnen twijfelen tussen een vastzittend eitje,een gezwelletje ofwel een paar kromme veren op eerste indruk dnek ik aan die 3 dingen is er mss nog iemand anders die iets zou wete wat het kan zijn want het zou te jammer zijn om het valkje te verliezen terwijl er hier mss iemand er iets over weet :-/
ik hoop dat het goed gaat met uw valkje
grtz bjorn en dunija

dunija

Hallo Familie van Doremalen

is alles ondertussen al goed met het valkje???
en weet je al wat de bobbel is(was)

grtz bjorn en dunija

Fam. van Doremalen

Mijn zus is inmiddels terug van vakantie. Ze heeft gevoeld maar durfde niet hard te drukken, ze dacht dat het gewoon veren waren. Was niet hard zei ze. Ik ben er zelf nog niet geweest omdat ze elke dag hierlangs komt.
Maar die vogel wordt zo gestressed als we haar willen pakken....das zo zielig. We proberen haar al te lokken met wat lekkers enzo. en ze heeft 1 x op onze handen gezeten maar ze komt nooit....vind het wel zielig dat een vogel zo gestressed moet raken van dat wij haar even willen controleren.......

Groetjes Danielle

lockie+flip

11 april 2003, 19:02:54 #12 Last Edit: 12 april 2003, 00:55:00 by Angelique
dan heb je geluk
want er zijn  al veel valkjes aan een vastzittend ei  gestorven. Sorry dat het vorige zo kort moest even weg

Fam. van Doremalen

Hai.....ja zoiets hoorde ik al.

We weten het natuurlijk nooit zeker..en als ik het voel en niet vertrouw dan ga ik toch naar de da.

enne geeft niets hoor ;)

dunija

niet iedereen kan lange teksten zetten eh
zelfs ik niet ::)