19 april 2024, 19:40:46

gewillig op je hand?

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 11 april 2003, 18:33:02

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

hallo iedereen!

ik heb Viggo, mijn schatje, nu een weekje. Hij komt al op mijn hand als ik er voer op heb liggen, maar hoe komt hij op je hand als je geen voer hebt,zodat je hem uit zijn kooi kan halen? Viggo vindt het niet erg als ik met mijn hand voor hem hou, maar als ik mijn hand onder hem probeer te duwen zodat hij erop kan stappen of hem aanraak klimt hij weg...weet iemand hoe ik hem kan wennen zonder dat hij een uur naar mijn hand zit te staren? en hoe kan ik zorgen dat ik hem op mijn hand kan pakken zonder dat hij wegloopt??

groetjes jaimy en Viggo!!

Kolkkie

11 april 2003, 23:12:13 #1 Last Edit: 11 april 2003, 23:12:34 by kolkkie
Hoi Jaimy,

Misschien is het een ideetje om het met een stokje te proberen. Je laat Viggo op het stokje klimmen. Als hij er aan gewend is kan je langzamer het stokje kleiner maken zodat hij dichter bij je hand komt te zitten totdat hij uiteindelijk op je hand zit.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Chewy

12 april 2003, 05:37:29 #2 Last Edit: 13 april 2003, 00:21:30 by Chewy
Erg goede tip Mariska.
Verder kan ik alleen zeggen dat het heel erg veel geduld kost en dat je hem gewoon zo vaak mogelijk moet benaderen. Wat ik altijd probeer is de valk langzaam van twee kanten benaderen. Op een gegeven moment geeft hij het rennen op en went hij vanzelf aan je hand. En als Viggo eenmaal op je hand zit, laat hem dan "traplopen". Dat wil zeggen, de hele tijd je vinger voor hem houden en hem daar op laten klimmen. Doe dit opnieuw en opnieuw, alsof de valk traploopt :D. Dit zal de valk helpen te wennen en zo conditioneer je hem ook.

Liefs, Fido en Chris ;).

lockie+flip

Ik heb ook bijna een valk en dat kan mss ook wel eens van pas komen dus zeg ik ook maar thnx ;) en traplopen kan hij even goed op een gewone trap doen en dan er op zijn achterste afschuivan deed ik toen ik klein was ook altijd :D :D