23 mei 2025, 01:18:20

valkjes

Gestart door kiko, 4 april 2005, 17:56:15

« vorige - volgende »

kiko

hooiw hooiw :D  ik heb nuw net ongeveer een jaar me vogoltjuh kiko  hijs hardstikke tam en lult als een tierelier nouw dat is het niej.
ongeveer een maand of 2 is me vrouwtjes vogoltje overleden en hebben we een nieuwe gekocht maar kunnen die nouw eigenlijk paren of dien se dat niet ??
greetzZz me en mun vogoljuh kiko  ;)

Tara

Hoi,

tuurlijk zouden ze kunnen paren, als het een koppeltje vormt.
Maar geef ze ook wel tijd natuurlijk.

Groetjes, Tara

Tommygirl

Het ligt er toch ook aan hoe oud da poppetje is, niet?

Tara

Hoi,

eigelijk niet, eerlijk gezegd,
popjes willen vaak al erg jong paren, mannen nog jonger.
In theorie zijn ze geslachtsrijp vanaf een half jaar ongeveer, maar dan is het gewoon te riskant, dat het voor de eigenaar veel beter is te wachten tot het popje ouder is dan een jaar.
Ik heb een popje die best vroeg begon, ze was acht maand, ik was echt ontzettend bang dat er wat verkeerd zou gaan, ze heeft het uiteindelijk goed afgebracht, nu heeft ze weer een nestje, en nu ben ik ook minder bang, ze is nu weer een jaar ouder...

Valkparkieten malen er niet echt om om hun leeftijd, het is hun instinct te paren, daarom maakt het hun ook niet echt uit, ik heb overjarige vogels die niet eens zin hebben in paren... Tja??
Wat ik dus bedoel is dat het idd beter is te wachten, maar dat de mens daarvoor moet zorgen.

Groetjes, Tara

kiko

lolty hea:P ik heb al een andere acount maar weet ff niej meer welke :P daar hadk een jonkiej kiko en daar gata het nuw over :P maar aslnog bedankt hea :)