6 mei 2025, 21:46:26

Valkje van 6 weken, help

Gestart door jessay, 18 mei 2005, 11:23:14

« vorige - volgende »

jessay

18 mei 2005, 11:23:14 Last Edit: 19 mei 2005, 20:16:41 by jessay
Hoi,

Mijn naam is jessica. Ik heb 7 parkieten en een jonge valkparkiet.

Hij is 6 weken oud en ik voer hem volgend het schema wat boven staat.

Ik denk toch dat hij te weinig binnen krijgt.

Kan ik hem naast nutri bird en trostgierst al iets anders gaan voeren??

Ik las iets van eivoer door de pap (gemalen zonnebloempitten zoals door de cede is dat ook goed)

Ik heb ook eerste hapje appel in huis (voor baby maar ik had ergens gelezen dat je dat ook aan parkieten kan voeren)

Moer ik het aantal voedingen weer op gaan voeren. Hij vliegt zowat tegen de tralies op dat als hij denkt dat hij voer krijgt.

Ook blijft hij om voer bedelen ookal voelt zijn krop vol???

Kort om HELP!!

gr jessica

Valentino (kimi,mika,DC,wolky,tommy,lucky)

Karin

Negeren als het blijft bedelen, niet nog meer pap erin stoppen, 10-12 % van het lichaamsgewicht per keer, en zeker niet meer dan 15 cc per keer ( anders rekt de krop teveel uit ). Op deze leeftijd zal het nog zo'n 3 maaltijden hebben denk ik ? Ernaast kun je grasparkietenvoer ( makkelijker pellen ), eikrachtvoer, groenten ( fijngesneden andijvie en geraspte winterwortel is erg goed om mee te beginnen ), appel, trosgierst en grofvolkorenbrood geven. Gewoon alles tegelijk in de kooi hangen, kan het zelf kiezen  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

jessay

18 mei 2005, 20:44:43 #2 Last Edit: 19 mei 2005, 20:22:02 by jessay
Ik heb je advies opgevolgd en parkietenzaad in zijn kooi gezet. Dat eet hij vrolijk en ook de hele dag door nu.
Toch zou hij nog niet al zijn voedsel uit dit voer kunnen halen gezien zijn leeftijd.

De ontlastig ziet er normaal uithet valkje is ook levendig. doet niet aan staart wippen. zit steeds beter in de veren.

Hij eetzelf nu zaad als hij zijn pap al gehad heeft en dan heeft hij toch al een volle krop.

nu zit zijn krop zeg maar halfvol met zaadjes... kan ik daar gewoon pap bij voeren en opletten of zijn krop niet te vol wordt?? (ik had er eigelijk rekening mee gehouden dat ik hem nog twee weken moest voeren)

gr jessica