10 mei 2025, 22:46:38

hoe lang

Gestart door marga, 27 april 2005, 08:28:26

« vorige - volgende »

marga

hallo

hoelang duurt het voor een geparelde man
zijn parels kwijt is

groetjes marga

Riny

Hoy Marga
Ja ik druis nu recht tegen Wim in maar ik denk dat hij toch zeker door de tweede rui heen moet zijn.Misschien duurt het nog wel langer.
Als ik het fout heb wordt ik wel verbeterd door mensen die er meer verstand van hebben.
Groetjes Riny :D :D :D

Joyce28

Nou 3x ruien toch minimaal wat ik begrepen heb

Tara

Hoi Marga,

dat hangt eigelijk per man af vind ik hoor, de ene verliest nou eenmaal sneller zijn parels dan de ander, en jouw bont geparelde doet er nou eenmaal lang over :)
Maar geloof me, eenmaal ze beginnen met verdwijnen gaat het ontzettend vlug.

Groetjes, Tara

Paul

Gelukkig is onze expert (Tara) er weer met de juiste antwoorden :)
Na de eerste rui zullen ook nooit alle veren vervangen worden dus er blijven altijd nog een aantal parels over.
Met de tweede rui na ongeveer 1m5 jaar zullen de meeste parels normaal weg zijn.
Maar ik heb een geparelde man die na 8 jaar toch ineens weer zichtbaar vlekjes ging krijgen op de plek van de parels.
Dus soms gaan ze niet helemaal weg.

Groetjes, Paul

Anita1

heeej wim roskamp?
waar is je berichtje? heb je m weggehaald??
we zagen toch duidelijk dat jij zei,dat de parels met de 1e rui weg zouden zijn.
maar paul heeft helemaal gelijk hoor,en tara ook
kan wel anderhalf jaar duren.ik ha ook eentje en maar denken dat het een pop was.
gr anita

Tara

Hoi Anita :),

dat klopt idd, maar wat mij wel opvalt is dat je soms best snel merkt of het een pop of man is want de vervaging van de parels gebeurt wel vrij snel :).

En Paul :-[ ben helemaal geen expert :-[

Groetjes, Tara

Anita1

;D hoi tara ken je deze nog ?

pffff dat is een man.is hier al meer als 1 jaar oud :-\
had m als pop aan essie verkocht hahahahaaa.
maar nu gaat het idd hard.
knufff anita

Tara

Hoi Anita,

ja het duurt soms echt heel erg lang :).
Maar het is moeilijk hoor, de ene gaat sneller dan de ander, Naira hier is erg snel gegaan, als jong had die ontzettend veel parels...
Nu goed :).

Groetjes, Tara

wim roskam

beste anital ik heb niets weggehaald , ik heb gezegt dat de parels snel vervagen na de eerste rui , ik heb niet gezegt dat ze na de eerste rui weg zijn , ps mijn naam is ROSKAM dus zonder P mvg wim roskam hobbykwekerij jualfa jualfa@caiway.nl te moordrecht , ps hoe gaat het met de geelwangen ???????

Anita1

hoi wim,
kijk bij mutatie en dan geelwangen.
gr anita