3 mei 2025, 01:25:00

aan 1 iemand wennen??

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 9 april 2003, 19:27:16

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

hallo iedereen!

ik ga van het weekend weg, dus blijft Viggo  thuis met mijn moeder. Als ik weg ga heb ik hem een week. Ik ben de enige die met hem bezig is geweest. Met mijn hand in de kooi, uit mijn hand voeren, praatje maken enzo. Hij is al een eind op weg naar het tam zijn  ;) en ik wil het niet verpest hebben! Moet mijn moeder voor het weekend mijn taak over nemen en hem uit haar hand laten eten? Of moet hij aan 1 iemand wennen? Moet ik dan gewoon voer in zijn bakje doen? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Jaimy en Viggo!  8)

Natalie

9 april 2003, 22:13:52 #1 Last Edit: 9 april 2003, 22:14:30 by Natalie
Ik denk dat je moeder wel gewoon voor de valkjes kan zorgen, hoor, als jij weg bent. Als ze het beestje rustig benaderd moet dat best lukken. Ik denk wel dat je valkje zich sterker aan jou hecht als jij dagelijks met hem bezig bent, maar ik geloof niet dat je dat verpest als je er een weekend niet bent. Mijn ouders zorgen ook wel eens voor de vogels als ik eens weg ben, maar ze herkennen mij toch wel als ik weer terug ben!

Jaimy_en_Viggo

hallo,

heel erg bedankt voor je tip!
nu kan ik met een gerust hart naar mijn vader toe  ;)

groetjes Jaimy en Viggo!

Chewy

Vaak is het zo dat een vogel erg aan één persoon hecht. Zeker als een vogel de enige is in de kooi, gaat hij jou zien als soortgenoot. Wat je dan kan krijgen is dat het mannetje bijvoorbeeld gaat rijen op je hand, wat een onsmakelijk gezicht kan opleveren ;-). Maar je hoeft je van het weekend geen zorgen te maken. Zover lijkt het me nog lang niet dat Viggo al zo ontzettend aan je gehecht is dat hij alleen door jou gepakt wil worden. Daar gaat een poosje overheen. En daarnaast is het helemaal niet slecht als een ander het voor je overneemt, dan went Viggo ook aan "vreemden" en dat kan erg handig zijn! ;-)

Jaimy_en_Viggo

hallo chris!

bedankt voor je geruststelling!  ;)

xxx jaimy en viggo!

Mirjam-Moniek

Ik denk dat het juist heel goed is als je je vogel went om door verschillende mensen verzorgd te worden. Zo krijgt je vogel vertrouwen in andere mensen en vindt hij vreemde mensen waarschijnlijk interessant en is hij niet bang. Verder is het ook gewoon handig voor als je op vakantie gaat of een keer erg ziek bent. Als jij dan niet voor je vogel kan zorgen, kan een ander het altijd doen en dat hoeft dan niet per se iemand te zijn die je vogel erg goed kent. Als je ouders bijv niet kunnen, is het erg fijn als je je vogel naar een vriend of kennis kan brengen als je op vakantie gaat. Ik heb vanaf het begin expres mijn vader, moeder, zussen en zwagers zich met Jimba laten bemoeien (tegen hem praten, op de hand nemen, z'n koppie aaien) zodat hij niet eenkennig werd. Ik heb nu drie adressen waar ik hem zeker kan laten als ik op vakantie ga en dat is erg handig. Bovendien is het ook leuk als hij naar (voor hem) vreemde mensen vliegt. Hij vindt iedereen leuk, zolang ze maar lief tegen hem zijn.

Jaimy_en_Viggo

16 mei 2003, 19:43:03 #6 Last Edit: 16 mei 2003, 22:16:12 by Angelique
hallo,

ja klopt Marjam-moniek. Viggo is nu echt een allemans vriendjes..maar vooral bij mijn zusje en Chris. echt heel lief..hij vind grote mannen trouwens wel weer eng..mischien omdat hij zelf een man is ;) (niet dat jij klein bent, Chris) hihi

kussies jaimy en viggo

Lique

chris is wel klein. of ik ben groot. humm dat kan natuurlijk ook.

Barbara

Mijn Dimi is gek op vreemden, als tie je wat langer kent en vaker heeftt gezien, vindt ie je meestal niet interessant meer  totdat je je niet laat kennen en hem telkens aandacht blijft geven, dan kan je weer steeds meer met hem doen. In de tussentijd bijt ie van zich af (niet pijnlijk) en moet je dus laten weten dat je de baas bent, hij valt op dominant denk ik, haha! Of hij heeft dan gewoon respect voor je, kan ook natuurlijk. Dan kan je hem dus altijd bij je nemen en wordt de band vanzelf beter als t goed is. Jaja, elk valkje heeft zn gebruiksaanwijzing, maar dat is juist zo leuk aan ze natuurlijk  :) :) :)