27 april 2024, 21:52:23

1e geelwang geboren!!!

Gestart door Anita1, 11 april 2005, 18:53:20

« vorige - volgende »

Anita1

hallo hier ga ik verder met mn geelwangen.1 zit weer bij pleegouders,en die broeden ook weer op de andere geelwang eitjes zag ik net.met zn 2en.
wat betreft de witmaskers in de couveuse ga ik verder bij handopfok
knuff anita

Mandy

Citaat van: Anita1 op  2 mei 2005, 13:17:03
mandy,nee je weet natuurlijk nooit hoe het af gaat lopen..
maar william en ik zijn zeeeer alert geweest.we hebben elke nacht gekeken of ze broeden.
zelfs ervoor het bed uit!
en dan ontdek je opeens om 12 uur dat ze niet broeden.en volgens mij heb ik goed ingegrepen.anders had ik nu geen jong gehad.
ook in het begin zijn de 2 eitjes even bij een pleegkoppel geweest.tot ze allebei gingen broeden.ook daarvoor hebben we snachts gekeken.
dus ik vind dat ik er veel zorg aan heb besteed.maar ben blij dat ze toch goed broeden.


Jullie hebben er zeker veel zorg aan besteedt, zelfs de nachten in de gaten gehouden, knap hoor.
En goed dat je ze nu even bij de pleegouders laat voor de zo belangrijke eerste voedingen, zonder anti-afweerstoffen van de ouders hebben ze een stuk minder kans om te overleven. Duimen maar dat het allemaal goed gaat. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

marlies 2

Hoi Anita, gefeliciteerd met je eerste geelwang.
Ik hoop dat alles goed gaat. Na jouw verhaal heb ik vanochtend mijn geelwang eitjes toch maar over gelegd, want ik ben niet de hele dag thuis om ze in de gaten te houden.
Veel succes verder. Gr Marlies

Anita1

2 mei 2005, 19:33:00 #153 Last Edit: 2 mei 2005, 19:43:00 by Anita1
ik heb flink met william gesproken.we hebben besloten om de geelwangen weg te doen.we zijn er niet ervaren genoeg mee,en het geeft meer stress dan plezier zo...
ik heb ook de 2 jonkies weer terug gelegd bij parel en rico.
ik kon het niet aanzien,om zo tegen de natuur te werken.
als ze ziek zijn,is het wat anders,maar om mooie valkjes te krijgen,doe ik er niet meer aan mee.
ik hoop dat ik een kweker vind,ef dat er hier iemand is,die pleegkoppels heeft,en mijn valkjes wilt overnemen.
dan heeft het jong een kans en de eitjes ook.
ben wel verdrietig,maar ik weet dat dit het juiste is.er is trouwens nog 1 eitje an het piepen.
ik wil wel iedereen bedanken voor de eerlijke antwoorden,en steun.
ik ben in ieder geval weer blij dat de jonkies van 12 dagen weer bij parel en rico zijn.
ik vind ze te jong om er uit te halen,als er geen spoed situatie is verder.
knufff anita

Peter

Hoi Anita,

Jammer dat ze weg doet, zelf zou ik ze laten uit broeden tot de jongen oud genoeg zijn en als het niet goed met jongen hebben de ouders toch nog een bepaalde rust gekregen. Om het koppel nu weg te doen zal zeker zeer veel stress opleveren voor de geelwangen.

Het is een zeer moelijke mutatie waarmee de meeste ervaren kwekers er ook nog moeite hebben.

Het is een moelijke beslissing om ze weg te doen maar laat ze de broed in elk geval afmaken anders zijn de ouder geelwangen kompleet gestressd.

Groetjes,
peter
Groetjes,
Peter

Anita1

2 mei 2005, 20:18:07 #155 Last Edit: 2 mei 2005, 20:19:39 by Anita1
peter ze broeden niet meer.ze zitten hele dagen buiten nu.ook snachts,terwijl er vanacht een jonkie is geboren,en er nog 1 ei piept...er liggen nu nepeitjes bij de geelwangen
gr anita

patty_dordtse valkjes

hoi anita,

Het zal wel een moeilijke keuze zijn geweest.
Ik zou het ook heel erg moeilijk vinden.

Heel veel sterkte en nog veel succes met de andere.

groetjes patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

margreet

lieve Anita,

Wat je ook besluit doe het voor jezelf, als het allemaal teveel stress oplevert moet je soms minder leuke beslissingen nemen, ben het helemaal met je eens dat het krijgen van jongen een hele mooie ervaring is maar dat heeft helemaal niet met de kleur v.d.vogel te maken, soms worden koppels alleen maar bij elkaar gezet om de mooiste mutaties te krijgen en door mensen die daar niet genoeg ervaring in hebben. Voor mij is een grijs valkje net zo lief als een andere.
Maar soms maken de mensen elkaar hierop de site elkaar wel eens gek en moeten ze ten koste van alles ook die bepaalde mutatie. Laat het kweken van bepaalde mutatie over aan ervaren kwekers dat scheelt veel verdriet. Probeer de juiste beslissing te nemen en geniet van je andere lieve valkjes.

groetjes Margreet

Anita1

 ;D je bent lief marco!!
ik hou ze ook.ik kan er helemaal geen afstand van doen,want ik ben er ook nog aan gehecht weet je wel...
de jonkies probeer ik groot te krijgen deze keer.
de volgende keer laat ik alles aan de natuur over.
dan is er meer rust!
knufff schat anita

moonwitch (diana)

Hoi Anita

Ik ben blij dat je besloten hebt om ze te houden. En ik hoop dat het je ook nog lukt om die kleintjes groot te brengen.
En ik zou als ik jou was doen wat mandy voorstelde en de eitjes bewaren en onder een ander koppel leggen die eitjes van dezelfde leeftijd heeft.
In ieder geval wens ik je heel veel sterkte en hoop ik dat je je niet al te veel laat stressen
Grote knuffel en energie voor jou en die kanjer die je er bij helpt
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Anita1

 ;D klopt marco.en moonwitch heeft ook helemaal gelijk!
ik laat mezelf ff lekker tot ruat komen en we gaan er weer tegen aan.dit moet je toch 1x meemaken,en dan doe je alles anders.knuff allebei anita

Mandy

Ik ben het helemaal eens met alle eerdere reacties.
Fijn dat je ze toch gewoon houdt. Alle hoop is nog niet vervlogen maar je bent er nu hardleers achter gekomen hoe het is om met geelwangen te kweken. Hier heb je van geleerd en dit zal geen 2e keer meer gebeuren. Zoals ik al eerder zei, gewoon de eitjes overleggen. Hun op nepeitjes of op oude onbevruchte eitjes hun tijd uit laten broeden. De echte eitjes overleggen bij goede pleegkoppels met eitjes van dezelfde leefijd en anders bewaren tot een nieuw legsel en ze er dan bij leggen. En een kleine 3 weken later heb je dan toch je mooie geelwangen! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Peter

Hoi Anita,

Het is de moeilijkste mutatie om mee te kweken. Zelfs als je al zeer ervaring hebt is het nog moeilijk. De laatste generatie geelwangen van een altijd vooranstaande kwekers broed echter wel goed dus wie weet is het probleem van niet broeden over een paar jaar uit de wereld.

Het kweken gaat gepaard met voor en tegen spoed. Helaas heb je nu de negatieve kant ondekt van het kweken. Weleens waar op een negatief manier.

Veel succes verder,
Peter

Anita1

3 mei 2005, 06:50:00 #163 Last Edit: 3 mei 2005, 07:19:55 by Anita1
hoe is het met jullie geelwangen eigenlijk peter?jullie eitjes van de geelwangen waren gelijk gelegd met de mijne,dus die moeten er toch ook al zijn?
hopelijk gaat dat beter?
vanmorgen om half 7 heb ik de kleine geelwang gevoerd.zo lief
de krop was goed leeg.
het kleintje was helemaal lekker onder de knuffel gekropen zeg!
zag hem niet meer bovenop liggen ahhaaa.
ze weegt nu 6 gram.en net gekeken het 2e eitje is bijna uit!
knuff anita

patty_dordtse valkjes

spannend anita :o


ik hoop zo dat dat valkje er ook lekker snel uit mag komen hihi.
hebbie die kleine van mij een knufkusje nog gegegeven?
hier is de bende nog half wakker dus als het strx hier tekeer gaat dan probeer ik het te filmen haha


liefs mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website