2 augustus 2025, 23:40:00

1e geelwang geboren!!!

Gestart door Anita1, 11 april 2005, 18:53:20

« vorige - volgende »

Anita1

hallo.ik heb nu de andere 3 eitjes ook bij parel en rico liggen.de jonkies van pop en power zijn te groot en te wild.
de kleine heeft wel een kropje wat gevuld is.maar het is zooo klein poppie.
ik hou het nu om de paar uur in de gaten.
als het kropje leeg is,dan voer ik denk ik de 2 oudste van parel en rico..in de hoop dat het kleintje wat krijgt..is dat een idee? of zal ik het kleintje voeren?
knuff anita

Anita1

;D ik kan vanmiddag de geelwangen naar die man brengen.alle eitjes,en het jonkie.
hij heeft net een koppel waarvan gisteren het 1e eitje is uitgekomen.dus daar kan het jonkie bij.
en hij heeft nog 5 koppels waarvan de eitjes tussen nu en 3 dagen moeten uitkomen.
poehhh das geluk hebben voor me.
knuff anita

Riny

Hoy Anita
Dat is veel verstandiger als handopfok.
Ik hoop voor je dat alles goed gaat.
groetjes Riny :D :D :D

patty_dordtse valkjes

helemaal toppie anita. ;D

Gelukkig dat de eitjes dan overgelegt kunnen worden.
DAt is dan een hele aardige man hihi.

succes en groetjes anita
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Anita1

;D ik ben ook zo aardig!! ::)
hahaahaha knuff anita

Tara

Hoi Anita,

je moet wel veel geluk hebben als een ander koppel voor een jong wil gaan zorgen dat niet van hun is, ik heb hier een koppel die dat nog gedaan heeft twee jaar terug, voor een reeds uitgekomen jong zorgen.

Vaak lukt dit wel als ze nog maar pasgeboren zijn, dan zou ik het zeker proberen.

Groetjes, Tara

Anita1

ik heb hem net een druppeltje pap gevoerd.dit ging goed.hij was echt aan het slikken.
nu ligt ie weer terug.
knuff anita.

ps tara bedoel je nu dat ik me wel of niet naar die man moet brengen dat jonkie?
of doorgaan met zef te doen?
knufff anita

Tara

Hoi Anita,

ik denk dat je het kan proberen, hij's ook nog maar pasgeboren, je weet maar nooit, vraag die man, of hij contact met je houdt, vooral de eerste dag, en of ie wil zeggen of het kleintje gevoerd werd of niet, zoniet, weet je wat je moet doen he...

Groetjes, Tara

Anita1

ja maar tar om nou met hem heen en weer te slepen lijk me ook niet verstandig.ik moet 20 minuten rijden.
als hij niet gevoerd wordt,heb ik echt een probleem...
knuff anita

Tara

Hoi Anita,

tja..
Je hebt best kans dat ie niet gevoerd wordt door de pleegouders...
Maar jij kan 'm niet voortdurend warm houden, die andere jongen van dat nestje zijn veel te groot om 'm af en toe bij te doen..

Het kan ook met een bureaulamp, tijdelijk.

komt wel goed, doe gewoon wat jou het beste lijkt Anita, en als je vragen hebt, je weet mij te vinden.

Groetjes, Tara

Anita1

hallo het jong weegt 5 gram.dat was voor de voeding.
ik ga nu de couveuse klaar maken.
even met de phillips lamp infrarood.
dat ging met powerr ook heeel goed vorig jaar.vanmiddag komt mijn professionele lamp.de rimo
ik ga het toch zelf proberen met dit jong.
de vakantie zeg ik af.
en de anderen doe ik naar die pleegkoppels
knuff en wens me succes.anita

Tara

Succes Anita,
het lukt ons samen wel :).

Ook al vrees ik voor deze hier bij mij met dat rotvirus..

Groetjes, Tara

Anita1

lees boven even marco..wat ook een risico is..en hoelang ik moet rijden staat er ook bij.
gr anita

Riny

Hoy Anita
Als je ze moet vervoeren kun je een warmwaterzak gebruiken
Of een warmtekompres met een doekje erover heen.
En je moet doen wat jou het beste lijkt.
Veel succes Riny :D :D :D

Anita1

ik heb na veel overleg en gepraat met william besloten om alle jonkies in de couveuse te doen.
zo kunnen ze elkaar ook warm houden.
ik weet niet of ik de eitjes evt in de couveuse kan leggen? of moeten ze persee gebroed worden?
want parel en rico zijn er niet de hele dag meer in.
wel de jonkies natuurlijk.
ik zal proberen uit te leggen waarom ik dit besloten heb.
ik heb die geelwangen nu eenmaal.dat betekend dat ik zeker 3 nestjes zal krijgen van ze..
ik wil niet steeds die man lastig vallen.
ik ga nu proberen de kleintjes zelf groot te bregen.als het niet lukt,heb ik mijn best gedaan.
als het wel lukt,heb ik minder zorgen voor het volgende nest van de geelwangen.want broeden doen ze goed.
ik verwacht kritiek.dat mag..ik kan daar wel tegen.maar steun en tips zou ik denk ik meer mee geholpen zijn.
zodat ik hier mijn vragen kan stellen...er is nog een ei aan het uitkomen zag ik net.ff de vraag nog? kan het ook in de couveuse die eitjes? ivm de warmte?

dikke knuff allemaal