28 maart 2024, 19:39:20

1e geelwang geboren!!!

Gestart door Anita1, 11 april 2005, 18:53:20

« vorige - volgende »

Anita1

11 april 2005, 18:53:20 Last Edit: 2 mei 2005, 08:14:46 by Anita1
 ;D het leek mij wel leuk om juist hier bij mutatie,neer te zetten hoe het nou zal gaan met broeden en kweken van geelwangen.ik hb dit hier nog niet eerder echt uitgebreid gezien.aangezien geelwangen toch moeilijker zijn met opvoeden van jongen.geniet allemaal mee!!

julie mijn geelwang pop heeft vandaag haar eerste eitje gelegd.
luc de man is trouw aan het broeden al.hij is erg fel naar anderen.gelukkig hebben ze ook net als de andere 2 een nestkast in het binnenhok gepakt.dit betekend wel rust in de buitenvoliere.
ik ben blij dat ze trouw broeden al.
al is het nog maar 1 EI
maar wel van een geelwang.
hier even een foto van mijn geelwangen.

lekker voldaan moe zit ze erbij.luc is aan het broeden.ik kan daar nu geen foto van maken.knuff anita

Riny

Hoy Anita
Fijn dat je dat hier gaat bijhouden.
Zo blijf ik iedere dag goed op de hoogte van mijn allereerste geelwang.
Hopelijk gaat alles goed.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

margreet

hallo Anita,

Ga het ook bijhouden, heb al zoveel gelezen over problemen met geelwangen. Zou wel leuk zijn als het hiermee goed zou gaan. Moet toch een keer gebeuren.

groetjes Margreet

Tara

Hoi Anita,

ik ben zeer benieuwd :).
Hopen op bevruchte eieren he!

Groetjes, Tara

Anita1

 ;D vandaag is dag 2 van mijn geelwangen dat ze een ei hebben.de split heeft vandaag (applausje waard) de hele dag zitten broeden!!tot nu toe gaat het goed!
ik wilde een foto maken,maar de split kwam ff kijken wat dat nou was..

dus ze zijn heeel snel verstoort!!
ik heb dan ook besloten ze zo min mogelijk te storen in het broeden,want ik denk dat ik erg voorzichtig moet zijn!
het zou echt geweldig zijn,als ze het helemaal zelf kunnen.
knufff anita ;D

Anita1

 ;D oke hier gaat alvast de 1e vraag komen voor het geval als het mis mocht gaan...
het gaat nu goed,maar luc zal zo het hok moeten verlaten,en dan is het afwachten of de pop julie dus gaat broeden.
stel dat ze niet broed..dan is het toch te laat voor mij om het ei onder een pleegkoppel te leggen?
want parel en rico,en poppie en powerr verwachten dit weekend hun 1e jonkies zeg maar.
wie weet hoe dit moet? knuff anita

Anita1

 ;D oke ik heb het een en ander al vernomen.ik heb dus geen koppels die jonge eitjes hebben liggen.dus kan ik geen pleegkoppel van mezelf gebruiken mocht het nodig zijn.
laten we hopen dat het allemaal goed gaat.
vanavond laat ik weten of julie gaat broeden.knuff anita

Joyce28

oeff spannend zeg :-\
Ik zal meeduimen,ben erg benieuwd

Anita1

 :-\ ze zitten nu allebei vrolijk buiten!
::)

gonnie

hoi Anita

wat spannend zeg , hoop dat het je gaat lukken , heb al een paar keer gelezen hier op het forum dat geelwangen niet hun nest afmaken , maar bij jou ga het lukken, sucses.

Groetjes Gonnie




Anita1

 ;D het nieuws van vanavond.luc de split geelwang is weer trouw aan het broeden hoor.dus het ziet er goed uit!
weer applausje voor luc.lolz knuff anita ;D

Anita1

nou vandaag is dag 3.ik verwacht weer een eitje van julie mijn geelwang.dit zal dan het 2e eitje zijn.
hopelijk gaat ze dan zelf ook broeden.
wat me opvalt is dat ze zooo snel afgeleid zijn.
ik kom bijna niet meer in het binnenhok.want dan gaat luc de split man er al weer uit.
volgens mij komt hij er ook uit als er een ander valkje in het binnenhok komt.
al met al nog heel onzeker.
luc broed goed,maar zit op een ENORME waakstand!
afwachten of er een ei bijkomt vandaag,en wat ze dan gaan doen.
knuff anita

Suzanne

Hoi Anita,

Ben erg benieuwd of het wat gaat worden. Ik heb me laten vertellen dat ze meestal stoppen met broeden rond dag 10, maar of dat echt zo is weet ik niet.... Heb geen ervaring met geelwangen  ;). Ik hoop voor je dat het gaat lukken en zal je blijven volgen  :D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Anita1

hoi suzanne,dat klopt idd hoor.
de meeste geelwangen stoppen met broeden met een dag of 10.
maar ik was zo benieuwd hoe het hier zou gaan,dat ik het daarom hier neer zet,hoe het hier gaat.
ik vind het ook zeer spannend.
hoewel het mannetje luc erg trouw is hoor,maar ja hopelijk blijft hij zo.
en julie de pop zal ook moeten gaan broeden,dat heeft ze nog niet gedaan.misschien vandaag met haar 2e ei als die komt.
knuff anita

Joyce28

gelukkig gaat het nog steeds goed
En hopen dat Julie ook haar verantwoordelijkheid neemt ;D