5 mei 2025, 12:15:08

Eivoer eten (nestje)

Gestart door Kolkkie, 14 april 2005, 10:38:35

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hallo allemaal,

Zoals jullie kunnen lezen, onder verhalen, heb ik nu een nestje.

Alleen is nu mijn vraag wanneer beginnen ze met het eten van eivoer?

De eitjes staan op het punt om uit te komen, maar ik heb Punky noch Minggu van het eivoer zien eten, terwijl ze het al die tijd wel tot hun beschikking hebben.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marianne

Hoi Mariska,

Die van mij eten er al van,ze vallen echt aan als ik verse erin zet,maar misschien is dat verschillend per valkparkiet.
Als ze het tot hun beschikking hebben, pakken ze wel als ze het nodig hebben (denk ik).

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Hoi Marianne,

Zullen ze het pas echt gaan eten als er echt een jong is geboren?

De jongen krijgen in het begin volgens mij alleen maar eivoer binnen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Marianne

Hoi Mariska,

Wij lopen ongeveer gelijk nu, van het weekend moet het eerste eitje ongeveer uit komen.
Bij mij eten ze nu dus al eivoer.

In het begin krijgen de jonkies idd eivoer te eten. De kroppies zijn dan mooi gelig van kleur. Na een tijdje zie je de zaadjes ook zitten.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Hoi Marianne,

Hier eten ze nog niets. Ria vertelde mij dat zij vanaf het 3de ei ging tellen wanneer het eerste eitje uit zou komen.

Volgens die berekening moet het eerste jong bij mij iets van zaterdag of zondag uitkomen.

Dat zouden ze eigenlijk al begonnen moeten zijn met eivoer eten.

Groetjes,

Mariska

Riny

Hoy allemaal
Bij mij krijgen ze de laatste paar dagen voor de kleintjes beginnen uit te komen iedere dag eikrachtvoer vermengd met kiemzaden,.Ook wissel ik kruiden af met een beetje vogelmuur,dit doe ik allemaal onder elkaar.
Groetjes Riny :D :D :D

Theetje

Hoi Mariska,

Leuk dat je nu ook een nestje hebt.
Wat betreft het eivoer, misschien ligt het aan het merk. Klinkt stom misschien, maar bij mij eten ze echt geen snipper eivoer van Cede, maar wel van Succes.

Groetjes

Theetje

Rianne

Je kunt ook proberen het eivoer wat vochtig te maken. Let er dan wel op dat het dan sneller bederft.