5 mei 2024, 22:32:33

jongen en dan?

Gestart door jokelouwe, 10 april 2005, 09:50:14

« vorige - volgende »

jokelouwe

Hallo, Ik heb nu vier jonge valkparkietende oudste is nu vier dagen en er liggen nog twee eieren in, maar mijn vraag is nu wat kan ik allemaal doen.
ik bedoel kan ik het hok schoonmaken, kan ik de jongen al beet pakken, kan ik het broedblok schoonmaken enz....
nou ik hoor het wel.
groetjes Joke

Riny

Hoy Jokelouwe
Vanaf het begin dat ze eitjes leggen ga ik iedere dag even staan kletsen bij het broedblok.
Als de kleintjes dan geboren zijn vinden ze het heel normaal dat ik kom kijken,en weten dan dat ik geen kwaad in de zin heb.
Ik kijk dan iedere dag in het blok of de jonkie's nog leven en of ze een goed gevuld kropje hebben.Als dit niet het geval is kun je het even aanzien,en anders zul je de ouders moeten helpen met voeren.
Ik haal ook iedere dag de meeste poepjes weg uit het blok
,en neem de jonkie's dan ook even op mijn hand.
Ondertussen blijf ik zachtjes tegen de ouders praten.
Veel succes Groetjes Riny :D :D :D

jokelouwe

Okay, dan moet ik dat ook maar gaan proberen.
Maar ik vindt het wel dood eng hoor, want stel dat ze dan stoppen met voeren oid ???
ja ik weet dat ik dan zelf moet voeren, maar daar wacht ik liever mee tot ze een week of 2-3 zijn.
groetjes Joke

Paul

Hoi Joke,

De ouders zullen niet snel het nest verlaten hoor zeker als ze jongen hebben komen ze echt wel terug.
De tamme is helemaal geen probleem maar ik heb ook minder tamme en die komen ook gewoon terug als ik in het blok kijk.
Als er jongen zijn ververs ik wel 2 a 3 keer per week het broedhok want die maken er een kledderboel van en dat kan zonder problemen ik leg de jongen even in een mandje met keukenpapier en als ze heel klein zijn zet ik ze onder een bureaulamp dat ze nog warmte krijgen ze zie toch het licht nog niet.
Dus dat kan je rustig doen hoor.

Groetjes, Paul

jokelouwe

Hoi Paul.
Nou bij mij zijn het allemal niet tammen (alhoewel dat wel beter wordt), maar Ik ga het toch maar eens proberen.
dank je wel.
Groetjes Joke

Riny

Hoy Jokelouwe
Bij mij zijn ze ook niet tam.
Maar ze leren je toch goed kennen door het verzorgen en het voeren.
Ze vertrouwen je heus wel,je hoeft niet bang te zijn dat ze de jonkie's in de steek laten.
Gewoon zachtjes tegen ze kletsen als je er mee bezig bent.
Groetjes Riny :D :D :D