12 mei 2025, 01:09:33

grasparkiet bij valkparkiet

Gestart door calvin19, 5 mei 2005, 20:34:44

« vorige - volgende »

calvin19

Ik heb een paar maanden een valkparkiet en hij is best vaak alleen thuis nou wilde ik er een andere valkparkiet bij doen maar liever wil ik er een grasparkiet bij doen. Kunnen ze ook gaan vechten of gaat het goed en moet ik rekening houden of het een man of pop is, de valk is nl. een man.
gr. Calvin

margreet

hallo Calvin,

Wat is de reden dat je kiest voor een parkiet, in een grote voliere waar ze de ruimte hebben kan dit gerust, dan zoeken ze hun soortgenoten wel op. Maar in een binnenkooi zitten ze met elkaar opgescheept, kleine kans dat het dan goed gaat, grasjes zijn veel feller dan valkjes, een tweede valkje erbij is een betere optie, als het klikt hebben ze heel veel aan elkaar, je valkje is nog jong genoeg dus dat moet geen probleem zijn. Geef hem een lekker maatje van zijn eigen soort daar doe je hem veel meer plezier mee.

groetjes Margreet

Joyce28

sluit me erbij aan,het kan harstikke goed gaan,maar een valkje zit liever bij een soortgenootje

mado van der kamp

10 mei 2005, 23:22:53 #3 Last Edit: 10 mei 2005, 23:39:03 by mado van der kamp
dat dacht ik dus ook,lekker klein grasparkietje erbij,heb ik ook gedaan,van een particulier die er vanaf wilde,hartstikke leuk ook,die grasparkiet,maar veel energieker dan t valkje,ik heb m er nu een week bij en af en toe zijn ze samen los,t grasje benadert t valkje echter te brutaal,daar schrikt t valkje dan weer van wat leidt tot vliegen,en dat houdt t grasje beduidend langer vol,ik hoopte dat ze vriendjes zouden worden,maar heb sterk mijn twijfels,ik denk niet dat de grasparkiet een ideale partner is voor je valkje,misschien een kakariki,gezien t rustigere karakter,als je t toch wil proberen mag je pietje,t witte grasparkietje,wel hebben,met kooi,hij praat een beetje en heeft een groot oeuvre aan geluiden in huis,mvrgr,mado v d kamp

Kolkkie

Hoi Calcin,

Het beste is om een valkparkiet erbij te nemen. Dan heeft hij een soortgenootje.

Zelf heb ik een grasje bij mijn valkjes gehad en dat is prima gegaan.
Eerst zat het grasje met een soortgenoot, die is toen doodgegaan en heb ik het grasje bij de valkjes gezet.

Mijn voorkeur gaat toch uit naar een valkje.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006