8 mei 2025, 04:26:13

eitje op verkeerde plaats

Gestart door breezer, 11 april 2005, 17:57:15

« vorige - volgende »

breezer

Hallo Allemaal

Ik heb even een vraagje ik heb 7 valken in mijnvoliere en heb nu 4 broedhokken hangen momenteel heb ik 2 koppels, nu heeft 1 koppel zijn eitjes gelegt op de grond onder het "plankje"  in het binnenhok dat als huisje dient voor mijn kwartel is dit een groot probleem? lijkt me zo koud zo op de grond heb ze al in een broedhok gelegd en de valk erbij zodat ze weet waar ze zijn maar hij blijft terug gaan naar dat plaatsje op de grond.
Moewt ik ze nu terug leggen en het afsluiten zodat de kwartel daar niet meer bij kan want die vliegen de valkjes dus nu aan dat vind ik weer zielig voor de kwartel.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt

Ramona

Inger m

Hoi Ramona,
Blijkbaar hebben je valkparkieten deze plaats uitgezocht als geschikte broedplaats. Momenteel heb ik ook een koppel op de grond broeden onder een afdak (voorheen konijnenhok) en ze mogen hier van mij gewoon blijven zitten. Soms heeft verplaatsen zin, maar ws heeft de valkparkiet jouw bedoeling niet door en gaan ze liever naar hun eigen gekozen plaats.
Valkparkieten met een nest zijn agressiever en houden andere vogels uit de buurt. In principe moet de kwartel zelf doorhebben dat hij er niet in de buurt moet komen. Als dat niet zo is, hou dan deze twee vogelsoorten uitelkaar en geef de kwartel een ander hokje.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.