8 mei 2025, 04:32:55

wat te doen als er legnood is??

Gestart door Snoop en vinnie, 6 mei 2005, 18:34:57

« vorige - volgende »

Snoop en vinnie

hoi,
Ik wil binnenkort voor het eerst beginnen met kweken ;D met 1-jarig valkje, maar er is ook risico voor legnood.
stel je voor als dit gebeurt.........wat moet je dan doen?? :-\

Riny

Hallo
Als je valkje legnood heeft dan moet je haar cloaca insmeren met olie dan komt het eitje er makkelijker uit.
Groetjes Riny :D :D :D

Snoop en vinnie

margreet

hallo Shirak,

Wat bedoel met kweken, eerst vraag je of je vast kan stellen hoe oud een valkje is???, daarna denk je dat je valkjes 7 maanden zijn??, en nu wil je gaan kweken met 1 jarige valkjes, Uit je vragen maak ik op dat je nog niet genoeg ervaring hebt, dat maakt niet uit, maar ga je dus nu kweken met 7 maanden oude valkjes, niet doen. Ik vind je vraagstelling heel chaotisch, je bent geloof ik nog maar twaalf jaar maar begin niet aan iets waar je nog niet aan toe bent.
Misschien heb je meerdere valkjes maar daar kom ik dus niet uit. Je mag hier altijd vragen stellen en iedereen zal je willen helpen maar neem de tijd om je voor te bereiden om te kweken met valkjes.

groetjes Margreet

Snoop en vinnie

7 mei 2005, 11:45:04 #4 Last Edit: 7 mei 2005, 11:48:51 by Snoop en vinnie
hoi,
ja ik heb maar 2 valkjes maar volgens de kweker waarvan ik hem had gekocht waren ze toen 4 maanden dus zijn ze ondertussen 7 maanden oud, maar ze zijn niet gering dus ik kan er niet precies achterkomen of dit waar is :-\.
het kweken doe ik voor de zekerheid pas over een jaar als het volgend broedseizoen begint, en dan kan ik zeker weten dat ze broedrijp zijn en er minder kans is op legnood.
ik snap het best, maar volgens mij zijn mijn berichten niet helemaal duidelijk genoeg.
en mijn vader heeft vroeger ook valkjes gekweekt maar hij doet het, ik niet hoor ben ik nog veels te jong voor. ;D
ik wil het alleen een beetje gaan snappen hoe het moet.
zo dat was ff een uitleg. ;D
grtz.
shirak ;D ;D ;D ;D ;D

margreet

hallo Shirak,

Nu ben je heel duidelijk, inderdaad goed dat je met kweken wacht tot volgend jaar, of als ze inderdaad ruim een jaar zijn geweest. Wens je nog heel veel plezier met je valkjes en kom je vast nog wel op het forum tegen.

groetjes Margreet