5 mei 2025, 20:34:32

dringende vraagje

Gestart door truudeke, 4 april 2005, 19:50:17

« vorige - volgende »

truudeke

Hallo,
ik zie net dat het ventje van mijn kakariki jongje in het broedhokje gaat en ook buitengewoon veel eet
ik wilde het jongje voederen maar zijn kropje zit helemaal dik!!!!!!!zou het kunnen dat zijn papa hem eten geeft?ik heb hem niets gegeven zijn kropje is nu al heel vol
wat moet ik doen ???????
groetjes truudeke

Tara

Hoi Truudeke,

het lijkt me nogal logisch dat het jong gevoerd wordt door de vader zeker?
Dacht je dat jij de kleine zou moeten grootbrengen dan?

Groetjes, Tara

truudeke

hoi ,
neen hoor ik dacht dat helemaal niet maar heb het wel 3 dagen moeten doen de papa keek er gewoon niet naar na dat het vrouwtje dood lag op haar jongjes daar is er inmiddels wel eentje van gestorven dus stond mij niets anders te doen dan het te voederen
groetjes truudeke

Sander

Hallo

Als de kropjes vol zijn lijkt het me wel duidelijk dat de man het voederen overgenomen heeft. Bij mijn kakariki's voert de man ook de eerste dagen nog niet. Waarschijnlijk heeft het een eindje geduurt voordat de man doorhad dat hij er alleen voorstaat. Blijf wel opletten of allen wel een vol kropje hebben.

Groeten
Sander

truudeke

bedankt sanderke,
ik heb vanmorgen gekeken en zijn kropje was half vol nu is hij terug aan het voederen telkens als hij piept gaat het ventje direkt naar het hokje hij is erg vlijtig ik heb helaas maat een kleintje de andere is gestorven een dagje na de dood van de mama alhoewel ik hem eten gaf met een spuitje heeft hij het helaas niet gehaald hij was ook een stuk kleinde
hopelijk gaat het verder goed nu
groetjes truudek

Riny

Hoy Truudeke
Zul je maar eens zien dat het een mooi gezond vogeltje wordt.
Hiep hiep hoera voor de papa.
Groetjes Riny :D :D :D

truudeke

hoikes,
ik hoop het ook maar vandaag heeft hij net niet zoveel gevoeder of wel denk ik dat het kuiken altijd een volle krop moet hebben?
groetjes truudeke ???

Riny

Hoy Truudeke
Die krop zit niet altijd even vol hoor.
Kijk straks nog maar eens een keertje.
Het kropje moet ook eerst een stuk leger worden voor ze weer gaan voeren.
Hou het gewoon een beetje in de gaten of er straks weer meer inzit.
Groetjes Riny :D :D :D

truudeke

bedank,
ik geef hem geregeld wat bij maar is erg wijnig ik zie hem zo veranderen ongeloofelijk hij of zij krijgt nu een groen staartje en ook zijn veertjes aan de pootjes woren groen als ik hem uit neemt hangt hij met zijn bekje aan alles wat hij tegen komt ,volgens mij is hij vandaag presies 3 weken hebben hem dan voor het eerst gehoord ?maar kan natuurlijk ook al wat ouder zijn? ik zal een  digitaal weegshaal kopen en hem wegen
nog een fijne dag groetjes truudeke

Riny

Hoy Truudeke
Dat is een goed idee om een weegschaal te kopen .
Dan heb jezelf ook een veiliger gevoel als je weet of dat goed is.
Succes Riny :D :D :D