13 mei 2025, 23:18:27

Valkparkiet

Gestart door willy_belgje, 9 april 2005, 10:33:58

« vorige - volgende »

willy_belgje

Nog een 14 dagen en dan mag ik mijn valkparkiet gaan uitkiezen bij de fokker  ::) kan me iemand vertellen waar ik op moet letten  :)

Tara

Hoi,

je kan het beste letten op dat het valkje een mooi glanzend verenpak heeft. Het valkje mag dus niet bol en opeengekropt zitten. Neem dan ook best een die tamelijk actief is.
De vleugels mogen niet blijven hangen bijvoorbeeld, daar moet je ook op letten. Verder is het moeilijk om op de ontlasting te letten lijkt me, maar als je dat toch kan...daar zeker ook op letten.

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi,

Ik sluit me aan bij Tara. Let echter ook op de oogjes, of die niet ontstoken zijn of zoiets. Ze moeten glanzende schone ogen hebben. Verder zou ik ook ff naar de cloaca kijken, of er geen ontlasting aan vast geplakt zit. En vraag of je aan het borstbeen mag voelen (dit mag niet scherp aanvoelen of te ver naar voren steken).

Succes!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Riny

Hoy Willy
Kijk ook hoe de rest er bij zit.
Of de voliere schoon is en of de andere vogels er goed bij zitten.
Dit in verband met ziekte's.
Groetjes Riny :D :D :D

Tara

Hoi,

idd, zoals Riny zegt, ook kijken naar de rest, want als er enkele zieken bij zitten kan het zijn dat het valkje wat je kiest drager is van wat en kan je beter een andere kweker zoeken.

Groetjes, Tara