4 mei 2025, 10:00:00

eet Yoshi wel genoeg spoed

Gestart door luukluuk, 7 april 2005, 10:22:12

« vorige - volgende »

luukluuk

we hebben Yoshi nu vanaf dinsdagavond ,maar ik weet niet of hij wel genoeg eet ,en hoeveel eten die kleintjes
het kan mischien ook dat hij nog moet wennen ?

hij eet wel wat gierst uit de hand en ik heb een plat schoteltje gemaakt met wat voer door elkaar gewoon voer en eigeel geweekt met wat water
ook heb ik hem nog niet zien drinken
hij zit wel piepgeluidjes te maken en wil dan uit mijn mond eten  ???
verder is hij nog wel levendig en vliegt nu ook ,
hebben jullie wat tips ???
kan ik hem mischien een paar daagjes terug naar de ouders brengen nog ??? of kan dat nu ook niet meer ??
gr Margot

Kolkkie

Hoi Margot,

Ik denk dat Yosi nog moet wennen. Hij eet wel gierst uit jouw hand, dus dat is wel een teken dat hij wat eet.
Je moet het gewoon nog even in de gaten houden.
Desnoods een stuk gierst op de bodem van de kooi leggen.

Dat hij uit je mond wil eten geeft hem denk ik het gevoel dat hij door een ouder gevoerd wordt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

luukluuk

maar krijgt hij dan wel genoeg binnen ?
hij heeft erg veel moeite met pellen ,
hij slaapt ook erg veel weet je of dat normaal is ,staat bij berichtje gedrag ?
kan ik het nog ff aankijken ,
gr Margot

Annouschka

Hoi,

at Yoshi al zelfstandig toen je hem ging ophalen??

Ik hoop van wel, anders zal je hem toch moeten bijvoeren, ik weet dat handopfokjes nog veel slapen maar ja wat is normaal en wat niet, soms is het idd heel erg moeilijk om daar een onderscheidt tussen te maken.

groetjes

Kolkkie

Als hij echt moeite heeft met pellen is het denk ik toch oppassen.

Ik weet niet of je parkietenvoer in huis hebt? Daar zitten wat kleinere zaadjes in, dan zou je dat evt. neer kunnen zetten.

Als hij echt niet goed eet, dan zal je hem bij moeten voeren.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

luukluuk

kan ik hem ook een paar dagen terug brengen bij de ouders ?
zijn broertje of zusje is al een week voor hem weggegaan ,maar die was veel groter dan yoshi ,
verder zijn deze valkjes door een parkieten paartje grootgebracht en uitgebroed ,waar ik hem vandaan heb doet ze niet weg als ze nog niet zelf eten ,maar ik weet niet of hij het wel goed heeft gezien dat hij goed at ,hij heeft nl heel veel hokken en komt er maar een paar keer per dag om ze te verzorgen ,
ik kan altijd ff langs hem gaan ,?
yoshi eet wel van een gierst stengel af en toe !
hij is ook niet met de hand grootgebracht ,maar dus door een parkieten paartje 

Annouschka

Hoi,

ik zou toch geen risico nemen, trosgierst is niet genoeg.  Lust hij eivoer??  Anders kan je dat ook geven, dat kan ie makkelijk eten maar als ie morgen nog niet goed eet, zou ik toch terug even bij de kweker gaan hoor.

groetjes

luukluuk

ik heb Yoshi net terug gebracht ,en hij gaat hem in de gaten houden ,tot na het weekend
hij at wel bij hem zei hij maar hij heeft heel ander voer iets wat hij een nacht laat weken en dan mengt hij het
maar ik ga hem wel missen  :(,
gr Margot

KoosjeTweety

Hij gebruikt misschien kiemzaad?
Dat is wat zachter en volgens mij ook wat makkelijker te pellen.
Je hebt er verstandig aan gedaan hoor.... ff op je nagels bijten en dan is het weekend weer voor bij.

Vraag anders of je wat voer van hem mee kan krijgen.
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

luukluuk

Ja kiemzaad heeft hij ja en dat laat hij ook nog een nacht week worden ,maar waar kan ik kiemzaad kopen ?
dan kan ik het ook kopen voor als hij weer bij ons is toch
ik kan ook wat eten meevragen ?
nu is yoshi weer bij zijn grasparkieten ouders ,kijken of die hem nog wat geven ,en anders kijken of hij dat kiemzaad wel eet  ;)
groetjes Margot
en nog bedankt allemaal voor jullie tips

Riny

Hoy Margot
Ik haal mijn kiemzaden in de dierenwinkel.
Als je kijkt bij voeding daar staat een topic over kiemen hoe je het moet doen.
En anders geef je maar een gil.
Groetjes Riny :D :D :D

luukluuk

is dat dan ook gezond en beter voor koppie  ???
mijn andere valkje ?
ik ga ff kijken bij voeding ,
gr Margot

Gerda

8 april 2005, 17:05:00 #12 Last Edit: 8 april 2005, 17:06:41 by Gerda_T
Och jeetje Margot,

Tuurlijk dat je hem mist. Het is vreemd, maar al heb je een valkje maar een uur, je kunt hem toch niet meer missen. Maar nog even en het weekend is voorbij en dan kan hij misschien wel zelf goed eten.
Ik hoop dat hij snel weer bij jullie terug is.

Groetjes Gerda

Riny

Hoy Margot
Bij mij eten ze allemaal kiemzaden.
De kanarie's en de valkparkieten.En het is voor allemaal gezond.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

luukluuk

staat dat kiemzaad dan gewoon bij de vogel afdeling ?
je moet het dus eerst wellen in water en dan in een vergiet een nacht en dag met een doek er over doen ??

weet wel dat koppie de witkop haast niets eet wat hij niet kent ,ook geen fruit en groente ,en af en toe gierst ,maar ook niet heel veel ,maar voor yoshi kan ik het zeker wel proberen ,
kan je een foto maken hoe dat kiemzaad er uit ziet ? als het klaar is om te eten ??
is het dan een plantje ?
gr Margot