7 juni 2024, 03:13:35

help piepende eieren

Gestart door roziena, 6 april 2005, 13:51:47

« vorige - volgende »

roziena

hallo

mijn pop heeft een tijdje geleden 5 eieren gelegt maar die hebben ze halverwege laten zitten maar nu hebben we een broedblok en nu hebben ze daarin 3 eieren gelegt het is vandaag de 21ste dag al. Gisteravond hebben we de eieren horen piepen maar sinds vanochtend horen we ze helemaal niet meer en nu maak ik me een beetje zorgen om de eieren of ze nou uit komen dat weet ik niet en we hadden ze niet geschouwt weet u nu of ze misschien nog kunnen uitkomen ondanks het al de 21ste dag is?

zoja wat moet ik ze voeren? ???
groetjes roziena

giovanni

hoi

Als je piepende eitjes hebt, wil dit zeggen dat ze heel binnenkort zullen uitkomen. Hopelijk duurt het niet te lang meer nu.

grtz

bobbie

Hallo Roziena,

gefeliciteerd, jullie valkjes worden vandaag of morgen papa en mama.

Als de jongen piepen in de eieren komen ze meestal binnen 48 uur uit.
Eigenlijk kunnen we niet tellen vanaf het eerste ei maar vanaf het 2e of 3e ei want dan begint het echte broeden pas. Dat betekent dat dag 23-24 het eerste ei uit zal gaan komen.

Als het goed is gaan de ouders de jonkies voeren, die hoeft u normaal gesproken niets te geven. Wel moeten de ouders goed verzorgt worden dmv extraatjes. Hierover weet ik niet veel dus ik hoop dat er vandaag iemand reageert die er wel wat van weet, maar dat zal best wel. Ook kunt u even kijken bij kweken of dagboeken. Daar staat ook veel vermeld qua ervaringen etc.

Succes, Nel :)

roziena

 :)bedankt ik zal het je laten weten

tommy

hoi

Het slimste is om de ouders een god volwaardige voeding tegeven. Eikrachtvoer, maagkiezel, sepia zijn ook dingen die nooit mogen ontbreken.

Grt Annemieke