6 mei 2025, 08:08:52

Broedperiode

Gestart door sky, 17 april 2005, 15:03:20

« vorige - volgende »

sky

Hoi,
Ik heb een vraagsken.
Ons Marieke heeft nu haar 4de eitje gelegt en begint nu pas met broeden, moet ik pas vanaf nu beginnen rekenen wanneer het uitkomt of moet ik toch gewoon rekenen van de dag dat het ei is gelegt ?

Groetjes Sky

Anita1

;D hoi sky,ik denk dat je dan vanaf nu moet gaan tellen,want als ze gaan broeden,komt het ei in ontwikkeling.
wens je veel luck en succes! knuff anita

Riny

17 april 2005, 15:27:20 #2 Last Edit: 17 april 2005, 17:20:01 by Riny
Hoy Sky
Ik begin ook altijd te tellen van het moment dat ze beginnen te broeden.
Groetjes Riny :D :D :D

Psittaciformes

Jow de Sky,

Fantastisch dat ze nu tich is gaan broeden! Anders moest je er zelf al gaan op zitten! Ik zie het al gebeuren!!!  :D

Veel succes, hé,

Christof.

sky

Hoi,

Heb ik ff geluk, heb trouwens geen zittend gat;
Maar heb het eigenlijk voor deze ronde al een beetje opgegeven.
waarom? Heb daarnet gekeken en zag dat er 2 eitjes in het kuiltje liggen en de andere 2 daarbuiten tegen de kant.
Ik laat ze zowiezo toch verder broeden, dan hebben ze die ervaring toch al wat onder knie.
Trouwens Psittaciformes, wat heb jij zoal zitten,vliegen of huppelen ?

Groeten Sky.

Psittaciformes

Awel...

Ik heb hier Romeinen zitten, vliegen en huppelen  :D :D :D. Nee, ik heb ze Romeinse namen gegeven (ik hou zowel van valkparkieten, als Romeinen, vandaar).

Mijn oudste mannetje is een wildkleur en zijn wijfje een lutino. Hun zoon is ook een wildkleur - de mmoiste van heel het kot, vind ik - en zijn wijfje is een geparelde wildkleur. De andere man is ook wildkleur en zijn hopelijk toekomstige, een cinnamon witmasker. Ik ben nog niet zo vertrouwd met die namen van de mutaties, maar dat komt wel.

Hopelijk komt het nog goed! Misschien broedt ze die twee eitjes wel mooi uit! Afwachten maar en succes!

Christof.