19 april 2024, 10:16:47

Raar...

Gestart door Mr._KaDiR, 1 april 2005, 17:20:18

« vorige - volgende »

Mr._KaDiR

Hallo,

Mijn Aapie is echt een rare valk ;D

Hij is echt dol maar dan ook echt dol op kroelen :) Als ik met mijn vinger in de buurt van de kooi kom laat ie z'n koppie gelijk zakken om gekroelt te worden  :)

Maar als ik met mijn vinger z'n kooi in ga is ie opeens een heel ander vogel  :-\ Hij gaat gelijk naar de tralies toe en klimp op de tralies en gaat naar de andere kant :-\

Waarom doet ie zo ??? Is ie bang voor mijn vinger ??? Maar dan zou hij toch niet zo graag gekroelt willen worden :-\

Groetjes,
Kadir & Aapie ;)

es

Hé Kadir, tijd niet gesprokken, alles goed?
Zo te zien is jouw Aapie echt een appie ;D ;D met dat geklim. ;)hihihihihihi
Als je iets pakt uit zijn kooi heeft die dit gedrag dan ook ??? ???
Ik zou je graag willen adviezeren maar heb geen idee waarom Aapie dit doet, hopelijk iemand anders wel. ;D

Grt. Es

Paul

Hoi Kadir,

De kooi ziet hij als zijn domijn en hij voelt zich dan aangevallen als je met je hand in zijn buurt komt.
Heel veel vogels hebben dat en als ze uit de kooi zijn kan je alles met ze doen.
Probeer hem in de kooi wat lekkers zoals trosgierst te geven vanuit je hand zodat hij dat ook fijn gaat vinden en gaat accepteren met je hand in zijn kooi.

Groetjes, Paul

Mr._KaDiR

2 april 2005, 11:41:40 #3 Last Edit: 3 april 2005, 22:07:05 by Mr. KaDiR
[off-topic]
Es: Met mij gaat alles goed en met jou? Ik zal proberen vaker online te zijn  ;)
[/off-topic]

[on-topic]
Es:  ;D Aapie probeert inderdaad zijn naam waar te maken ;D

Paul: Bedankt. Ik ga het proberen :)
[/on-topic]

;D

Groetjes,
Me and my Monkey  ;D

Neelix

Hoe leer je hem dat kroelen eigelijk??
Die van mij wel tam maar ik kan hem echt niet aaien want dat bijt hij

Mr._KaDiR

Hallo Neelix,

Bij mijn Aapie ging het zo:

De 1e dag dat ik Aapie kreeg kon ik hem niet kroelen met mijn vinger dus deed ik het met mijn mond en neus. Dat vond ie blaakbaar fijn. De 2e dag mocht ik hem geel even met mijn vingers kroelen maar daarna niet meer. En dan de 2e dag was ie denk ik gewend aan mijn vingers dus mag ik hem sinds de 2e dag met mijn vingers kroelen :)

Groetjes,
Me And My Monkey  ;D

es

 :)
Zo deed ik dat ook toen met mijn Rocko, en telkens erbij zeggen "kom maar kroelen", en dat elke keer als je het probeert dat erbij zeggen, nou op den duur als ik dat dan al zei dan kwam ie met zijn koppie naar me toe en boog ie hellemaal naar beneden. :D

Soms kon ik (in het begin dan)maar 1 sec. heel even kroelen op zijn koppie en dan zei ik goed zo, en lekker hé?
Probeerse zou ik zeggen. ;D ;D

Neelix

Dank je wel voor jullie reactie,s :)

ik ga het proberen. Ik hou jullie op de hoogte hoor ;)

es

SUCCES ERMEE, en volhouden hé die wint toch altijd  ;D ;D ;D

nikki04

Hm....mag ik iets vragen?
Ik herken het als je zegt dat aaien met mond en neus haha, das doe ik ook altijd. Maar soms ook met me vinger. En dan opeens dan lijkt het net offie wil laten zien van 'hee ik ben er nog' dan bijt ie in me vinger of neus of mond. het is niet bijten (heeftie nog nooit gedaan, hard dan) maar meer tikken en dan zo'n kreungeluidje. Ik zeg dan altijd: ah joh druktemaker..maar vind het wel jammer. Pas alsie echt heeeelemaal relaxed en ontspannen is, en er zijn geen andere mensen of geluiden, kannie het lang volhouden. Raar is dat toch. Ik weet dattie het lekker vind, en toch laatie het niet helemaal toe. Hij uhh sorry zij :-\ is al een jaar. Is hier nog wat aan te doen????? Iemand raad?
Groetjes en poot van Joep :D

Paul

Hoi,

Het is gewoon verschillend per valkje ook want mijn eerste vakje vond kroelen altijd fijn maar nu is hij helemaal naar mijn vriendin toe getrokken en hij valt mij aan.
Behalve soms komt ie bij me en dan tikt ie me aan dat ik hem moet kroelen en dan maakt ie echt genotsgeluidjes als het spinnen van een kat maar dan door zachtjes te piepen.
Ineens haalt ie weer uit en hapt in mijn vinger en dan is het genoeg.
Mijn tamste valkje laat zich dan weer echt overal kroelen.
Die kan ik tijdens het kroelen zelfs zo op haar rug leggen dan vind ze dat nog niet erg die kan ik ook echt overal aaien in de nek naast de snavel op de rug en buik en ik mag ook aan har pootjes zitten.
Dus het verschilt ook heel erg hoe tam de vogel is en wat ie fijn vind.

Groetjes, Paul