Kan een mannetjesvalk 2 vrouwtjes hebben?

Gestart door Carla Vdb., 9 april 2003, 18:11:21

« vorige - volgende »

Carla Vdb.

Hallo
Ik weet niet waar ik de vraag anders moet stellen,dus doe ik het maar hier.Kan een mannetjesvalk 2 vrouwtjes hebben?Is het voor hem te doen om bij 2 vrouwtjes mee te helpen met broeden en verzorgen?Mijn valkjes zitten buiten in een volliere en hebben het erg gezellig samen.Nu heb ik er een tweede mannetje bijgezet omdat ik dan 2 koppels heb.Ik heb het idee dat ze het nu niet meer zo gezellig vinden,want het tweede mannetje is heel erg druk en macho.Ik vind hem wel erg leuk,maar hij zit de hele tijd achter Jojo(eerste mannetje)aan.Niet dat hij wat doet of zo maar hij achtervolgt hem overal.Is dat normaal gedrag?Overigens nog de complimenten voor jullie fantastische site.Ik heb er al veel van geleerd.

Groetjes Carla

Tara

Hoi Carla :)

een valkparkietenmannetje kan gerust 2 vrouwtjes hebben, maar dan wordt het heel moeilijk, steeds met die 2 paren, en als ze dan uiteidelijk een nestje hebben, gebeurt het soms wel dat 1 pop alles alleen moet doen, want vaker gebeurt het dat de man voorkeur voor het andere vrouwtje heeft ... Het gedrag wat je valk bij een andere man doet is normaal, hij wil echter geen man in de buurt hebben wanneer ze een nestje plannen, daarom zitten er 2 koppels apart bij mij :)

Groetjes, Tara