Mannetje is zo mager door het broeden......

Gestart door Vickyke, 4 april 2005, 19:10:54

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Vicky,

De kleine ziet er zeker mooi uit op de foto's :)
Da witte kuifje viel me meteen wel op dat is echt schattig om te zien :)
Ik ben ook heel benieuwd hoe die eruit gaat zien als ie groot is.

Groetjes, Paul

aletta

25 april 2005, 15:36:14 #106 Last Edit: 25 april 2005, 15:52:02 by aletta
hallo

mag ik vragen wat je hem te voeren geef?? :)
en als k het goed begrijp voer je hem nou om de 2 uur ofso?
maar is de krop dan alweer helemaal leeg? of maakt dat niks uit met dit voer?? :)
ik zou het graag willen weten want misschien komen er bij ons ooit ook nog wel eens jongen :)
kan je het nestje ook volledig overlaten aan de ouders? met een beetje toezicht natuurlijk om te kijken of alles goed verloopt..
en ik heb ook gehoord dat het meestal verkeerd gaat als een of allebij van de ouders met de hand is opgevoed! klopt dat? want ik heb een pop maar ik weet niet of die nou met de hand is opgevoed of gewoon door de ouders.
schnappi is trouwens egt heel lief :D
mooiso dat het allemaal zo goed gaat.

groetjess

Vickyke

Hallo aletta

Shnappie krijgt nutribird A21.  Hij krgt nu vier keer per dag eten.  Om 7 -12-17-23 uur.  Van dag 1 tot 4 dagen oud krijgen ze om de twee uur.  Een schema vind je bij handopfok.
En je moet ook atlijd zien dat het kropje mooi ledigt. 

De ouders kunnen de jongen perfect alleen grootbrengen.  Maar ja soms loopt er iets mis bv doordat het hun eerstje nestje is en ze nog geen ervaring hebben.
Als 1 van de ouders grootgebrachtis met handopfok kun je dit ook voorhebben dat ze niet weten wat doen.
Dat heb ik dus ook voorgehad.

groetjes Vicky

Vickyke

Hallo

Ik heb de indruk dat shnappie zijn kropje niet goed ledigt.
Gisteravond was de laatste voeding om 23.00 ongveer.  En vanmorgen rond halfacht maar zijn krop zat nog halfvol.  Ik geef hem dan nu ook maar drie keer zodat de krop goed kan ledigen.
Yakult geef ik ook maar mss moet ik wat meer geven.

Voor de rest doet hij het heel goed.  Zijn veren beginnen er goed door te komen.  Ziet er heel mooi uit ;D
Kga er vandaag of morgen nog een keer een foto van maken.

groetjes Vicky

Riny

27 april 2005, 08:15:46 #109 Last Edit: 27 april 2005, 08:26:41 by Riny
Hoy Vicky
Je kunt ook de laatste voeding eerder geven,dan duurt de nacht langer.
De kleintjes bij mij hadden het kropje ook niet goed leeg vanmorgen.
Groetjes Riny :D :D :D

Rianne

Wat is dat al een  mooi valkje geworden! :)  Hou je hem zelf?

Vickyke

Hey Riny

Dat ga ik al zeker doen de laatste voeding wat vroeger geven.
Hij is nu 19 dagen en ben er al erg aan gehecht en mijn kindjes ook.  Het zou echt een ramp zijn moest hij ziek worden.....

Hey muppet

Ja ik ga hem zelf houden.  Mijn kindjes zijn er dol op en hebben zijn naam gekozen.  Ze hebben mij al op het hart gedrukt dat ik hem niet mag wegdoen ;D

groetjes vicky

Paul

Hoi Vicky,

Ik had het hier ook toen Kleintje ouder werd leegde de krop steeds langzamer en die is toch mooi groot geworden.
Ik wachtte in de ochtend wel net zo lang tot de krop leeg was want ik ben als de dood voor kropverzuring.
Wel fijn dat het toch nog steeds zo goed gaat met Schnappie :)
Ik kon die van mij ook niet weg doen na 8 weken voeren je hebt er dan toch een band mee gekregen.

Groetjes, Paul

Vickyke

Hoi Paul

Ik heb ook heel veel schrik voor die kropverzuring.
Ik heb ervorig jaar twee valkjes aan verloren.
En mijn kindjes zijn zo gehecht aan dit valkje....
(ik ook natuurlijk hahaha  ;D)

Hij begint echt mooi in de veren te komen.  Mooie bonte witmasker gaat hij worden.
Ik geef hem nu ook maar drie keer per dag pap omdat zijn kropje nogal traag ledigt.
En als er yakult mee onder zit kan het nie vlug genoeg gaan haha dan hangt hij helemaal vol.

groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Hier precies het zelfde .
Ze eten hun kropjes zo vol dat ik bang ben dat ze knappen, zo lekker vinden ze het.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Vickyke

Hello

Gohhhhh ben ik verschoten daar straks :o

Ik was shnappie pap aan het geven verslikte hij zich toch ppfffffffffff
Kreeg het effe heeeeeel warm. :'(
Maar hij kwam er nogal vlug weer door en zeurde gewoon verder om eten.
Hopelijk gebeurt het nie weer want dat is niet goed voor mijn hartje hoor!! ;D

groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Wil je tegen hem zeggen dat hij dit nooit meer mag doen.
Wat zul jij geschrokken zijn.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Vickyke

Hello riny

Idd ik was er even niet goed van.  Ik hou hem goed in doog nu.  Ben bang dat hij ziek gaat worden door dat verslikken.

Ik heb hem ook gezegd dat hij dit ook noooooiiiittt meer mag doen ;D

Ooww Riny kwil nog iets vragen over mijn ander jongen (topic bij kweken valkjes vijf weken oud en opnnieuw eitjes)
Hoeveel keer per dag moet ik ze dan pap geven?  Ze zijn nu 5 weken oud.  Maar heb wat schrik voor die kropverzuring.  De moeder valk heeft nu 2 eitjes.
De valkjes zijn alledrie besproken dus ik zou niet graag hebben dat er iets met hun gebeurt(twee nieuwe baasjes hebben kort geleden een valkje verloren)

alvast bedankt!!

groetjs vicky

Vickyke

Hallo

Ik heb nog een paar fotootjes genomen van onze shnappie ;D

Knap valkje he!!! ;D

groetjes vicky

Riny

Hoy Vicky Wat een lekker ding!!
Zou die weten wat we ons een zorgen om hem hebben gemaakt??
Ik zou hem zo komen kidnappen.
groetjes Riny ;D ;D ;D