Mannetje is zo mager door het broeden......

Gestart door Vickyke, 4 april 2005, 19:10:54

« vorige - volgende »

Vickyke

Hello

Het koppel waar de titel eigenlijk over gaat heeft nu weer twee valkjes.  Eentje van gisteren en van de morgen is er ook eentje geboren.

Het oudste jong had wat voer in zijn kropje en ze werden goed warm gehouden. ;D
Dus ikhoop dat ze nu beter hun best doen.

Met shnappie gaat het heel goed.  Hij krijgt vandaag een ander huisje.  Dat andere bakje wordt te klein seffens vliegt hij ernog uit hihihi. Hij steekt zijn kopje er al over ;D.

groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Dat moeten we hebben dat het bakje te klein wordt.
Hopelijk gaat het met die anderen beter.
groetjes Riny :D :D :D

Vickyke

Hello

Oooww ik ben zo blij ;D

Het derde jong is geboren bij dat ene koppel en er is nog een vierde op komst!!!
Ennnnn de kropjes van de twee oudste zijn heel mooi gevuld.
Gohh  ik ben  zooo blij dat het nu wel lukt. ;D ;D ;D

Ikwou ze nog een kans geven omdat ik de eerste keer hun nogal erg stoorde :-\
Nu ga ik maar 1 keer kijken perdag om te zien of de kropjes gevuld zijn en of er nog eentje bij is.  En het lukt!!!

Shnappie doet het nogaltijd evengoed.  Hij is goed gegroeid en bijgekomen.
Kga proberen deze week nog foto's te maken ;D
Hij is nu 25 dagen :D

groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Ja kleine valkjes worden groot.
Over 10 dagen de deuren en ramen dicht want dan gaat hij leren vliegen!!
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Peter

Hoi Vicky,

Je ziet bij een onervaren of nog niet zo'n ervaren koppel dat ze zichzelf bijna uit hongeren als ze een nest hebben. Dit hebben ook wel gehad. We hebben ook een koppel dat al 11 jaar elk jaar één of twee nestjes hebben en die vallen eigenlijk niets af als ze een nest hebben, maar die zitten ook veel minder op het nest.

Groetjes,
Peter

Vickyke

Hello Peter

Idd het mannetje hongerde zich helemaal uit.  Ik zag hem bijna nooit gaan eten.  Enkel het vrouwtje...
Maar nu gaat het al veel beter. Ik zie hem regelmatig komen eten en hij ziet er ook sterker uit.  Ik voel af en toe een keer aan het borstbeen en dat zit nu wel goed ;D.

Hey riny

Hij is al aan het proberen om te vliegen hahaha .  Hij flappert zo een keer met zijn vleugels en dan zie je ook hoe mooi zijn kleur is.  Maar hij moet nog veel oefenen hoor! haha  ;)

groetjes Vicky

margreet

hallo Vicky,

Wat goed dat ze het nu beter doen, als het goed is gaan de ouders nu steeds meer eten, dus goed de etensbakken en het eivoer in de gaten houden, bij mij waren ze soms echt aan het bunkeren.

groetjes Margreet