Moet ik Feld bellen of staaltje opsturen??

Gestart door Valerie, 3 april 2005, 18:49:58

« vorige - volgende »

Valerie

Slik! Was Daffy zo dik?? Mss kreeg ze bij jou meer dingen die ze hier niet krijgt? Ik merkte dat jij toch ander voer in de kooi hebt, dan ik hier. Maar 96 is toch een goed gewicht? Ik let wel op dat ze niet te veel afvalt.



Anita1

nee is zeker niet slecht hoor valerie.maar wat ik wil zeggen is dat ze dus wel afgevallen is.dus daarom even in de gaten houden.en 110 is niet dik hoor.pops wegen snel meer als mannen.knuff anita

Valerie

Ik maak me meer zorgen over het gewicht van Valko, die is echt mager.



Anita1

vang de ontlasting morgen maar op meiss,en stuur ze van allebei op.en zet je de namen erbij
dan heb je zekerheid.sterkte ermee knuff anita

Valerie

Maar kan Valko dan opnieuw die bacterie hebben? Lijkt me niet zo logisch. Valko's ontlasting is goed. Maar Daffy eet meer dan Valko en jaagt Valko soms bij het eten weg. Valko is soms bang van Daffy. Laatst zag Han dat Daffy haar kopje tegen Valko aanleunde van 'kom, krole me' en Valko hapte bang, wist niet wat hij ermee moest. Terwijl Valko kan kroelen, deed ie vroeger met Rocky wel. En als ik hem op de hand heb, laat ie mij ook kroelen.
Ik bekijk morgen de ontlasting, is er nog diaree, dan gaat een staaltje naar Feld.



Paul

Hoi Valerie,

Misschien is het toch door die treurwilg gekomen daar zit namelijk een stof in die ook in aspirine gebruikt word en dat is niet goed voor valkjes en wie weet is daar de ontlasting een paar dagen dun door geweest.
Ik zou me pas zorgen maken als ze kwa gewicht echt onder de 70 gram gaan komen maar tussen de 80 en 100 gram kan heel goed normaal zijn.
Ik heb hier ook wel uitschieters ik had laatst een popje wat ineens 149 gram woog maar die heb ik extra laten vliegen en die is weer wat gedaald nu omdat ik daar zelf wel van schrok.
Kleintje hier heeft ook zeker in de ochtend heel vaak waterige ontlasting die doet namelijk niks in de kooi en houd alles op, laat je haar er dan uit dan loop ik eerst snel even naar het toilet waar ze dan een berg laat vallen  :o
Later op de dag zijn de poepjes weer heel mooi maar ik heb toen ontlasting laten onderzoeken en daar is niks in gevonden terwijl het toch vaak waterig is.
Maar ik zou in elk geval dr Feld toch even bellen en vragen wat hij van die treurwilg denkt en wat je het beste kan doen nu.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Paul en Anita,
Niet alleen treurwilg bevat de asperine-achtige stof, maar vgl internet bevatten andere wilgen deze ook. Ik geef mijn vogels nl zowel knot- als treurwilg zonder problemen eigenlijk. Vogels knagen meer aan deze planten, maar de konijnen eten het ook op. Dus ik ben benieuwd wat Feld ervan zegt.

Internet:
Er zijn heel wat soorten wilg, denk maar aan de katwilg, de knotwilg en de kronkelwilg. Onder de schors zit salicyl, een stof die gebruikt wordt in asperine.

bron: http://hout.uitdaging.org/bomen/wilg/Salix_alba/

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny

Hoy Allemaal
Daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar.
Want nu weet ik het ook echt niet meer.
Laten jullie het ons horen?
Groetjes Riny :D :D :D

Anita1

sta een beetje versteld van dat het nu zo gaat met daffy en valko..
ze wipwappen toch ook samen?
maar wat ik al gezegd heb is dat valko achter loopt in zijn ontwikkeling,wat de groei betreft.
en ook het vliegen loopt hij achter.
dus heeft daffy natuurlijk wel meer macht over hem.
en hier pikken ze elkaar ook wel eens hoor.
ze hebben echt overal wel eens ruzie.
maar ik kan je wel vertellen dat daffy dus echt een kroelvalk is.
en valko niet.wat betreft echt op het koppie kroelen.
knuff anita

Valerie

Nou, Valko moet het weer gewoon worden. Valko WAS een kroelvalk toen ik hem bij de kweker mocht ophalen, maar toen Rocky stierf was het voorbij. Het begint nu iets te beteren, als hij de kooi uit komt en ik pak hem, blijft hij makkelijker zitten en laat het toe als ik hem aai.
Het is niet dat ze zo hard vechten, ze verwonden mekaar niet, ik maak me daar geen zorgen over. Het is af en toe. Maar Daffy wil soms laten zien dat ze de baas is, deed Peppie ook en Rocky destijds ook.
Ze hebben niet aan de treutwilg gezeten, want daar komt Valko niet bij, hij kan zover niet vliegen, zijn gekortwiekte vleugels groeien niet aan (nog steeds geen rui), hij heeft 1 lange veer in de vleugels. En Daffy heb ik de hele tijd onder mijn oog. Ik laat ze ff paar rondjes vliegen, heel even bij me en dan weer de kooi in, i.v.m. die waterige ontlasting, anders hangt alles onder. En diaree is, denk ik, niet zo makkelijk van het tapijt te halen.
Maar de poepjes lijken met het blote ook ok. Ze zijn niet waterig, maar ik heb er 3 foto's van en op die foto's zie ik toch wat dat niet zo mooi is. Kijk zelf maar. Zou ik hiervoor nog Feld bellen of gewoon afwachten?





Valerie

Dit is ook de enige ontlasting in de kooi. En dat vanaf gisterenavond, toen heb ik nieuwe A4-tjes gelegd.
Wel moet ik erbij zeggen, dat soms het kleine bakje met water morst, maar er is nu geen water op die ontlasting gemorst, het waterbakje hangt aan de andere kant. De kooi is nogal labiel vind ik. Als ik Daffy kroel vantussen de spijlen, morst er vaak water en zij doen het zelf ook als ze op een stok springen ofzo, dan schud de kooi licht.
Groetjes,
Valerie



Anita1

zou niet meer twijfelen en dit oppaken en in plastic doen en opsturen.het is genoeg voor feld om op kweek te zetten
ik vind het er niet mooi en normaal uitzien.
niet meer twijfelen nu.stuur het gewoon op.het kost bijna niks,en je hebt zekerheid over 3 dagen.knuff anita

Riny

Hoy Valerie
Je kunt toch beter een maal teveel opsturen als te weinig.
Waarom twijfel je nu zo lang?
Als er werkelijk iets aan de hand zou zijn kun je er niet snel genoeg bij zijn.
Groetjes en succes Riny :) :) :)

Valerie

Jullie hebben mss wel gelijk. Met Rocky destijds had ik ook te lang gewacht, toen hij tegen het raam gevlogen was en ik ben hem kwijt geraakt. Ik zal toch maar even snel opsturen. Wat is nu 7.5 €? ;)



Riny

Hoy Valerie
Dat vind ik nu ook!
Stuur het op en dan weet je snel of er iets aan de hand is.
Misschien maak je je wel voor niets zorgen.Ik hoop het voor je.!!
Groetjes Riny :D :D :D