Moet ik Feld bellen of staaltje opsturen??

Gestart door Valerie, 3 april 2005, 18:49:58

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi,

Ik heb dringend raad nodig. Daffy's ontlasting is nog steeds waterig. Kijk maar.


Deze lijkt wel mooi (denk van Valko):

Wat denken jullie? Feld bellen? Kan ik die foto's naar hun mailen en over de coli vertellen die Ricky en Valko gehad hebben? Of is dit nog van de osteovit? Of kan ik beter meteen een staaltje opsturen?
Groetjes,

Valerie



Riny

Hoy Valerie
Ik zou opbellen en vragen of je de foto's kunt mailen.
Dan hoor je van zelf of je een staaltje op moet sturen.
Groetjes Riny :D :D :D

Valerie

Ok. Bedankt. Maar zijn ze ook op maandagavond in de praktijk? Ik weet de uren niet meer precies, welke dagen ze er tot 8 uur 's avonds zijn.



Riny

Hoy Valerie
Dat zou ik echt niet weten.
Veel succes en laat je het morgen horen.
Groetjes Riny :D :D :D

Valerie

Ik krijg antwoordapparaat, dus niemand meer aanwezig. En een echt spoedgeval vind ik het niet. Heb net in de kooi gekeken en niks nats gezien.
Maar weet iemand een emailadres van dr Feld dan kan ik toch de foto's doormailen en vragen of het nodig is een staaltje op te sturen.
Groetjes,

Valerie



Riny

Hoy Valerie
Ik zou je graag helpen maar dat kan ik niet.
Hopelijk weet iemand anders op het forum het.
Groetjes Riny :D :D :D

Anita1

 :-X :-\ dit ziet er echt vreselijk uit valerie.
vang het op en stuur het morgen meteen op naar feld.foto's zijn niet belangrijk voor hem.deze ontlasting moet dringend op kweek gezet worden.
ik ben er echt van geschrokken.
ook zou handig zijn als je de valkjes nu elke dag even weegt.
niet twijfelen nu maar meteen handelen meiss.
misschien kan het ook van die treurwilg zijn.die plant die je ten in huis had.maar je kan gokken wat je wilt...feld moet die onlasting onderzoeken.alleen dan heb je de zekerheid.
in een plastic zakje doen of tussen plastic folie,en in een verdikte envelop opsturen.succes meisss en een knufff aan valko en daffy.p.s je kan natuurlijk ook naar feld toegaan meteen.
ik heb hier zijn spoednummer..je kan alleen inspreken en hij belt je gelijk terug.06-52474724,maar ik denk dat je hem nu ook nog gewoon kan bereiken.ik vind dit wel spoed.xxx

Inger m

Hoi,
Het is idd verstandig om afwijkende ontlasting op kweek te zetten. Persoonlijk vind ik het idd waterig, maar door de ondergrond (papier) valt dat extra op.

Hoe is de vogel zelf? Is de ontlasting nog steeds zo waterig?
Is het vies rond de cloaca?
Hoe zit dat verder met de Coli? Is deze vogel daar ook tegen behandeld?
Soms hebben mijn vogels ook ineens waterige ontlasting, maar dat is iha snel weer normaal.

Ik hoop dat het snel weer beter gaat!

gr Inger


Hoi Anita,
Wat is er mis met treurwilg? Mijn vogels hebben laatste tijd grote hoeveelheid gehad zonder problemen...
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Valerie

Hoi,

Aan de truerwilg heeft ze niet gezeten. Ik heb haar de hele tijd in het oog als ze uit de kooi is.
Daffy is tegen de coli niet behandeld. Die bacterie was al weg toen ze kwam. Vandaag heb ik niks watreigs gezien (kan natuurlijk alweer opgedroogd zijn, toen ik thuiskwam). Daffy zit er verder normaal bij en haar cloaca is schoon. Ze hebben nu al een paar dagen geen osteovit meer, ik dacht dat het daarvan kwam.
De ontlasting van de foto is nu wel volledig opgedroogd, kan ik die nog gebruiken om op te sturen?
Ik bel morgenvroeg wel even met Feld.

Groetjes,
Valerie



Inger m

Hoi Valerie,
Ik denk dat het weinig nuttig is om ingedroogde ontlasting te sturen. Het beste is om het zo vers mogelijk. Als de ontlasting nu ok is zou ik me niet te veel zorgen maken. Maar hou de vogel goed in de gaten en Feld bellen is idd verstandig.

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Valerie

Hoi Inger,

Nou, dan zal ik gewoon weer nieuwe A4-tjes leggen en even afwachten. Ik heb enkel ontlasting die al droog is. Ik kan dat toch niet nat houden? En als het niet anders kan rijd ik wel naar Feld met haar, maar liever niet, al die stress.
Ik zal proberen of ik hen kan wegen.



gonnie

Hallo

Als ik mijn valkje een verse tak van mijn knotwilg geef heeft ie prompt dezelfde dag diaree , je moet het denk ik eerst een beetje laten indrogen  .

Groetjes Gonnie




Anita1

hoi hoi.valerie een tip.als je daffy laat poepjes leggen op plastic,kan je gelijk dat plastic dicht vouwen en dan droogt het n.l niet uit.

inger..
sorry maar treurwilgen zijn heel slecht voor een valk.knotwilgen zijn oke..dat heb ik van de week nog van paul en peter gehoord,want riny had toen ook de verkeerde.
misschien verwar je die 2?
knufff anita

Valerie

Heb nu geen waterige ontlasting meer gezien.
Heb Daffy en Valko gewogen. Daffy: 96 g en Valko: 83 g. Jullie denken voor Valko veel te weinig, maar Valko is kleiner dan andere valkjes, maar idd wel mager, vind ik. ik kijk morgenochtend wel weer hoe de ontlasting is.



Anita1

hoi valerie.daffy is dan wel ook flink afgevallen hoor.ze woog hier 110 toen ze naar jou ging.dus ff goed in de gaten houden.
knufff anita