14 mei 2025, 22:07:41

Benevelen

Gestart door Tommygirl, 3 april 2005, 18:49:02

« vorige - volgende »

Tommygirl

Doet het iets als er water (wxanneer je de vulling van het broeihok benevelt) nat wordt? want het is nu toc hredelijk warm binnen en anders droogt het ei misschien uit?

Nog een vraagje,
hoe zie je aan een klein valkje wanneer zijn krop nog vol zit?

Kheb nog nooit klein valkjes gehad dus weet ik er ook niets van  :)

Riny

Hoy Tommiegirl
Waar heb jij het broedblok hangen in huis of in een buitenvoliere?
Bij mij hangen ze in een buitenvoliere en ik doe er nooit iets aan.
Groetjes Riny :D :D :D

Tommygirl

IN huis
allee, in de veranda
en de zon staat er constant op dus is het daar altijd warmer als buiten :) normaal gezien
denk dat het er nu zo iets is van een 25 graden

Paul

Hoi Tommygirl,

Als het warm is wil het niet zeggen dat de luchtvochtigheid laag is.
In de winter met een kachel aan is die vaak veel lager dan nu en vaak hoef je nu juist niet voor extra vochtigheid te zorgen.
Wil je het zeker weten dan moet je een hygrometer kopen dan weet je precies of de vochtigheid goed is of niet.
Ik heb zelf een luchtbevochtiger staan die de lucht in de ruimte vochtiger maakt en ik merk duidelijk dat dat verschil uitmaakt met de eitjes.

Groetjes, Paul

Tommygirl

Ma ist ni goed als de opovullen in het broedhok altijd vochtig is voor het eitje
want het is zaagsel
en das toch droog  :-\

Paul

Hoi Tommygirl,

Te nat is ook niet goed dan kunnen de eitjes weer te vochtig worden en gaan bederven.
Af en toe vochtig maken zal misschien wel goed zijn maar zeker niet te nat.
En het water bevat kalk dat kan de porien van de eitjes ook verstoppen en het ei sterft af dan.
Zeker in de zomer is het juist minder snel nodig om het broedblok extra vochtig te maken omdat de luchtvochtigheid dan hoger is dan in de winter met de kachel aan.
Ik maak hier in elk geval nooit de broedblokken zelf nat.

Groetjes, Paul