25 april 2024, 12:14:34

valkje en krop spoed!

Gestart door Lin, 3 april 2005, 12:31:21

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Lin,

is echt weinig hoor, ik hoop dat ie het haalt, zeker gauw een druppelte olie geven.. Ik duim voor je Lin, hij moet het halen..

Groetjes, Tara

Lin

huh valkje ondrste boven? Dan kom het voer er toch uit??


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

bij deze zou ik gewoon het kropje masseren en olijfolie geven, het valkje niet ondersteboven houden, kan vaak ook beetje riskant zijn...

Groetjes, Tara

Lin

Om de hoeveel tijd kan je weer een druppel geven?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Henry

                                        he lin


nou wat erg zeg dat het weer begint met de albino :-[
maar zou je feldt niet op kunnen bellen en vragen watb je met spoed moet doen om hem weer op de goede weg te helpen?
dit is zijn nummer moet je misschien inspreken en je wordt met spoed opebelt.Tel 033-2864772

henry

Riny

Hoy Lin
Bij mijn valkje moest het voer er ook uit komen omdat het verzuurd was.
Je kunt ook ruiken of je valkje kropverzuring heeft .
Dat komt er een zuursige lucht uit zijn bekje.
Mijn valkje is nu een gezonde vogel hoor.
groetjes Riny :D :D :D

Tara

Hoi Lin,

ik zou hem twee keer daags eentje geven, 's morgens en 's avonds zo ongeveer.

Groetjes, Tara

Lin

Ik ruik helemaal niks uit het bekkie


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

volgens mij heeft ie ook geen kropverzuring dus moet je ook niet zo te werk gaan, ik zou het valkje zeker niet ondersteboven houden, het kan allemaal goede raad zijn natuurlijk, maar vaak krijgen ze daar een aanval van, geloof me helaas :(.

Groetjes, Tara

Lique

Als hij niet gevoerd wordt, raad ik je aan, om hem meerdere malen per dag eten te geven. En niet zoveel in 1`keer.
Dan kan je een aantal keer 1 ml geven bij wijze van spreken in plaats van minder keer 3 of 4 ml. Geef hem ook regelmatig wat druivensuiker.
Helaas moet ik nu weg, maar met alle hulp wat je nu krijgt moet het zeker goed gaan komen. We duimen voor jou en je kleintje.

Succes!

groetjes Lique

Lin

Wat zou het dan kunnen zijn? Ik heb wel gezien dat hij van de week veel lucht in de krop had. En dat was nog voor ik ging voeren. Ik hou hem nu rechtop en been rustig aan het masseren een warm houde. hij is best levendig nog.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

ik zei al dat het kan wijzen op nierproblemen, hoe ie dit heeft gekregen kan ik je ook neit gelijk vertellen natuurlijk...
Ik hoop dat ie het haalt hoor, duim voor je.

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Lin
Als ik in jou schoenen stond belde ik NU dr Feld.
Die heeft mij toen ook Telefonisch uitgelegd wat ik moest doen.
En daar heb ik aan te danken dat hij nu nog leeft.
Succes Riny :) :) :)

Lin

Citaat van: Lique op  3 april 2005, 13:14:19
Als hij niet gevoerd wordt, raad ik je aan, om hem meerdere malen per dag eten te geven. En niet zoveel in 1`keer.
Dan kan je een aantal keer 1 ml geven bij wijze van spreken in plaats van minder keer 3 of 4 ml. Geef hem ook regelmatig wat druivensuiker.
Helaas moet ik nu weg, maar met alle hulp wat je nu krijgt moet het zeker goed gaan komen. We duimen voor jou en je kleintje.

Succes!

groetjes Lique




Ik zal voortaan geen 3 ml meer geven. Maar ik ben zo bang dat ie veel t weinig binnen krijgt. en ik wilde ook niet meerdere keren voeren omdat het zolang duurt voordat de krop leeg is. en ik anders bang was dat ie anders kropverzuring zou krijgen. Maar ik voerde alleen 3 ml als het kropje leeg was. Bedankt voor je hulp Lique.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Lin,

het is noodzakelijk dat de krop één keer in een dag leegt, dus hoeft ie niet voor elke voeding te legen, als ie 's nachts leegt, is het al goed.

Groetjes, Tara