16 april 2024, 06:47:19

valkje en krop spoed!

Gestart door Lin, 3 april 2005, 12:31:21

« vorige - volgende »

Lin

3 april 2005, 12:31:21 Last Edit: 3 april 2005, 12:47:02 by Lin
Hoi,

Ik zit met een klein valkje van net geen twee weken oud en die gisteren 32 gram woog. Het is best wel raar want de ene dag wordt ie goed gevoerd en dan een gehele dag niet. Gisteravond heb ik hem handgevoed en vanochtend was zijn kropje nog voor de helft gevuld met volgens mij alleen pap. Verder geeft ie niet over en kan ik ook geen ontlasting zien van vandaag. wat raden jullie aan? Meer informatie kan je ook in mijn dagboek vinden.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Oh nee zwarte ontlasting!!! Help ik raak in paniek ik heb gelezen dat dit niet goed is!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Heb jij gevoeld of het kropje harder aan gaat voelen??
Ik geef je mijn msn door per IM
Groetjes Riny

Lique

Hoi Lin,

Dit klinkt inderdaad niet goed.
Zwarte ontlasting kan betekenen dat hij zichzelf aan het verteren is.
32 gram met 2 weken is ook erg weinig.
Hoeveel ml geef je per keer en hoevaak voer je hem?

groetjes lique

Tara

Hoi Lin,

je kan nu best met wat yakult voeren, zwarte ontlasting is idd helemaal niet goed :(. Vaak wijst dit op (ik dacht?) nierproblemen...
Soms redden ze het, ik heb een valk die het heeft gered van zwarte ontlasting, maar ik heb er ook die helaas gestorven zijn, die zwarte ontlasting hadden :(.

Als de krop niet leegt, kan je ook een druppeltje olijfolie geven, via een lepeltje gaat dit best goed.

Groetjes, Tara

Lin

Citaat van: Lique op  3 april 2005, 12:46:46
Hoi Lin,

Dit klinkt inderdaad niet goed.
Zwarte ontlasting kan betekenen dat hij zichzelf aan het verteren is.
32 gram met 2 weken is ook erg weinig.
Hoeveel ml geef je per keer en hoevaak voer je hem?

groetjes lique


eerst gaf ik hem 3 Ml en gisteren een keer 3 en savonds5 dacht ik. Ik heb maar totaal 5 keer gevoerd deze week. Want tussendoor werden ze sporadisch gevoerd. en ik heb gewacht totdat de kropjes leeg waren. Kan ik niet een deel eruithalen door het bkkie?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Oh ja het kropje voelt niet hard aan


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Tara en Lin
Dokter Feld heeft mij toen aangeraden om lijnzaadolie te gebruiken en als dat binnen was het kropje te masseren.
Dit als de verdenking bestaat als het kropverzuring is.
Maar misschien dat olijfolie het zelfde werkt.
Groetjes Riny

Lin

eeen druppltje olijf/lijnzaadolie? ik ga meteen kijken


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anita1

 :'( :-\ pfff lin.wil je ff heeel veel sterkte wensen meiss..kaarsje brand hier al..echt waar! knufff anita

Lique

Hoi Lin,

Nee, je kan het voer er beter niet uitpersen. Dit moest ik helaas wel doen bij een jong die een soort spuug in de krop had, maar bij jou jong zit er gewoon voer in toch.
Maar een druppie olie kan wel wonderen doen.Als je gaat masseren, doe dit dan erg langzaam, en niet te hard. Let op dat de inhoud niet te veel omhoogkomt, dan kan hij stikken

Lin

Ok Lique, Maar ik moet alleen het kropje masseren?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

een druppeltje olie geven en dan het kropje lichtjes masseren idd, dat kan zeker helpen, heb ik ook vaak moeten doen bij m'n jonkies.

Groetjes, Tara

Lin

hij is trouwens 12 dagen oud en weegt nu 28 gram. Dank je Tara


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Ik heb een valkje gehad met kropverzuring.
In het begin leegde het kropje niet goed.
Naderhand werd het steeds harder.Ik heb toen op aanraden van Feld lijnzaadolie toegediend en het kropje gemasseerd.
Als ik het kropje masseerde moest ik het valkje ondersteboven houden van hem,zodat de verzuurde voeding eruit gemasseerd werd.
Groetjes Riny :) :) :)