2 mei 2025, 05:32:24

Planten gegeten

Gestart door Daan van Thiel, 3 april 2005, 18:03:37

« vorige - volgende »

Daan van Thiel

Mijn valkparkiet heeft zojuist 4 hapjes van een rodo-den-derom gegeten (weet niet of ik die plant goed heb gespeld) en ook nog wat van een sinasappel plant Wat moet ik nou doen ?!?!!? :'( ???

Daan van Thiel

Hij moet ook af en toe niezen maar zijn neus ziet er schoon uit verder is hij/zij in de kooi zeer luidruchtig als ik binnenkom zodra hij/zij eruit is ze stil

Op dat van hierboven graag zsm bericht.

Daan van Thiel

Help ! Heb net gelezen dat het giftig is wat meot ik nu doen ?!?! Graag zeer snel antwoord
Daan&Wapper

Riny

Hoy Daan
Weet je we zeker dat het een Rododendron was??
Dat is volgens mij een buitenplant.
En ik hoop dat er vlug iemand reageerd en anders kun je misschien DR Feld even bellen om advies.
tel.033-2864772
Want ik weet het ook niet.
Groetjes en succes Riny :) :) :)

Paul

Hoi Daan,

Een paar hapjes zal niet meteen dodelijk zijn van een rododendron hoor zorg in elk geval dat hij niet meer de kans krijgt.
Houd de ontlasting even goed in de gaten en als je valkje niet gek in een hoek van de kooi gaat zitten zal het gelukkig wel meevallen.
Ik heb een keer meegemaakt dat een valkje van een giftige vetplant gegeten had en die heeft een middag lang bijna bewegenloos op de bodem gelegen maar die heeft het ook gelukkig gehaald.
De sinaasappelplant is denk ik minder erg maar laat hem daar ook maar niet aan knagen.
Je zou misschien het beste dr Feld even kunnen bellen  op 0652474724 nu ( spreek je telefoonnummer in en dat hij mogelijk giftige planten heeft gegeten en hij belt je terug)die kan je vertellen wat je het beste kan doen maar ik denk zelf dat het heel weinig is geweest wat hij binnen heeft en dat het vanzelf weer goed komt.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Paul
Was dat het verkeerde telefoonnummer wat ik doorgaf??
Wat erg!
Groetjes Riny :o :o :o

Paul

Hoi Riny,

Het nummer wat jij gaf is van de praktijk en dan krijg je nu een bandje en daar hoor je ook het 06 nummer voor spoedgevallen dus zo verkeerd was dat niet hoor.
Alleen scheelt het een extra telefoontje als je nu zijn 06 nummer belt want hij zal nu niet in de praktijk zitten.

Groetjes, Paul

Daan van Thiel

Harstikke bedankt voor de informatie, die rododenderon stond voor eventjes binnen en net nu moest ie eraan eten. Hij doet gewoon normaal en ik hou zijn ontlasting in de gaten.
Nogmaals bedankt :D

Daan&Wapper

Paul

Hoi Daan,

Ik verwacht dan dat hij niet echt veel heeft binnengehad en dat het verder wel goed zal aflopen in dit geval gelukkig.
Want als ze echt vergiftigingsverschijnselen hebben dan zie je duidelijk verschil in gedrag of ze zitten op de bodem ziek in een hoekje.
Laat toch even weten morgen hoe het gegaan is.

Groetjes, Paul