11 mei 2025, 01:33:52

Aanvallen

Gestart door Inge, 29 maart 2005, 00:03:10

« vorige - volgende »

Inge

Hallo,

Onze Paco blijkt een echte macho. Ik ben nu op reis en Paco is bij een vriendin, maar bij haar vertoont hij hetzelfde gedrag.
Wat is het geval: Paco is erg op de (mensen)vrouwen gesteld, maar van hun mannen moet hij niks hebben. Vlak voor we op reis gingen heeft hij mijn man Roy 2 keer aangevallen (in het gezicht vliegen en proberen te bijten), terwijl hij voor mij het allerliefste vogeltje van de hele wereld is. Nu doet hij bij de vriend van mijn vriendin hetzelfde. Mijn vriendin vindt ie helemaal gaaf, maar haar vriend moet het ontgelden, behalve als ie chips heeft natuurlijk, want dan komt ie wel slijmen en kroelen. Wie weet raad?

Groetjes,

Inge

Inge N.

Nog 1 ding, Paco wordt in juni 3 jaar en hij is met het aanvallen begonnen toen ie ruim 2 was. Misschien heeft leeftijd er iets mee te maken.

Groetjes,

Inge

Paul

Hoi Inge,

Sommige valkjes zien gewoon een mens als partner en komt er iemand anders in de buurt dan beschermd hij zijn popje denk ik.
Ik heb dat hier ook met 2 mannetjes.
De ene trekt heel erg naar mijn vriendin en kom ik achter mijn vriendin staan dan grijpt ie me dan valt ie echt aan.
Is mijn vriendin er niet dan komt ie wel bij me en is veel minder aggresief.
Een ander mannetje trekt weer heel erg naar mij en die valt mijn vriendin weer aan dus het is niet specifiek zo dat een mannetjes valk bij mensen de mannen alleen aanvalt hij heeft gewoon een bepaalde voorkeur en de rest jaagt hij weg.
Ik denk dat je er op zicht weinig aan kan doen alleen proberen dat je man hem steeds wat lekkers geeft misschien ziet hij je man dan minder als bedreiging.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi,
Zo te lezen heb je een 'partnerrelatie' met je vogel en je vriend niet. Eigenlijk is het beter om geen partnerrelatie met de vogel te hebben. Laat je vriend ook leuke dingen met je vogel doen, zoals Paul zegt, dus lekkers geven (en geen chips, natuurlijk).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

karmen

uhm,

hier ook last van die soort aanvallen mijne packo is mij gisteren beginnen aanvalllen (dit zonder enige reden) zag mij wel altijd als zen vrouwtje denk ik maar had hem dit stillekes aan afgeleerd nu vandaag heeft hem me weer aangevallen en gaat recht naar het gezicht en probeert te pikken naar me nu deze middag heeft hij echter geprobeerd men zoontje aan te vallen (wat hem deeltelijks gelukt is) heeft in zen hand gepikt omdat hem zen hand voor zen hoofdje deed nu is men vraag is dit normaal en hoe moet ik reageren want weet echt nie meer wat doen als hem men kinderen begint te attakeren zie die vogel doodgraag maar zo kan dit niet verder natuurlijk want meer schrik voor de kids dan wa anders :( wie kan er me enige raad geven packo is die wildkleur ;D