2 augustus 2025, 20:08:11

een anderen paulie

Gestart door moon_midushi, 2 april 2005, 11:27:58

« vorige - volgende »

moon_midushi

paulie is vandaag weer uit de kooi geweeest...
paulie komt nu op me hand en vingers als ik zeg paulie op...
ik heb ook kop krauw een beetje kunnen doen, en op paulie de rug geaaid....
ze tikt heel zachtjes me hand soms aan...
als je na gaat de eerste dag heeft ze me stiefvader gebeten en de eerste dag dat ik paulie kreeg vloog het de doos uit en kon ik er niet pakken of ik moest het met een handschoen doen...

maar ik merk wel dat het in de avond veel makkelijker gaat is dat goed en wordt het overdag dan ook zo als ik blijf oefenen ...

margreet

hallo,

Over het algemeen zijn ze 's avonds wat rustiger, maar je doet het goed hoor, wordt beslist een lief valkje.

groetjes Margreet

Riny

Hoy Moon-Midushi
Het allebelangrijkste is heel veel tegen Pauli praten.
Heel zachtjes en lief,iedere keer dat je bij hem in de buurt komt.
En dan moet je proberen als je hem op je hand wil hebben om hem wat lekkers te geven(trosgierst)
Moet jij eens kijken wat jij dan een lief en een tam valkje krijgt.
Maar Pauli hebben ze in een doosje gestopt en gevangen en daardoor is die bang geworden.
Als die eenmaal merkt dat jij dit niet doet gaat hij jou ook meer vertrouwen.
Groetjes en veel succes Riny :D :D :D

moon_midushi

maar wat ik wel vreemd vindt in de ochtend en middag is paulie  niet echt rustig als ik met me hand inde kooi gaat....
maar in de avond wel en ik praat veel tegen paulie ,maar dat doe ik ook tegen donny en me anderen parkieten en ik heb een zachten stem hou zelf ook niet van schreeuwen en keihard praten......dus dat zit goed..

moon_midushi

ik wilde ff vertellen het gaat al weer stukken beter met paulie 2...
komt nu ook uit de kooi op me hand en blijft een beetje bij me zitten aaien kan ik ook een beetje..
eet goed eerst van de grond toen uit een bakje van de grond en nu uit de bakjes die hangen...
dus het gaat steeds beter wil wel vaak vliegen ,maar doet het nog wel erg hoog... maar als het ergens naar toe vliegt endan ergens gaat zitten kan ik haar op me hand nemen dus is allemaal goed...als ik meer nieuws heb laat ik het jullie horen..

o ja wat ik ook ff wilde vragen paulie eet wel veel en vaak kan dat geen kwaad,maakt er af en toe wel een zooitje van want dan ligt er ook veel naast de kooi..

Riny

hoy Moon-Midushi
Dat is ook toevallig dat jou berichtje nu komt,ik zat net nog te denken ''ik hoor niets meer over Pauli''
Fijn dat het goed gaat.
En knoeipotten zijn het allemaal ,ik ken geen valkje wat niet knoeit.
En zijn Pauli en Donnie al goede vriendjes??
Groetjes Riny ;D ;D ;D

moon_midushi

ja dat gaat de goede kant op...
moet helemaal niet gek staan  te kijken als die met de tijd verliefd zijn....
want donny is als hetgoed is een vrouwtje en paulie een mannentje..... dus wie weet komen er met de tijd nog wel kleintjes...
maar paulie heeft nu ook donny kooi gevonden en zit er vaak op soms zelfs er in als de kooi van donny open staat maar met de alle vogels klikt het goed ook met de 3 parkieten...

moon_midushi

ff en vraagje.....
paulie eet best wel veel,maar hij maakt  ook  vaak van die zielige geluidjes net of hij honger heb ?
maar als ik  paulie dan op ze kopje aait is het weer ff ok...
ik merk ook dat hij zo aandacht vraagt naar donny want allebei zitten in een aparte kooi...
maar hij eet goed is toch niet een teken dat hij honger heb ??

Riny

Hoy Moon-Midushi
Pauli kan toch alleen eten of niet?
Als die zelf kan eten denk ik dat hij dat geluidje maakt omdat hij even lekker bij jou geknuffeld wil worden.
Leuk toch!!Dat is een teken dat hij al goed aan je gehecht is,en het betekent ook dat jij het heel goed doet.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

moon_midushi

ok hij heeft nu ook door als ik thuis komt of uit me bed dat donny  dan wil kopje krauw en nu wul paulie dat ook dus dan ga ik met me hand in de kooi en aai over ze kopje gaat heel goed allemaal...

Riny

Hoy Moon_midushi
Prima toch dat het zo goed gaat.
Je zult zien wat je nog veel plezier krijgt van die twee vogelvriendjes.
groetjes Riny ;D ;D ;D

moon_midushi

paulie reageert ook heel erg op mijn stem en als ik dan zeg love you kijkt paulie heel erg naar me en maakt dan  ook weerdie geluidjes..
maar ik denk ook dat paulie een beetje de stem kwijt is want hard fluiten doet ze ff niet  meer ,terwel daar voor wel kan  dat ?

Riny

11 april 2005, 14:14:34 #57 Last Edit: 12 april 2005, 05:34:05 by Riny
Hoy Moon-Midushi
Dat denk ik niet dat ze haar stem kwijt is.
Misschien was ze eerst nog bang en dat haar stem daardoor zo schel klonk.
Nu zit ze lekker op haar gemak bij jou en daarom zal ze wel rustiger zijn.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Lin

Hey,

Nou wat lief dat er geluidjes worden gemaakt. Ik dacht eerst toen ik het las dat het om bedelen van voer ging. Maar niet dus. Wat leuk voor je dat het zo goed gaat.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

moon_midushi

naar daar lijkt het wel een beetje op want doet dan ook een beetje ze bekje open ,maar het eet zelfstandig en in morgen doet paulie het heel erg dan geef ik haar ff aan dacht en daarna gaat ze eten...het eet best wel vaak en veel maar ik geef  haar elke dag voer want is niet zo groot bakje is dat niet te veel of maakt dat niet uit ??