23 april 2024, 23:35:42

een anderen paulie

Gestart door moon_midushi, 2 april 2005, 11:27:58

« vorige - volgende »

moon_midushi

vragen hou oud moet ik nog te horen krijgen...
maar dat het zelf eet weet ik nu wel heb ik gehoord van me pleeg moeder..
dus dat geeft mijn wel een goed gevoel..
en dan paulie  1 is overleden komt waarschijnlijk ook door dat paulie niet was inge ent of zoiets ...

Paul

2 april 2005, 13:16:43 #16 Last Edit: 2 april 2005, 13:26:07 by Paul
Hoi Moon_midushi,

Voor zover ik weet is niet één valkje ingeent ik zou ook niet weten waarvoor dat zou moeten want dat is preventief en dat zou hoogstens met hele dure mutaties in Amerika misschien gedaan worden.
Een valkje wat 6 of 7 weken is dat wil trouwens ook niet zeggen dat hij zelfstandig is dus pas wel op dat hij al zelf zaadjes eet.
Die van mij at pas met 10 weken zelfstandig toen hij gevoerd werd.
Maar eet hij echt zelf de zaadjes en krijgt hij af en toe nog pap omdat hij dat lekker vind dan zou dat wel kunnen.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Moon-Midushi
Valkparkietjes hoeven niet ingeent te worden.
Ik denk dat Pauli dood gegaan is om dat hij te slecht groeide.
En als een valkje niet genoeg voedingstoffen binnen krijgt,gaat het dood.
Sterkte met je beslissing :) :) :)

Lin

Citaat van: Riny op  2 april 2005, 13:17:36Sterkte met je beslissing :) :) :)


Hoi riny,

sterkte met je beslissing? Volgens mij heeft ze 'geen' keus. Ik zou niet weten waarom ze niet zou wachten, daar is geen reden voor. Ik snap dat er een sterke verlangen is, maar ik zou toch voor het valkje kiezen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Ik ben het helemaal met je eens.
Maar we zijn niet allemaal het zelfde , en de een heeft meer moeite met een beslissing nemen  als de ander!!
Zo bedoelde ik dat.
Groetjes Riny :D :D :D

moon_midushi

ik bedoel ontwom kan dat ??

en ik vindt het moeilijk om te zeggen maar ik weet niet wat ik moet doen ,ik wil graag een valkje en omdat deze ook zelf eeet en een beetje pap krijgt kan zijn dat valkje het gewoon lekker vind kan dat dan geen kwaad en ik denk niet van ik moet een valkje dus ik neem het nee wil ook alleen maar het beste voor mijn paulie 2..

moon_midushi

en het kan ook mijn paulie 1 niet de plaats inenmen me paulie 1 blijft in me gedachten en in me hart mis paulie 1 zo en paulie 2 kan het niet echt veranderen dat weet ik maar hoop dat het met paulie 2 wel allemaal lukt ..
donny was er ook al een beetje aangewend en loopt nu echt te zoeken...snik snik....
maar ik hoor vanavond of morgen meer dus ik hoop dat het goed zelf standig eet dan neem ik paulie 2....

Paul

Hoi Moon_midushi,

Vaak worden jongen inderdaad ontwormd voor ze naar hun nieuwe eigenaar gaan.
Dat is zeker belangrijk bij buiten geboren valkjes daar is de kans veel groter dat ze wormen kunnen hebben.
Bij binnenvalkjes is de kans heel klein dat je zomaar wormen krijgt maar het kan natuurlijk ook voorkomen binnen door besmet voedsel.
Maar ontwormen kan je ook altijd zelf er zijn goeie middeltjes voor dus je kan dat altijd preventief doen maar als ze bij elkaar zittten moet je beide valkjes behandelen dan.

Groetjes, Paul

Anita1

Hoi Moon_midushi,
ik zou je echt ten zeerste afraden om een valkje te nemen die 6 of 7 weken is.ik zou beter nog als ik in jou schoenen stond een valkje van 8 weken nemen.
zodat je echt zeker weet dat hij/zij zelfstandig eet.stel dat paulie 2 ook doodgaat? wat dan?
dan vergeef je het jezelf niet denk ik.
klinkt misschien heeel hard.maar er zijn overal zoveel leuke valkjes,die echt al goed eten.
ik hoop dat je een goede keus maakt,en niet dat je ooit een paulie 3 moet aanschaffen.
veel sterkte met je beslissing.gr anita

moon_midushi

ik heb paulie 2 eet zelfstandig en zit nu in een aparte kooi..
als het zometeen goed klikt met donny mag paulie 2 bij donny in de kooi...
maar een ding is jammer paulie 2 is nogniet tam ..
als ik paulie uit de kooi laat kan ik er bijna niet pakken ..
hoe lang duurt het voor dat ik paulie 2 tam kan maken...
ik zit wel elke keer met me hand in de kooi maar dan fladdert ze door de kooi.....
zijn er nog meer tips en kan paulie 2 dan wel tam worden??




Anita1

hoi hoi,
als ze nog niet tam is,dan zou ik haar wel even alleen nog in die kooi laten.langer dus.en eerst proberen tam te krijgen.
want dat kan best een moeilijke klus zijn.
je kan haar aan je hand laten wennen in de kooi.steek zovaak mogelijk je hand erin.
en ook kan je dr lokken met trostgierst.
het vergt wel geduld hoor.je hebt een valkje niet in 1 dag tam.
veel plezier met paulie.gr anita

moon_midushi

ja ik weet dat het veel aandacht is maar dat komt wel goed..
maar is het dan niet erg dat paulie 2 er niet uit mag en donny wel??

Riny

Hoy Moon-Midushi
Je kunt ze beter in aparte kooien laten wennen.
En eigenlijk moet Pauli 2 in verband met ziekte eerst in quarantaine.
Groetjes Riny :D :D :D

moon_midushi

wat is dat precies en hoe of wat moet ik dan doen ?

Riny

Hoy Moon-Midushi
Quarantaine is dat je valkje een tijdje apart zit omdat hij misschien een ziekte bij zich draagt en daardoor je andere vogeltje ook ziek kan maken.
Je moet ze in aparte kooien zetten en niet vlak bij elkaar.Dan heb je ook mooi de tijd om Pauli 2 tam te maken.
Groetjes Riny :D :D :D