19 april 2024, 02:08:56

een anderen paulie

Gestart door moon_midushi, 2 april 2005, 11:27:58

« vorige - volgende »

moon_midushi

ja de naam zegt het al ik krijg zondag een  anderen valk....
maar de naam is toch paulie(2)..
hoe het er uit ziet weet ik nog niet ...
maar paulie 2 eet wel al zelfstandig en wordt ochtend en avond nog bij gevoerd met pap omdat het nog klein is maar eet verder wel zelfstandig......


dit is beter toch??
of moet ik het niet doen ??

Riny

Hoy Moon-Midushi
Als een valkje nog bijgevoerd wordt met pap betekent dat ,dat hij/zij nog NIET zelfstandig is.
Verder moet je zelf weten wat je doet,maar het is veel veiliger om een valkje bij een hobbykweker te kopen wat wel helemaal zelfstandig is.
Het kan je heel veel verdriet besparen.
Ik kan je alleen een goede raad geven,beslissen moet je zelf.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

moon_midushi

ja maar ik weet wel paulie 1 ad alleen maar pap later at hij een beetje trosgierts en parkieten zaadjes...

wel heb ik gevraagt aan die genen van wie ik paulie krijg of ze wil vragen of het pap ook zelfstandig eet en welke pap en de naam ,zodat ik zekers weet dat paulie 2 de pap eet en niet zo als met paulie1 die windt de pap die ik had niet lekker er deed  moeilijk met eten....

Riny

Hoy Moon-Midushi
Ik heb heel veel ervaring met handopfok, en als je hier onervaren in bent is het zeer moeilijk.
En om met zekerheid te weten of een valkje zelf eet moet je toch al zeker 4 dagen niet bijgevoerd hebben en er toch een stijgende lijn in het gewicht zitten.
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

Hoi zorg er wel goed voor dat hij geen pap meer nodig heeft. Anders niet doen hoor, want straks blijf je nog weken pap voeren. Misschien heb ik nog wel een valkje voor je, ik doe ze pas weg naar hun nieuwe baasje als ze echt zelfstandig eten!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

moon_midushi

ja maar ik hoorde van die genen die paulie 2 gaat halen dat die genen er bij deed maar eet wel verder zelf standig , maar om een beetje bij te voeren kan dat ook dan kwaadwant het eet verder wel goed ...

Lin

hoi,

als het niet nodig is omdat ie zelfstandig eet, waarom voeren ze hem dan? Hoe oud is deze valk? Zeg maar dat ze moeten stoppen met pap als dat kan en je dan pas hem komt ophalen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

moon_midushi

2 april 2005, 11:51:07 #7 Last Edit: 2 april 2005, 11:54:38 by moon_midushi
ik weet nog niet hoe oud....
maar paulie 1 had ik van me pleegmoeder en die vondt het zo erg...vandaar dat zei ook een anderen heeft geregeld....
maar vanavond of morgen weet ik meer....
maar ik weet wel het eet verder zelf standig dus mischien is de pap niet nodig?? maar dat hoor ik later pas en ik weet ook niet waarom ze zei in de ochtend en avond nog pap maar dat ging ze vragen en dan  zal ze me verder vertellen...
dus ik moet nog ff afwachten....

Riny

Hoy Moon-Midushi
Wij  en dan bedoel ik Lin en mij zelf weten allebei hoe moeilijk zoiets is.
En we willen je behoeden voor nog meer verdriet snap je dat??
Veel mensen verkopen een valkje te vroeg .Ik zeg niet dat deze man dat ook doet maar waarom zou je nu weer een risico nemen.
Je kunt toch beter nog even wachten en dan bij iemand die je goed kent een zelfstandig valkje kopen.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

moon_midushi

en hoe oud deze valk is weet ik ook nog niet moet ik ook nog horen van me pleegmoeder is het nog allemaal aan het na vragen..

moon_midushi

ja ik snap wat  je bedoelt daarom  gaat me pleegmoeder het allemaal na vragen en uit zoeken en als het niks is wacht ze nog maar ze vertelde me dat ze er wel mee bezig is dus dat ik verder niks moest gaan regelen omdat ik paulie 1 ook van haar had gehad...

margreet

hallo,

Probeer geduldig te zijn en volg de adviezen op van mensen die er verstand van hebben. Je hebt het nu 1 keer meegemaakt dat het fout afliep voorkom een tweede keer. Zelf heb ik nu 3 jonge valkjes van bijna 5 weken en deze gaan beslist niet weg voordat ze zelfstandig eten, ik zou niet willen dat de toekomstige baasjes problemen met ze zouden krijgen. Ze zijn dan echt nog jong genoeg om ze heel tam te krijgen.

groetjes Margreet

moon_midushi

2 april 2005, 12:29:01 #12 Last Edit: 2 april 2005, 13:10:44 by moon_midushi
ja snap ik ik wil ook alleen maar het beste voor zo kleine valk..
maar andaar dat ik nu ook nog niet alles goed weet of het zelf standig eet hoor ik later..
maar als dat zo is dan kan ik dat valkje dus wel gerust nemen ??

margreet

hallo,

Als het valkje jonger is dan  6 weken kan het haast nog niet zelfstandig eten, vanaf 6 weken worden ze pas goed zelfstandig, Als dit valkje hangevoerd of bijgevoerd is dan is hij nog afhankelijk v.d.pap, dit moet hij dus afleren, wat ook problemen kan geven (krijsende valkjes). Vraag in ieder geval de leeftijd en of hij die voedingen nog elke dag krijgt. Soms is een heel klein beetje voeding tussendoor niet verkeerd. Mensen denken dat door hand of bijvoeding de valkjes aanhankelijker worden, maar beter kan worden gezegd afhankelijker. Hopelijk neem je voor jezelf de juiste beslissing
Ik snap best dat je graag een nieuw valkje wilt, maar een beetje geduld levert misschien meer op.

groetjes Margreet

KoosjeTweety

Moonduchi
Ik wil je niet ontmoedigen hoor.
Vind het leuk dat je weer snel een valkje er bij kan krijgen.
Maar gezien je eerste ervaring met handvoeding zou ik het NIET doen.
Ik zou echt wachten tot het valkje geheel zelfstandig is.
En geloof mij, ook deze worden heel lief.
Ik heb er zelf een die zelfstandig at toen ze bij me kwam. En deze is gewoon in de voliere groot geworden. Maar is nu al in een 3 weken tijd bij mij een ontzettende lieverd.

Mijn advies, en ook de andere is echt beter even te wachten.
Succes
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed