24 april 2024, 12:52:02

Nina en Wuppie's nest

Gestart door ziralioness, 2 april 2005, 11:18:31

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Diane,

Wat een schitterende foto's heb je gemaakt zeg. Ben een tijdje niet komen lezen bij je en zie dus goed het verschil.

Wat een heerlijke knuffelbolletjes :-*

Groetjes, Nel :)

ziralioness

Ja, ze zijn erg lief... ze hebben inderdaad al een nieuwe eigenaar gevonden... ik zou haast ''helaas'' zeggen, want ik ga ze vreselijk missen....  ::) Vooral die jongste, daar ben ik echt aan gehecht geraakt!
Maar ik ben wel blij dat ze samen naar een leuk gezin gaan.  :D Deze mensen willen toch niet kweken, dus maakt het niks uit of het mannetjes of vrouwtjes zijn.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Rianne

Je kan ze niet allemaal zelf houden he?

Ik wil nog een nest kittens bij mijn witte pers, maar mag niet van mijn vriend want hij is bang dat ik ze niet weg wil doen. Dat wil ik denk ik ook niet maar ben wel zo realistisch dat ik inzie dat dat ook niet kan. Hetzelfde geldt voor valkjes. Ik zeg altijd 'als het aan mij lag woonde ik in de dierentuin' haha ;D

ziralioness

Hierbij wil ik nog wat achterstallige foto's van de valkjesjongen posten. Omdat ik nu een weekje van huis ben zal ik niet elke dag meer foto's kunnen maken, maar ik zal mijn moeder vragen dit tenminste 1 x te doen... geniet maar van de foto's! :D

Foto's 27 April

Deze foto's hoeven denk ik amper toelichting; de jongste is degene met de grote kuif! :D Ze zitten al lekker in de veren he? ;)











Foto's 29 April

Op deze dag groot nieuws; het oudste jong verliet zélf het blok!!!! :D Ik heb hem tot twee keer toe buiten het blok betrapt. Eerst zat hij gewoon voor het blok te zitten, daarna trof ik hem in een halve kokosnootdop die als speelgoed in de kooi ligt. Echter super!!! :D




Hummeltijd!!



De jongste en zijn mooie kuif. :D



En van de andere kant.... het is op de foto helaas niet zichtbaar, maar hij krijgt ook al de eerste wang-verenpennen, oranje dus. :D



Okay, genoeg naar me gekeken zo???



En dan de oudste, bijgenaamd Giertje... je ziet wel waarom. ;) Toch krijgt ook hij nu een beginnend kuifje, maar die is nog zo klein dat het op de foto niet te zien is.




Willen jullie wat gierst proberen?



Oudste; okay, ik probeer wel af te happen hoor... maar... wat MOET ik ermee...??  :?



Wij willen op SCHOOT!! (Ik hád ze op mijn been gezet, maar ze wilden graag tegen me aan zitten, dus kropen ze op mijn schoot)



Lekker warm tegen vrouwtje aan....



Ik geniet van een knuffelmoment met de jonkies, en beide ouders houden vanaf mijn schouder de boel in de gaten. ;)



Pappa Nina wil ook even kijken...



Ziehier een trotste pappie!!! :D



En zo trof ik de oudste dus... in de halve kokosnootdop! :D



Wat nou??! Ik zit hier goed!!! (Op het koppie zie je de beginnende kuifpennen)



Jongste: Weet je, ik blijf toch nog maar even veilig hier denk ik....

Tot zover even voor de jonkies, maar geen zorgen; nieuwe foto's komen vanzelf! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Lin

Jeetje wat een foto reportage. echt mooi om te zien. Je ziet nu echt hoe groot ze zijn! nog eventjes en dan is het voorbij. Ik ben blij dat het zo goed  gegaan is bij je. ze zien er super uit!! wat een schatjes en inderdaad het is net een gier.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ziralioness

Ja, ze groeien flink, maar ze blijven tot eind juni bij me, dus ik kan nog even lekker genieten van het babyspul.  ;D ik zal wel blij zijn als ik de kooi weer eens helemaal grondig schoon kan maken, incluus het blok en het trappetje... want ik vind het er wel érg vies uitzien allemaal  :o !! Zeker op die foto's zie ik het extra.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

VERRASSING!!! ;D

Ja, het gaat heel goed hier!!!! :D Alweer een tijdje terug begonnen Nina en Wuppie ineens aan een nieuw nestje. Er volgden vijf eitjes. Er werd weer braaf gebroed, maar aangezien ik alleen een paar bijzonder klunzige paringen had gezien, verwachtte ik geen bevruchte eitjes.

Tot....

Ik besloot de eitjes eens te schouwen. Dat was net een dagje voor de eerste zou gaan uitkomen. Ik hoorde gepiep in twee eitjes, en wist dus.... kuikens op komst!!!

En wat werd de score...??

In de nacht van dinsdag 31 Mei op woensdag 1 juni hoorde ik ineens gepiep in het blok! En ja, het eerste babyvalkje was geboren!!! Een kleine lutino.

Donderdag 2 Juni werd al direct het tweede babyvalkje geboren, dit maal een schattig wildkleurtje. :D

Ik verwachtte dat het daarbij blijven zou....
Maar... gisteren (vrijdag) vonden mijn valkjes het tijd me nogmaals te verrassen... !!! Vrijdag 3 Juni werd het derde babyvalkje geboren, opnieuw een kleine lutino!!!

Ja ja, jullie lezen het goed... DRIE BABY'S! Dus twee lutino's en een wildkleurtje!!!
Meer verwacht ik ook niet, maar ja, er zijn nog twee eitjes, dus we zullen zien.

De jonkies hebben voorlopig even koosnaampjes gekregen, omdat we ze zo makkelijk beschrijven kunnen. (En mijn broer weer malle namen had verzonnen, hihi.)

De oudste, Lutino, heet Pietje.
De middelste, Wildkleur, heet Pokje. (vanwege die poksnaveltjes bij babyvalkjes ;) )
De jongste, Lutino, heet Pluisje.
Zo is het straks duidelijk over wie van de jongen ik het heb in de komende logs. :D

Met Giertje en Kuifje van het eerste nestje gaat het ook goed. Ze waren de laatste weken wat onrustig; ze vonden mij ineens niet meer aardig. Zo vlogen ze een aardig tijdje terug een paar rondjes. Giertje kon ik weer zonder problemen terug in zijn kooi krijgen, maar Kuifje weigerde zich te laten vangen! Gevolg; Kuifje maakte een crash en had een scheurtje in zijn washuid boven zijn snaveltje. :( Bloedneusje dus! Gelukkig is alles inmiddels weer prima genezen en voelt de tweeling zich happy. Ze worden nu ook weer wat rustiger en tammer en beginnen te leren dat ik aardig ben en voer verstrek. ;)
En dat moet ook, want als ze straks bij de familie Bandsma gaan wonen moeten ze natuurlijk wel een beetje tam zijn he? :D


En nog de foto's!



Foto's van 1 Juni (de geboortedag van Pietje)



Een (sorry wat onscherpe) foto van PIETJE, op zijn geboortedag. :D



Moeder en baby. :D



Foto's van 2 Juni (de geboortedag van Pokje)

De ouders waren die dag ZO agressief dat ik van Pokje geen foto's kon maken. :(
Dus heb ik foto's gemaakt van de jonkies van nestje 1, Giertje (oudste) en Kuifje (jongste). :D



Giertje kijkt in de camera; ''Hoezo, we worden al echte valkjes??''



Ja ja, ze zijn mooi aan het bijgroeien met hun veertjes!!! :D Giertje voor, Kuifje achteraan. :D



Foto's van vandaag, 4 Juni (1 dag na de geboorte van Pluisje en twee dagen na de geboorte van Pokje)



Een hele bal pluizige kuikens; waar begint de een en eindigt de ander?? ;)



PIETJE! :D (oudste, Lutino)



POKJE! :D (middelste, Wildkleur)



PLUISJE! :D (jongste, Lutino)



Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Gisteravond (zaterdag 4 Juni) lag er nog een vierde valkenjong, een wildkleurtje! Dit jong zal ''Pilsje'' gaan heten (vonden we zo grappig, hihi).
Hier wat foto's van vandaag!



Je zou het niet zeggen, maar deze donsbal bestaat uit vier kuikens!



Een grote bal kuikens! :D



Zijn ze niet pluizig.... ;)



Het nest van vier. :D



En dan nu afzonderlijke foto's:



Eerste jong Lutino Pietje



Tweede jong Wildkleurtje Pokje



Derde jong Lutino Pluisje



Vierde jong Wildkleurtje Pilsje




En alle vier.... Op de hand links Pilsje, op de hand rechts Pluisje, in het midden roodoog Pietje en blauwoog Pokje.

Ze blijven me verrassen....  :P Hopelijk overleeft het hele nest het. Ik moet nog even foto's schieten, dus nog éven geduld.... ;)

Zou het vijfde eitje ook een verrassingsei blijken?? :P

Hieronder dezelfde foto's als hierboven van de kuikens-op-een-kluitje, nu met verduidelijking wie wie is. :D










Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Lin

Oh jeetje wat heb je veel fotos gemaakt. Ik mis weer veel zie ik!! al een tijdje niet geweest. maar 4 jongen dat is al heel mooi gefeliciteerd. Hoe gaat het nu met ze worden ze goed gevoerd? Ze zullen nu al een stuk gegroeid zijn. Of gaat het niet goed en heb je daarom een tijd niet gepost? :-\

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ziralioness

Hoi Lin,

In het verdriet erover was ik deze thread helemaal vergeten.... helaas is het hele tweede nest overleden!  :-[ Ze stopten gewoon met verzorgen... ik heb nog geprobeerd ze met de hand te voeren, maar daar was ik kennelijk te laat mee begonnen, want ze hebben toen nog geen 24 volgehouden....

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Gerda

Hoi Diane,

Wat sneu om te horen. Jeetje wat een verdriet geeft zoiets he??
Maar met Kuifje en Giertje gaat het nog wel goed??

Groetjes Gerda

Christine

hmz ik zie je laatste foto's niet maar wat mooi zijn de twee oudste lutino's geworden

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Ach jeetje wat erg... nou wat een schok. Logisch dat je daar wel kapot van bent.. tjoh wta zielig. Gelukkig heb je het nog wel geprobeerd.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Diana
Wat zielig voor je dat ze allemaal dood zijn.
Ik kan goed begrijpen dat je er helemaal stuk van bent.
Groetjes en sterkte :-* Riny

Lin

10 september 2005, 11:52:46 #89 Last Edit: 17 oktober 2006, 09:39:52 by *Marianne*
Hey,

Gaat ie nog een beetje met je?

Groeten, Lin

Verhaal is gesloten omdat er 1 jaar niets meer in is veranderd of geschreven.
Weer open, neem dan contact met mij op.
Groetjes Marianne


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)