12 mei 2025, 02:22:55

Nina en Wuppie's nest

Gestart door ziralioness, 2 april 2005, 11:18:31

« vorige - volgende »

Lin

Hey

Jeetje wat veel fotos. Mooi hoor kunnen we ze goed zien! Wat zijn ze groot joh! Ze worden duidelijk wel goed gevoerd. Geweldig dat het goed gaat.

Groeten Linda

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Haha soepkippen! Ja ik zie de gelijkenis, 2 van die volgepropte kale kuikentjes.... ;D

ziralioness

Voeren is geen probleem hier; de kropjes zitten steeds goed vol en ik controleer regelmatig op kropverzuring, maar de ouders geven de jongen genoeg tijd de kropjes te legen. De ontlasting van de jongen ziet er ook al goed uit!

Ze hebben wel beide wat krasjes en kleine wondjes; ik denk dat dit door de nagels van de ouders komt. Echter, de nagels knippen word lastig bij dat tweetal van mij... maar het ziet er gelukkig wel goed uit. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

bobbie

Hallo Ziralioness,

Wat een schitterende foto's. Dat ze af en toe wat onscherp zijn maakt voor mij niet uit want ik ben toch kippig.
Wat groeien ze ineens goed zeg. De kropjes ook lekker vol.

Maak maar veel foto's.

groetjes, Nel :)

Gerda

O wat een grappige jongen. Ze zijn net van die kale katten. Geen gezicht eigenlijk, maar daarom juist heel aandoenlijk. Ze zijn wel lekker beweeglijk zo over die handdoek. Grappig hoor.
Je kunt je bijna niet voorstellen dat er mooi bevederde valkjes uitkomen. Gelukkig is het niet koud meer 's nachts. (Anders had je truitjes voor ze moeten breien.) ;)

Groetjes Gerda

ziralioness

Ik begin mijn camera onder de knie te krijgen; wat scherpe foto's van de kuikens vandaag!!!

Ze zijn flink levendig en zitten al lekker rechtop. Ze waggelen zelfs al wat en flapperen met die kleine vleugeltjes. De oudste krijgt al flinke vleugelpennen!!

Ze blazen ook al naar me!!  :P  Gelukkig besloot vooral de jongste al gauw dat ik toch wel lief (en warm) was, en de oudste werd het daar mee eens. ;) Ze zijn ZO lief... ze gedragen zich nu ook echt als kleine valkparkietjes. De oudste ging zich zelfs verontwaardigd een beetje poetsen toen hij verstrikt raakte in mijn lange haren.  :P  En vervolgens kroop hij dicht tegen mijn warme schouder aan... (ik zat op mijn knieeen voor het bed en de jongen op bed... dus konden ze naar me toe kruipen) Echt schattig! De jongste was inmiddels wat aan het dommelen in mijn op de zij staande handpalm en lag met zijn oogjes dicht met zijn koppie op mijn vingers... CUTE!!! :D

Oppassen, want ik ga me al flink aan ze hechten...  :( Akelig is dat! Ik ga ze zo missen....

Maar hier foto's van het grut;

Een van de twee onscherpe foto; de oudste zit links, de jongste rechts. Je ziet de jongste zijn vleugeltjes gebruiken voor balans. ;)

De andere onscherpe foto; de oudste voor, de jongste achter.

De oudste (voor) kijkt lekker wijs in de camera; de jongste vind 't niks aan. ;) :P
Ze zijn ZO cute...

Opnieuw de oudste voor en de jongste achter; je ziet bij de oudste de vleugelpennen al goed zitten!!! En die oogies.... *smelt* :D

Jongste (links) tegen oudste; zal ik jou eens een lekkere knuffel geven??

Ze zijn lekker lelijk, maar als je dat aandoenlijke jonge-dieren-gedrag meemaakt, worden ze ineens mooi in jou ogen en word je helemaal verliefd.... ik ga ze écht missen!!!

Enne gelukkig zitten ze lekker in mijn verwarmde slaapkamer, dus last van de kou zouden ze sowieso niet hebben. ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

Lin

Hey,

Wat een gevulde krop! Ik blijf me toch verbazen heel mooi. wat groeien ze goed en dan dat spleetje in die ogen. echt ontzettend lief. straks een klein kuifje en dan zit je echt te smelten.

Groeten Lin

ziralioness

En weer nieuwe foto's van de baby's! :D Ik werd direct verwelkomt met flink gesis toen ik het blok opende... ;) Gelukkig besloten ze al gauw weer dat ik lekker warm was, en toch best wel lief... ;) Helaas vond de oudste het nodig even een cadeautje op de handdoek achter te laten in de vorm van een verse flats... ;) Dus die staat af en toe helaas op de foto. :P Enjoy!

Hee kijk eens, daar is ze weer met die camera...!

Oudste (rechts) tegen jongste (links); Ik zal dat ding eens even nader bestuderen....

Tja, wat zal 'k zeggen... het is inderdaad weer die flitskast!

Beiden: he joh haal dat ding es voor onze snavels weg!

Jongste links, oudste rechts. ;)

De oudste toont even zijn nieuw verworven staartpennen! :P

Laten we weer lekker warm knuffelen....

Oudste links, jongste rechts, in mijn handen. :D Dat vonden ze wel lekker warm... ;)

Ik die de kuikens inspecteerd... ;)

Hier was het oudste kuiken naar mijn gezicht gewandeld op die wiebelige pootjes... ;) Echt LIEF!! De jongste begon daarop nogal te piepen, dus zette ik 'm erbij.
Beide: Hmmmm...! Vrouwtjes gezicht is lekker warm... :D :D

*knuffeldeknuffel*

Willen jullie tweeen kriebeltjes van vrouwtje??

Lekker he, kinnetjekriebels?

Jongste; ik vind vrouwtjes neus wel lekker warm... :D (LIEF!!!)

Tot zover weer vandaag!!! :D

Lin

Hey

Och ik smelt helemaal wat lief  :-* erg mooie fotos kunnen ze goed bestuderen.

Groeten Lin

Rianne

Ah gossie, wat een leuke foto's! Je ziet ze groeien!

ziralioness

Nou, de jonkies worden lekker brutaal. Het is een gesis van jewelste als ik het blok open doe; hoe DURF ik!  :P  Vooral de oudste is lekker dapper. Zodra ik ze echter beetpak volgt een tevreden stilte.
Dus, het tweetal weer op de handdoek. Af en toe durfde de oudste nog stoer wat te blazen, maar de jongste vond mij wel lief. En algauw was het tweetal weer gekalmeerd...  8)
Dus geniet weer van de nieuwste foto's! Op ALLE foto's is het rechter kuiken de oudste en het linker de jongste.

Een foto'tje van de oudste.

Hee moeje kijken... ze krijgt er maar geen genoeg van met die flitser he?

Okay; CHEESE! :D

Wij zijn nu geen soepkipjes meer; we zijn nu giertjes volgens vrouwtje. :P

Even lief kijken.....

Wie worden onze nieuwe baasjes....?

Jongste: PIEP...!

De 'giertjes'. :P

Zoals je kunt zien heeft de oudste wat wondjes; er zit zelfs wat opgedroogt bloed aan sommige pennetjes. Ik mag er echter aanzitten en hij heeft er geen pijn aan. Dus... het gaat goed met de ondeugdjes. ;)

ziralioness

18 april 2005, 14:20:38 #56 Last Edit: 18 april 2005, 14:23:57 by ziralioness
Bij de oudste beginnen de verenpennetjes de veertjes te onthullen! :D :D YAY!

Wij spelen voor ''spreidpootjes''. ;)

De oudste verraad zichzelf; je ziet de veertjes aan de vleugeltjes!  :D

Het tweetal...

De giertjes. ;)

patty_dordtse valkjes

wat een lieverdjes sow zeg ;D

ik kan zelf niet wachten tot die van mij worden geboren haha.

groetjes patricia en de valkjes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Gerda

Wat een prachtige gabbertjes zeg (want het zijn nog kaalkopjes ;D ;D ;D)
Wat zitten ze lief op de handdoek ons voor de gek te houden. Prachtig!!! Het zijn inderdaad geen soepkipjes meer, leuk dat de pennetjes al doorkomen :)

Groetjes Gerda

Kolkkie

Hoi Diana,

Wat een lieverd heb je zeg :). Paar van die stekelvarkentjes.

Geniet er maar lekker van.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006