20 juli 2025, 00:32:40

mijn viggo!

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 8 april 2003, 19:27:51

« vorige - volgende »

Lin

He Jaimy,

Succes met bijvoeren en ik ben benieuwd naar je foto's!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Jaimy_en_Viggo

dank jullie wel :)

De oudste weegt nu 13 gram (14 feb geboren)
De tweede weegt nu 12 gram (16 feb geboren)
De jongste weegt nu 10 gram (17 feb geboren)

Welke van de drie is op schema..of zijn ze alledrie te licht?

Groetjes Jaimy

Ria

21 februari 2005, 22:28:23 #77 Last Edit: 21 februari 2005, 22:29:22 by Ria
Hoi,

Ik heb hier een tabelletje neergezet. Dit komt uit een artikel over handopfok en hierbij werd verteld dat deze gewichten iets meer dan gemiddeld zijn.

7 days - 37 grams
14 days - 50-65 grams
21 days - 70-84 grams
28 days - 85-99 grams
35 days - 92-110 grams
42 days - 90-105 grams
49 days - 88-100 grams
56 days - 95-120 grams

Ook ik had hele kleine jongen eind vorig jaar in het laatste nestje. De ouders lieten ze in de steek en dus heb ik ze met de hand opgevoed. Ze hebben het bij mij toen niet gered. Waarschijnlijk waren ze in het nest al besmet met een bacterie of hadden ze te veel schade opgelopen vanwege de kou. Misschien dat je eventueel de mestmonsters van de jongen kunt laten onderzoeken.

Succes

Groetjes,
Ria

Jaimy_en_Viggo

Dat zou ik wel eens kunnen doen..die kun je gewoon aan de dierenarts geven?

Puff..mijn jonkie lopen dan wel heel erg achter met hun gewicht..maargoed..ik blijf gewoon mijn best doen. bijvoeren en de ouders genoeg eten geven.  :-X

Jewel is nu heel vaak en lang van het nest af..Viggo blijft er wel opzitten en voert ze ook gewoon..maar goed..ff afwachten!

Wordt vervolgt!

Jaimy_en_Viggo

Hey iedereen!!

Met de kleintjes gaat het super! Ze komen elke dag wel een paar gram aan..echt super! Hun oogjes zijn ookal aan het open gaan!

Met de rest is het ook goed. Gisteren is er wel een oude valkparkiet overleden. Die heb ik gekocht op de markt. Was al een oudje..11 jaar was ze..Erg mager toen ze bij ons kwam...Ze ging heel snel achteruit..heb haar nog onder de warmte lamp gehad en pap en druivensuiker gevoerd..Maar helaas..dat alles mocht niet baten..Ookal was je zo kort bij ons..je blijft toch bij ons in het hart lieve Keely.. :-\ :-* :'(

Nica is ook een beetje snotterig..en niest ook vaak..dus die zet ik straks ook even apart..mischien zelfs onder de warmtelamp..kan nooit kwaad..en dan ook druivesuikers voeren..Mijn kleine plofkoppie  ;D  :-* heb net wat foto's gemaakt van die stoere bink..hier komen ze!  :)

Gaaf het..dat bont achter op zijn hoofdje..en een fel geel hoofje..mijn schatje!!!  :-* ;D :D

Lin

Ja dat bont in de nek vind ik ook wel erg mooi om te zien. :)

robentru

Hoi Jaimy

leuke foto's hoor van je valkjes  ;D

veel plezier ermee

groetjes

Rob

Jaimy_en_Viggo

Vandaag geen goed nieuws..

Door een nog onbekende ziekte is Nigel gestorven..Mijn kleine engeltje waar ik al eerder hard voor heb gevochten..en toen redde ze het wel..Ik heb vreselijk zitten huilen..en moet het nog steeds...ook omdat ik me zorgen maak om de rest..Nica is waarschijnlijk de volgende..Nigel wordt morgen onderzocht en dan krijgen we de medicijnen..laat de rest het alsjeblieft wel halen..Ze zijn mijn wereld..en die is nu aan het instorten..

Nigel

Nigel is 5 jaar geworden. Ik heb haar gekocht samen met Nakeo op een tentoonstelling..Ze was toen erg ziek..longontsteking...ben nachten voor haar wakker geweest en heeft naast me geslapen..met de hulp van antibotica is ze er toen weer bovenop gekomen..Maar het bleef een zwak valkje..

Nigel..de eerste keer heel ziek.. :'( :'( :'( :'(

Mijn prachtige engel in de bloei van haar korte leventje.. :'(

Nigel..paar dagen terug.. :'( :'( :'(

~*~Nigel~*~

***Zwak en klein,
Teer en fijn.

Verdriet en spijt,
het had niet zo mogen zijn, mijn kleine meid.

Wat moeten we zonder jou,
Als je maar weet dat ik van jou hou.***

~*~In de hemel hebben ze al zoveel engeltjes..waarom moeten ze nu ook mijn engel meenemen..ik ga je missen Nigel..en Nakeo ook :'( ~*~

Marianne

Hoi Jaimy,

Veel sterkte met het verlies van Nigel.
Ik duim dat je andere valkje weer gezond wordt en nog een lange tijd bij je blijven mag.
Nogmaals sterkte!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lin

Oh wat erg voor je.  :'( Ik hoop dat je veel steun krijgt van iedereen. succes!

Jusem

Hoi...

Ik weet precies hoe je je voelt....  :'(
Heel veel sterkte en succes.

-X-

Agnes

Geen woorden :(
Veel sterkte!
Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Mandy

Ooo wat erg, veel sterkte hoor... :-\
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Ah nee... Wat vreselijk. Ik wens je veel sterkte toe.

zazoe

Wat moet dit erg voor je zijn zeg...ik hoop zo voor je dat het goed gaat met nica en de rest natuurlijk, heel veel sterkte.