29 april 2024, 14:40:40

Kamertemperatuur

Gestart door Rianne, 1 april 2005, 18:35:07

« vorige - volgende »

Rianne

Hoe warm mag het maximaal zijn in de ruimte waar de kooi van de valkparkiet komt te staan?
Ik zit hier nu op de computerkamer en het zonnetje schijnt nog op de ramen en het is best wel warm.

margreet

hallo Rianne,

Nog niemand gerageerd, volgens mij kunnen ze best goed tegen de warmte, alleen niet in de zon zetten voor het raam, en niet het raam en de deur open (tocht).

groetjes Margreet

tommy

hoi

Vogels vinden het vreselijk als het warm is.
Vogels kunnen beter tegen de kou dan tegen de warmte.
Als bij mij de temp. oploopt tot 25 graden zijn ze veel minder aktief al.
Een max. zou ik niet durven te geven, maar tot 28 a 30 graden voor een paar dagen ( hooguit een week) moet toch wel gaan.
Zet nooit een valkje trouwens voor de ventilator of onder de plafon ventilator. Daar gaan ze heel zielig met hun pootjes van omhoog liggen. ;)

grt Annemieke

Valerie

Wij hebben airco in de kamer. Die hangt aan het plafond, aan de andere kant van de kamer, wel tegenover de muur waar de vogels zitten. Maar de airco is in een andere richting dan de vogels gericht. En als test sta ik voor de kooien om te voelen of er tocht bij hen komt. ;)
Dus zo erg warm wordt het bij ons niet. :)



Paul

Hoi Rianne,

Als ze het echt te warm krijgen dan merk je dat ze met de snavel open gaan zitten hijgen dus dan weet je dat je snel actie moet ondernemen.
Ik weet dat met die erge hitte Mandy temperaturen meette van ruim 40 graden in de schaduw en de valkjes zaten er toen nog redelijk bij.
Maar zeker achter glas kunnen de temperaturen erg hoog oplopen dus kijk daar zeker voor uit.
Met die hitte hebben valkjes ook wel eens extra interesse in ventilators en dat hoeft niet altijd slecht te zijn als ze er even in zitten.
Kijk hier maar wat Roxy er heer bij deed dat vond ze heerlijk:


Maar een ventilator op de kooi richten is weer heel slecht zoals Annemiek al zij daar moet je mee oppassen.

Groetjes, Paul

Rianne

Aha... Nou ja, voor het grootste gedeelte van de dag staat de zon niet op de ramen, maar ik moet nog andere (donkere) gordijnen hebben dus dan doe ik die wel dicht, zodat de zon niet op de kooi staat.

Paul

Hoi Rianne,

De zon is vaak in de middag het warmste dus dan zal het ook geen probleem zijn als hij niet in de felle zon staat en als de zon niet de hele dag op het raam staat te bakken.
Leg als het warm word gewoon even een thermometer in je kamer dan weet je hoe warm het word.
En houd gewoon ook even in de gaten of hij met zijn snavel open gaat zitten als het warm word dan is het niet goed in moet hij snel verkoeling hebben.
Ik nam in de zomer mijn rosella wel eens mee omdat die bijgevoerd moest worden en toen het zo heel erg heet was dan zag je echt dat hij snel met de snavel open ging zitten en het moeilijk had dus toen deed ik dat ook niet meer met die hitte.

Groetjes, Paul

Rianne

Ik zal even op zoek naar een thermometer en die hier ophangen. :)