29 maart 2024, 15:37:29

valkparkiet naar buiten gevlogen!!!!

Gestart door nance, 30 maart 2005, 19:16:04

« vorige - volgende »

nance

30 maart 2005, 19:16:04 Last Edit: 30 maart 2005, 19:23:48 by nance
Wie kan mijn goede raad geven? Mijn valkparkiet van 4 maanden is per ongeluk door het raam geglipt en naar buiten gevlogen!!
Hij zat net nog in de boom maar is nu al verder gevlogen....
Ik heb nu mijn andere parkiet in de gang staan met de deur open, zodat hij hem misschien hoort en terug komt....
Het wordt natuurlijk al snel koud.....

Ook zo stom dat ik dat raam open had staan  >:(
Ik hoop maar dat hij Chico hooort en weer terug komt...

Maar als jullie nog andere adviezen hebben hoor ik het graag ???
Hij is nog niet zo tam dat ie op mijn hand zit...
Alvast bedankt!
gr nancy

Anita1

heej bah wat vervelend nu zeg.je kan als allereerst bij amivedi vermelden dat je een valk kwijt ben.maar wacht eens kijk eens bij spoed gaan vliegen hiero..er is vandaag nog een valkje weggevlogen.daar staan allerlei tips al voor je.heeel veel sterkte anita

Ivy

30 maart 2005, 19:26:31 #2 Last Edit: 30 maart 2005, 19:28:47 by Ivy
Hoi Nance.
Hetzelfde is mij ook overkomen, ik weet precies hoe je je voelt nu. Probeer zijn kooitje buiten zetten, misschien komt ie nog terug voor eten, prop het vol met wat hij lekker vind.
Ga ook door de buurt lopen en naar hem fluiten, valkjes vliegen vaak een rondje, dus misschien zit ie ergens op de dak bij de buren en als hij je hoort dan komt ie naar je toe.
Als je niet slaagt om hem vandaag terug te vinden, kan je een aantal dingen doen.
Ten eerste: bel de dierenambulance op. Die kunnen je ook de nummer geven van een vogelopvang die dichtbij jou in de buurt is als ze zelf geen vogels opvangen (sommige hebben alleen katten bijv.). Meld je valkje bij zoveel mogelijk Dier-vermist-sites, zeker bij www.amivedi.nl, maar ik kan je ook aanraden om bij www.riemax te gaan kijken en daar kan je via die site ook bij meerdere andere sites terecht.
Vanavond kan je dan wat posters printen met de foto van je valkje. Van eigen ervaring kan ik je zeggen, dat het allerbeste werkt als je de posters gewoon bij de mensen in de postbus gooit, ik had zo twee mensen die achter me aanliepen dat ze hem gezien hebben (helaas niet gevangen).
Ik hoop dat je je valkje nog kan vinden.
Succes!Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

nance

hai, nou bedankt alvast voor de snelle reactie!
Ik zal het zeker allemaal opvolgen..

Alleen wat kan ik beter doen? De kooi in de hal laten staan met mijn andere parkiet erin, of de kooi leeg op het pad te zetten?
Het halletje zit vlak naast het raam waar hij uit gevlogen is...

Het is jammer dat chico niet zit te roepen, anders had hij veel sneller gereageerd....
nou ik laat het nog wel weten hoe het is afgelopen..

gr

Valerie

Waar is hij precies weggevlogen? Dan kunnen we uitkijken of we hem zien.
Ik heb maandag een valkje horen fluiten buiten. Ik ben er zeker van. Maar het regende zo dat ik het balkon niet op kon.  :-\ Maar ik ga hier wel goed uitkijken, als ik buiten kom en als het morgen mooi weer is, gaan de vogels op het balkon. Dus als ik werkelijk een valkje gehoord heb toen, dan komt ie mss op het geluid van mijn vogels af. Maar, ja, er zijn hier zoveel vogels, dus de kans dat ik het verkeerd gehoord heb.   :-\



Peter

Hoi,

Mocht je je valkje buiten zien en ik ga er even vanuit dat je een schepnet hebt dan zou je ook kunnen proberen om te vangen. Het is mij als eens gelukt om een niet tamme valk buiten te vangen. Ze zitten vaak lang stil en vliegen mee op de wind. Als je dan telkens probeert te vangen als de wind heel even gaat liggen moet je al een stuk kunnen komen. Ik had de valk toen in 20 minuten gevangen.

Heel veel succes!!

Peter

nance

hai, de hele nacht heeft zijn kooi buiten gestaan met het raam open( maar ja snachts vliegen ze natuurlijk niet) zo laat ik het ook vandaag staan. Ik moet zelf straks naar mijn werk maar mijn moeder komt hierheen gelukkig.

En met het schepnet....hij zat gister alleen maar erg hoog in de toppen van de bomen, waar je absoluut niet bij kunt.... maar ik hoop dat hij naar de kooi terug komt voor eten, of op het geluid van mijn ander parkiet..... :(
gr nancy

nance

hai, ik woon trouwens in Bakkum, Noordholland in de buurt van heiloo, alkmaar.

Peter

Hoi Nance,

Je kunt in de buurt ook nog a4tjes ophangen met de tekst erop dat je valkje is weggevlogen. Vaak is het ook zo als ze hongerig worden ze veel brutaler worden en de mensen weer opzoeken. Mocht tie dan de mensen opzoeken en niet bij jouw dan hopen dat mensen het a4tje gezien hebben en erop reageren.

Veel succes!
Groetjes,
Peter