29 april 2024, 05:56:10

ei verplaatsen?!

Gestart door Bianca, 30 maart 2005, 18:31:11

« vorige - volgende »

Bianca

Hallo, ik hb eindelijk een eitje ;D, ja niet ik natuurlijk, maar Nova.
Ik heb netjes een broedblok hangen maar ze heeft toch het eitje op de bodem van de kooi gelegd.
Mag ik nu het eitje in het blok leggen, of is dit niet verstandig?
Cocktail en Nova zitten vaak in het blok maar ik denk dat Nova er 's nachts niet in durft.
Is het dan een idee om de bovenkant van het blok eraf te halen en te laten ????
Graag jullie advies!!!!!

HELP HELP HELP
Het is m'n allereerste nestje!

groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Tara

Hoi Bianca,

ik zou het eitje er gewoon inleggen en hopen dat ze haar tweede eitje dan in het blok legt.
Ik zou de bovenkant er niet van halen, maar er bestaan blokken waarvan de bovenkant ofzoiets in doorzichtig plastic is, als je zoiets kunt vinden...

Groetjes, Tara

carco

Hoi

Ik denk dat als ze niet in het blok durven je de bovenkant er beter wel afkan halen of openzetten.
Hier broeden ze ook alleen als het blok open staat anders durven ze er niet in.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Anita1

 ;D goh wat een tip carolien!! mijn jippie legt ook eitjes en gaat niet in het hok.dus na 1 week kon ik het eitje weghalen.net deed ik dus de bovenkant eraf...en wat denk je? ze zitten er nu met zn 2en in.wauwww.want ik verwacht wel weer eitjes snel.
maar beaker het mannetje ploft er van boven af in? is dat wel goed? hahaahaha straks plet ie een ei.
knuff an thnx voor de tip.anita

Peter

Hoi,

Je kunt het eitje rustig overleggen, het ei is nog niet ontwikkelt. Pas als ze er meerdere dagen op broeden gaat er iets groeien.

Bij ons kijken ze ook wel eens angstig naar een blok. Maar ze stappen vrij snel over heen. Als ze eenmaal weten wat een blok is gaan ze er altijd in. We waren laatst blokken aan het schoonmaken voor de buiten voliere en alle valkjes hingen aan het gaas onder het motto "Wij willen in het blok".

We hangen de blokken nu altijd buiten de kooi en we halen een deurtje uit de kooi bijvoorbeeld en ze broeden sindsdien zeer goed. Een blok in een kooi zetten geeft vaak mindere resultaten.

Groetjes,
Peter

Bianca

dank jullie, ;)
ik heb inderdaad grondig mijn handen gewassen, en het eitje over gelegd.
Cocktail ging er gisteren wel op/naast zitten maar ik betwijfel of Nova er zin in krijgt... :-\...hihihihi

Vandaag ga ik op vakantie 8), en Dennis blijft thuis.
Hij zal dus ook nog mischien vragen stellen hier.

Wat een timing he?!
eindelijk een eitje en ik ga op vakantie...... :-X.........

groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

carco

Hoi Bianca

Zeker goed gepland van je om op vakantie te gaan nu , of van je valken om nu eieren te gaan leggen ;).
En Anita, bij mij gaan ze ook ècht niet door het gat het blok in, maar dus via de bovenkant en doen dit heel voorzichtig!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!