28 maart 2024, 17:36:25

gif groene ontlasting....?

Gestart door Brenda Dool, 29 maart 2005, 12:57:05

« vorige - volgende »

Brenda Dool

Hey....
ik merk al een paar dagen dat 1 van me valkjes gif groene ontlasting heeft... en het is erg kleverig.... Kan iemand mij vertellen of dit verkeerd is???

Alvast bedankt.

Brenda

PB

Hoi,

Ik heb hier zelf niet zo'n ervaring mee.
Maar is het een popje dat broeds is dan heb je vaak grote ontlasting. Hier is het ook wel eens anders maar vaak is dat te herleiden tot wat er is gegeten door de valk

Tja je kan ook even op het forum zoeken op poepje of ontlasting vind je ook vaak veel dingen.

Als je echt twijfelt en het valkje zit er zelf ook niet frisjes of beetje ziekjes bij dan kun je het beste naar de vogelarts een monstertje sturen voor onderzoek op ziektes/parasieten/wormen ofzo. Bij dierenartsen staan een aantal goede artsen waar je terecht kan. Op het forum gaan de meesten naar dr. Feld, die doet ook onderzoek n.a.v. monsters per post toegestuurd.

Hoop dat je hier wat mee kunt
groetjes,
Petra

Tara

Hoi,

volgens mij heeft dit niets te maken met een broeds popje, plakkerige ontlasting is niet goed, ik heb ook nog een valkje met plakkerige ontlasting gehad, dat kon zijn van een medicijn, maar ook door een of andere ziekte, je kan 'm beter laten onderzoeken door een dierenarts lijkt mij..

Groetjes, Tara

Brenda Dool

Hey ....
IK heb dus een mannetje en vrouwtjes valkparkiet... maar ze zien er geen van beide ziek uit.... alleen het vrouwtje is een beetje in de rui.... dus ik weet het eigenlijk niet.... Wel zitten ze wel vaak te seksen... en hebben ze een broedhok sinds een tijdje... dus geen idee...

groetjes
Bren

Paul

Hoi Brenda,

Hoe zien de veren er rond de cloaca uit want dat zegt soms ook wel iets dat er dingen niet in orde zijn.
Hebben ze de laatste dagen iets gegeten wat ze normaal niet hebben?
Het kan op een ziekte duiden maar het kan ook met een bepaald iets te maken hebben wat ze gegeten hebben.
Je kan ten alle tijde wat ontlasting opvangen en in een stukje aluminium folie en een zakje opsturen voor onderzoek dat kost 7,5 euro dus het geld is het niet en je hoeft niet met je valkje de deur uit dan.
Ik zou ook aanraden het dan aan dr Feld te sturen je kan hem eerst even bellen om te vragen hoe je dat het beste kan doen en misschien heeft hij een idee wat je het beste kan doen nu.
Je vind zijn adres links in de rij bij dierenartsen.

Groetjes, Paul

Karin

Heeft ze misschien al een ei ? Want dan leggen ze hele grote vieze stinkende hopen  :o Het ruikt zurig en plakt als een gek. Dit komt omdat ze alle ontlasting opsparen en het er dan in één keer uitgooien. Is dit niet het geval dan zou ik zeker even contact opnemen met een vogeldierenarts.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

brenda dool

Ik weet het allemaal ff niet meer hoor  ??? want..... nu is de ontlasting al weer donkergroen met heel veel wit..... het vrouwtje blaast onwijs naar me...... terwijl ze dat normaal nooit deed.... en het mannetje gaat helemaal door zijn voeten zitten met zijn buik op de stok en blazen..... als ik bij hem in de buurt kom.... ook zit het mannetje heel raar te doen gaat hij tegen een hoekje an staan, met zijn vleugels een beetje op... en zijn staart omhoog tegen de tralies aan.... en dit doet hij dus ook in het broedhok.....
Gekke beessiejs zijn het.....

Kan iemand mij zeggen of dit dingen zijn die op ziekte kunnen slaan? alvast bedankt Brenda

Paul

Hoi Brenda,

Zoals je beschrijft hoe ze gaan zitten is dat meer broeds gedrag hoor daarom zijn ze ook aggresiever.
Het kan dus best zo zijn dat er binnenkort een eitje komt en dat ze daarom zo doen nu.
Dat de ontlasting nu weer normaal is dat is alleen maar goed dan zal het lijkt mij geen ziekte zijn maar door het broeds zijn komen.
Maar blij het even in de gaten houden.
Een echt zieke vogel zal in elk geval niet zo aggresief happen als je verteld die zitten er meestal zieliger bij.
Dat in een hoekje zitten met de staart omhoog doen mannetjes en popjes als ze broeds zijn.

Groetjes, Paul