7 mei 2025, 10:15:12

Nestje Malaia & Tequila

Gestart door Tara, 30 maart 2005, 15:47:18

« vorige - volgende »

Anita1

;D ;D ;D  wauww echt spannend tara!
zit met spanning alles te lezen.
moets weer ff naar verhalen ahahahaaha
maar meiss.het gaat allemaal goedkomen.jongens verzin maar alvast namen!!
knufff anita :-*

Tara

Hoi allemaal,

het gaat SUPER met Malaia en Tequila hun nestje!
Momenteel zijn er reeds vijf eieren, en de eerste vier al bevrucht!! Goed zo Malaia, hij heeft ook errrrg veel gewipt met onze Tequila ;D
In elk geval, ik ben er trots op, vorig jaar waren er maar vier eitjes en twee of drie bevrucht en het eerste en tweede haalde het niet eens en het derde ook niet wegens ziekte dan.

In elk geval, ik laat even weten hoe ik weet dat Malaia split lutino moet zijn. Ik heb vorig jaar een eitje van Malaia bij Moko gelegd, dat begon te piepen maar brak verkeerd uit. Ik heb het willen helpen maar helaas was het toch te vroeg, was echt vreemd, dat kon bijna niet, hij piepte en brak uit, was echt aan het uitbreken, en de dooier was niet eens op :(.
Kon mezelf wel haten dan... Nu goed, dat jonkie had rode oogjes. Ja er is eens een discussie geweest dat cin. geparelde jongen rode oogjes hebben... Nonsens, dat jonkie die het haalde tot een week oud had al altijd donkere oogjes, dus het moest een lutino geweest zijn, dan kon ik gaan denken dat Moko split lutino kon zijn, maar dit klopt niet met de verhoudingen welke jongen die kunnen krijgen, dus het moet wel van Malaia zijn.

Gaaf toch :).

Groetjes, Tara

Lin

hoi,

super, maar we gaan natuurlijk voor alle 5! Maar dit is ook al mooi.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marianne

Hoi Tara,

Gefeliciteerd met je bevruchte eitjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

~Natas~

Hey ,

Gaat lekker daar eindelijk.
Ben echt heel blij voor je, en hoop dat alles goed blijft gaan.
In ieder geval gefeliciteerd met alle bevruchte eitjes.

Groetjes,

Natas en Joep

Tara

Hoi,

het gejuich was ook maar weer voor korte duur :(.
Er is een embryootje dood :(.
Ik heb het eitje nog laten liggen voor de zekerheid, als ie niet evolueert breek ik het open...
Het drijft steeds naar boven dus ik veronderstel dat het dood is, ik ga echt balen als het een lutino was... Er zitten twee blutsen in het ei en ze zijn waarschijnlijk te diep :(.
Ik heb nu nog vier eieren waarvan drie zeker bevrucht en het vierde denk ik wat te zien..

Groetjes, Tara

~Natas~

Hoi Tara,

Ach ja de natuur is erg hard.
Ik hoop ook echt niet dat het weer een lutino is, want de lutino's hebben het momenteel overal erg moeilijk.
We blijven duimen,

Natas

Tara

Hoi,

ik heb het eitje net geopend bij Malaia en Tequila, na nog even te schouwen.. Het was dus idd dood, zoals ik wel dacht gisteren te zien, ik heb altijd moeite met die eitjes te openen he... Ik dacht nou wel dat dit diertje even te klein zou zijn ook..

In elk geval, het was misschien een millimeter of zes zeven, dus idd wel erg klein, met een nogal grote dooier nog.. De oogjes waren dus amper te zien, maar voor zover ik zag, en als ze zo zouden blijven, zou deze kleine wel een lutino geweest zijn :(.

Hier ff foto's..

Verder is het laatste eitje wel bevrucht, dus eigelijk hadden ze vijf bevruchte eitjes :(.

Groetjes, een verdrietige Tara :(

Gerda

Hoi Tara,

Jeetje het was dus waarschijnlijk een lutino. Wat erg voor je.  :'(
Maar misschien zit er tussen de bevruchte eitjes nog een lutino. Ik duim voor je!!!

Groetjes Gerda

Riny

10 april 2005, 10:33:14 #24 Last Edit: 10 april 2005, 11:27:53 by Riny
Hoy Tara
Wat vind ik dit erg voor je :'( :'( :'(
Ik kan je niet zeggen hoe hard dat ik hoop dat er toch een Lutino voor je bij zit.
Groetjes en ik duim voor je Riny :) :) :)

karmen

hey tara

wat erg nou weer dat dit jou moet overkomen maar als je echt eentje wilt houden hou die anders maar voor u ze wil je niet meer verdriet aandoen of dat je al hebt zullen wel zien he meid sluukes karmen

Anita1

sneu voor je meiss,bah bah is nooit leuk zoiets.
maar tara, vraagje
mag ik vragen waarom je zo graag een lutino zelf wilt?
of heb ik iets gemist?
vind het heel erg dat je zo verdrietig bent,en hopelijk zit er nog een lutino tussen.
knuff anita :-*

Tara

Hoi Karmen,

er zijn nog vier bevruchte eieren, als er één lutino bij zit is die gewoon voor jou hoor ik heb heus nog kans dan :).
Maakt niks uit.

En Anita,
het zijn cinnamon geparelde lutino's die ze krijgen, en ik zou ze zo graag even zien en ermee pronken ook, en lutino's zijn een beetje mijn leven geworden sinds Pluk :).

Groetjes, Tara

Lin

He,

wat een kleintje nog. erg jammer.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

karmen

en we wachten vol ongeduld op de komst van die kleine hummelkes precies of ik hier zelf in verwachting ben ;D